Jump to content

Rhavn

Members
  • Posts

    35
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw 525

Recent Profile Visitors

354 profile views
  1. Det er sikkert best ja, men vanskelig å få tak i. Jeg vet jeg må bytte mine foringer snart, men har ikke peiling på hvordan jeg skal få lagd eller skaffet foringene i bronse/messing. Så frister heller å kjøpe i plast av han karen i youtube videoen. 🤔
  2. Ser ut som noen har reservedeler til salgs snart 😁
  3. Prøver med ny pc og windows 10. " Kopier filene fra SQLiteDBs og psdz i mappa du lasta ned til samme mappe i Rheingold mappa under programfiler" Finner ikke psdz i mappa som ble lasted ned. Er dette steget nødvendig?
  4. Jeg får det ikke til å virke i windows 7 ivertfall. men takk for gode innspill.
  5. Hei, sikkert et spm som mange har stillt, men jeg prøver. Noen som kan gi meg/vise hvor jeg får tak i ISTA-D for windows 7?
  6. Det var ikke Vanos. For 2 år siden byttet jeg vannpumpe til en " oppgradert" pumpe med metallskovler. Lageret i pumpa tålte ikke mye juling fra viskosevifta, som ble demontert og montert x antall ganger. Monterte ny pumpe nå og motoren maler som en katt uten ulyder. Så det nøyer seg å være forsiktig med demontering og montering av viskosevifta, siden den er montert direkte på vannpumpa.
  7. Bytta oljefilterhus-pakkning og toppdekselpakkning. Et par dager senere dukket denne ulyden opp. ( Se video) Vanos? Ingen feilkoder eller andre symptomer. Kun ulyd. Blir merkbart svakere ved varm motor. Demonterte multireima og sjekket alle løpehjul. Allt var i orden. Noen som vet? 20190708_215104.mp4
  8. Byttet justeringsarmer i samme sleng, da de var sprø og knakk bare jeg rørte litt ved dem. 😉 Heldigvis hadde jeg også typen lykt som gikk an å "bake" for at limen skulle slippe. På donorlykta jeg kjøpte var det umulig å "bake" den åpen. Så den knuste jeg åpen for å få ut reflektoren. Respekt til di som klarer å bytte justeringsarmer uten å " bake" lykta! Legger ved bilde av et stk rusten reflektor og hvordan lysbilde blir påvirket.
  9. Løst. Pga sprukken pakkning over xenonpæra har vann og shitt komt inn i lykta. Det resulterte i rusten reflektor. Jeg Åpnet opp lykta og byttet reflektor. ( tidkrevende operasjon) Så et tips til andre e39 eiere: sjekk at gummipakkningen over xenonpæra er hel og fin. Ellers ruster reflektoren og du får et dårlig matt og blast lys.
  10. Problemet er løst. Til alle andre som sliter med lufting og lignende problemer med kjølesystem på e39. SJEKK ekspansjonstanken og lokket. Hos meg var det lekkasje i ekspansjonslokket som gjorde at det hele tiden var luft i systemet, og ingen varme i klimaanlegget. Kan også tipse om å sjekke datomerking på spesielt ekspansjonstank, lokk, plastdeler og slanger. Etter x antall år blir desse delene dårlige og sprekker. Jeg gikk i fella å monterte en brukt ekspansjonstank på min bil. Jeg monterte uten å tenke meg om en ekspansjonstank fra 1997, altså 20 år gammel. Det funket dårlig og plasten i lokket sprakk. Nå har jeg metall-vannpumpe, termostat og termostathus, slanger, ekspansjontank og vannventilblokk ALT produsert i 2016.
  11. Lyktene justerer seg likt så tviler på at styringspinnene er knekt. Skal åpne opp og ta ut pæren for å inspisere nærmere.
  12. Jaså? Jeg la merke til at gummipakningen rundt var sprukket også. Har bestilt ny. Går det an å feilmontere pærene?
  13. Ja stemmer. Hos meg er det ikke fargeforskjell. Har prøvd å fikset bildene nå.
  14. Merket at det var svakere lys i lykta på førersiden i forhold til passasjersiden. La et a4 ark fremfor hver lykt og sammenlignet. Er det pæra som er dårlig eller er det noe skitt inni reflektoren muligens..? Førerside: Passasjerside: Umulig å se forskjell direkte på lyktene vertfall.
×
×
  • Create New...