Gå til innhold

shisha

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    520i 2.2

Nylige profilbesøk

466 profilvisninger

shisha's Achievements

  1. Er det noen av feilmeldingene som har kommet tilbake etter at du slettet dem?
  2. Det er riktig sikringer, årsaken for at du får feil på O2-sensorer er at de deler samme sikring som andre komponenter som jeg har nevnt over. De komponentene jeg vet er tilkoblet denne sikringa er kamaksel sensor, EGS styreenhet(girkasse) og lambdasonder(o2). Når det er feil på en av dem og sikringen ryker vil du få en feilmelding på alle.
  3. Jeg kjente rundt på kabelen og den var ekstremt hard i ett lite område, så jeg kuttet jeg opp isolasjonen og fant ut at to av kablene var smeltet sammen. Bakgrunnen for at jeg mistenkte kabelbrudd og sjekket for dette, var at sikringen røk med engang jeg satte på ny. Har du sjekket sikringene til EGS/Girkasse styreenheten?
  4. Tok diagnose og det var lagret en feilmelding på "auxiliary water pump". Eventuelt har noen instrukser på hvordan jeg kan lufte systemet ordentlig? skal jeg kjøre bilen varm førs,t også åpne lufteskruene?
  5. Motoren blir ikke varm, holder seg rundt 90-95C. sjekket olje lokk og peilepinne, ingen tegn til "majones".
  6. Jeg har prøvd å lufte systemet, men det går jo ikke når vannet ikke sirkulerer.
  7. Hei, har en BMW 320D(2008 n47) som det er noe galt med og klarer ikke å finne ut av. Det virker som kjølevæsken ikke sirkulerer, nedre radiator slange er lunken og myk. Den øvre er hard og varm. Det kommer heller ingenting ut av den lille slangen som går fra radiator til beholder (se video). Byttet radiator, termostat og vannpumpe fortsatt samme... Frykter det er toppakning 🙁 noen som har en formening om hva problemet kan være? IMG_0681.MOV
  8. Løst. som et resultat av en del testing viste seg at det var ledningsbrudd(smelta) på ledningen til lambdasonde før KAT. Det var ikke fysiske mulig å se bruddet på grunn av varmeisolasjonen over kabelen. viste seg at lambdasondene også deler samme sikring som EGS(girkasse styreenhet), og dermed forårsaket feilkoden p0600.
  9. Jeg brukte både INPA og ISTA, og Får kontakt med alle styreneheter på bilen utenom girkasse styreenheten spenning er målt både på batteri og dynamo begge er optimale. feilkodene kommer tilbake når motor blir startet. P0600 er ikke mulig å slette, har prøvde med flere ulike diagnoseverktøy. Slik det ser ut for meg er det enten brudd på ledninger til EGS, eller selve EGS styreenheten.
  10. hei, har du funnet ut av det? har noen av samme feilkoder (utenom p0369) som deg og bilen kjører kun i 4 gir.
×
×
  • Opprett ny...