Gå til innhold

Joakim Fjerdingøy

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 320d E46

Nylige profilbesøk

472 profilvisninger

Joakim Fjerdingøy's Achievements

  1. Problem løst.. Viser seg bare at det er jeg som er en teknisk amøbe... Når bilen sto uten batteri i 1 døgn så gikk den ettermonterte alarmen i full beredskap.. Til denne alarmen følger det med en svart brikke som må ligge i bilen for at den skal starte.. det jeg ikke har sett, er at på denne brikken så er det en knapp.. trykte på den knappen i sinne når jeg satt å dro ut sikring etter sikring og, voilà - der ble det full fres.. Setter meg i skammekroken resten av kvelden.
  2. Ville den da ikke ha fungert av og til? problemet oppsto etter at jeg satte i nytt batteri.. nesten så jeg lurerpå om det skjedde når jeg prøvde med startkabler.. at det kan være noen sikringer som har gått? startsperre?
  3. Har det kommet helt plutselig? Eller gradivis over lengre tid?
  4. Hei. Kom tilbake fra ferie (2mnd) og skulle sette meg inn i min 2001 mod 320D Automat (149.000km) for å ta en kjøretur. Som tidligere startet ikke bilen når den ikke har blitt kjørt på en stund (dårlig batteri). Prøvde derfor med starkabler, men heller ikke dette gikk bra. - Vrir man nøkkelen 1. hakk (av med rattlåsen, km-teller kommer på) ->Normalt - Vrir nøkkelen til 2. hakk, hvor instrumentpanelet skal våkne til live, så blinker (nesten) alle lysene i ett halvt sekund før bilen blir helt død. - Vrir nøkkelen videre til 3. hakk, ingenting skjer.. - Om jeg derimot vrir nøkkelen helt irundt med en gang så kan man høre at starteren går i ett halvt sekund før bilen dør ut.. Okay, ingen expert, men skjønte såklart at her må det til ett nytt batteri.. Kjøpte i dag det og satte det inn i god tro om at ting skulle være i orden.. DET skulle jeg ikke ha trodd.. Problemet; Bilen er utstyrt med alarm (vet ikke hvilken type).. Har byttet til orginal radio før sommeren, Storservice ble også tatt rett før sommeren. .Bilen gikk som smurt før jeg satte den fra meg for 2 mnd siden. Noen som har tips til hva problemet kan være? er dessverre ingen spesialist på BMW da jeg tidligere har kjørt andre bilmerker.. En pils eller to til den som kan hjelpe en stakkars ut av denne knipa...
  5. Hei Helt ny på dette forumet da jeg nettopp har byttet fra Audi til BMW.. (vært trofast Audikar i 10 år nå, men på tide å prøve ut det som sises å være eliten).. Kjøpte en bil #2 , e46 320 2001 model automat. 136.000km problem 1: Når det er kaldt så virker det som om girkassen er helt på bærtur. Første 3-4 minutter av kjøringen så jager bilen på turtall uten at det blir noen fremdrift å skryte av. Noen som har erfaring ang dette? - kan beskrives som at man kjører clutchen halvt inne med en manuell girkasse. - Den girer hardere Alle problem går bort etter å ha kjørt ett lite stykke. Har ikke vært borti dette problemet på automatkasser på andre bilmodeller. problem 2: Var ut på motorveien her nede i øst og merket meg at turtallet/girene jukser/hopper litt i høy hastighet.. lå i 150-170 og den klarte liksom ikke å bestemme seg for hvilket gir den ville ligge i. Elektronikk eller gearbox feil? Virker som at når den prøvde å kobble inn høygiret så lå den der i 1-2 sekund før den hoppet ned igjen (rykket med det samme at den giret) problem 3: Vi er fortsatt inne på kalde dager; lampen for lite kjøleveske lyser. Kommer kun når det er kaldt samt at bilen har stått stille 5-6 timer. Mener jeg leste noe på et forum ang en beholder for tilbakeføring av kjøleveska? Lampa slutter å lyse etter 1-2 minutter. mvh Joakim
×
×
  • Opprett ny...