Gå til innhold

Balleks94

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Balleks94

  • Bursdag 02/13/1994

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E39 528IAT

Balleks94's Achievements

  1. Supert, takk for svar! Da prøver jeg det 😃
  2. Dette var blitt bytter av forrige eier kort tid før jeg kjøpte den! Ble litt matt når jeg fant det ut, var sikkert på det var den 😄
  3. Har hatt diagnose på bilen, men fikk ingen feil på noe lys eller lcm. Fikk opp feilmelding: Feil på connector 9 og 15 (eller 12). Husker ikke helt, men det var noe i den duren! Men kan prøve å bytte den å se hvilket utslag det har 😁 har sett litt etter lcm med dette nummeret, men finner ingen. Er det noen spesifikke tall som må stemme overens når jeg skal se etter ny/brukt?
  4. Hei! Har gått til innkjøp på en E39 528IAT 99 mod. Den hadde noen elektriske problemer når jeg kjøpte den da forrige eier koblet + på -..... Det meste er ordnet opp i, men det er fortsatt noen irriterende feil som dukker opp bare av og til, men ofte nok til at det er frustrerende! Noen ganger når jeg stopper bilen og drar ut nøkkel, slår baklysa seg på. Jeg kan også betjene frontlys via lysbryteren fremme. Om jeg vender lysbryteren til 0 slår frontlysene seg av, mens baklysa fortsatt er på. Dette problemet oppstår som oftest etter dagens første kjøretur, og forsvinner stortsett etter en kjøre tur til der jeg stopper og starter bilen to-tre ganger, så forsvinner det. Har lest at noen hadde lignende problemer, men da med at navigasjonsskjerm ikke slo seg av. Da ble instrument panelet byttet og problemet forsvant. Jeg har enda ikke byttet LCM. Noen som har forslag til hva problemet kan være? En annen ting er at vindusviskerne plutselig stopper uten forvarsel. Her også må jeg stoppe og starte bilen noen ganger før de plutselig fungerer som normalt igjen! Noen tips?
  5. Hei! Har gått til innkjøp på en E39 528IAT 99 mod. Den hadde noen elektriske problemer når jeg kjøpte den da forrige eier koblet + på -..... Det meste er ordnet opp i, men det er fortsatt noen irriterende feil som dukker opp bare av og til, men ofte nok til at det er frustrerende! Noen ganger når jeg stopper bilen og drar ut nøkkel, slår baklysa seg på. Jeg kan også betjene frontlys via lysbryteren fremme. Om jeg vender lysbryteren til 0 slår frontlysene seg av, mens baklysa fortsatt er på. Dette problemet oppstår som oftest etter dagens første kjøretur, og forsvinner stortsett etter en kjøre tur til der jeg stopper og starter bilen to-tre ganger, så forsvinner det. Har lest at noen hadde lignende problemer, men da med at navigasjonsskjerm ikke slo seg av. Da ble instrument panelet byttet og problemet forsvant. Jeg har enda ikke byttet LCM. Noen som har forslag til hva problemet kan være? En annen ting er at vindusviskerne plutselig stopper uten forvarsel. Her også må jeg stoppe og starte bilen noen ganger før de plutselig fungerer som normalt igjen! Noen tips?
  6. Hei!

    Har gått til innkjøp på en E39 528IAT 99 mod. Den hadde noen elektriske problemer når jeg kjøpte den da forrige eier koblet + på -.....

    Det meste er ordnet opp i, men det er fortsatt noen irriterende feil som dukker opp bare av og til, men ofte nok til at det er frustrerende!

    Noen ganger når jeg stopper bilen og drar ut nøkkel, slår baklysa seg på. Jeg kan også betjene frontlys via lysbryteren fremme. Om jeg vender lysbryteren til 0 slår frontlysene seg av, mens baklysa fortsatt er på.

    Dette problemet oppstår som oftest etter dagens første kjøretur, og forsvinner stortsett etter en kjøre tur til der jeg stopper og starter bilen to-tre ganger, så forsvinner det.

    Har lest at noen hadde lignende problemer, men da med at navigasjonsskjerm ikke slo seg av. Da ble instrument panelet byttet og problemet forsvant. Jeg har enda ikke byttet LCM.

    Noen som har forslag til hva problemet kan være?

     

    En annen ting er at vindusviskerne plutselig stopper uten forvarsel. Her også må jeg stoppe og starte bilen noen ganger før de plutselig fungerer som normalt igjen!

     

    Noen tips? :D

  7. Hei! Jeg har en E46 320d 2004 mod med automat som jeg frykter at converteren er sliten på. During spessielt når den er kald typisk ved 1200-1500 omdreininger. Går bort når jeg slipper gass eller gir gass. Jeg har vært i kontakt med RATS i lillestrøm. De kunne over tilefon garantere meg at det var converteren som måtte byttes. Dette kom på 20 000 - 25 000 + moms. Da gikk de også gjennom ventilhus og pumpa. Å bare bytte av converteren kostet 14000, men det ville de ikke anbefale da det garantert var slitt i ventilhus osv. Jeg snakket også med automatgear service i bergen, men de ringte aldri tilbake og oppgav pris på arbeidet. Men jeg forstod det slik i tilefonsamtalen at de ikke kunne konkurrere med prisen til RATS. De ville også ha bilen opp for å teste den selv før de ville komme med noen konklusjon, som kan være en fordel. Bavaria derimot skulle ha 27 000 kun for bytte av converteren. Så det var lite aktuelt. De testet bilen når den var varm, og merket da ingenting på giringen. Bilen er rullet 150 000km og jeg fikk beskjed om at olja var svart og bytteklar, så jeg gjorde et forsøk på å bytte girkasse olje, de null stillte også verdiene i kassen. Da var den fin i en måneds tid før det kom tilbake igjen. Men mitt spørsmål er om det er noen som har erfaringer med verksteder i Sverige. Regner med jeg kan få gjort denne jobben litt billigere der? Evt automatgir verksteder der som noen har kjennskap til eller vet om? Setter pris på raske tilbakemeldinger
×
×
  • Opprett ny...