Gå til innhold

Brillejonny

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Brillejonny's Achievements

  1. KOFFERTLOKK Bilde 1 viser trekker til koffertlokket. Dette sitter i 8 klips som tas ut ved hjelp av 2 skrutrekkere og en tang. Sett en skrutrekker, flat sådan, på sidene og trekk klipse opp. Når det er ca 2 cm oppe ta en tang og trekk det ut. Jeg fikk alle ut uskadde. I tillegg sitter det 2 nesten usynlige skruer under verktøykassa. Dette er stjerneskruer som enkelt skrues ut. Spar dem siden er er "lodne" og gårr i ett med trekket. Bilde 2 viser der skruene satt,Toppen av bildet i midten. Lurt å sette dem tilbake så de ikke forsvinner. Lokket skal ikke lakkeres under, kun oppå så de kan sitte der. Bilde 3 viser ett deksel som sitter på høyre side. Her brukes IP15 Torqx på 2 skruer. En er synlig på venstre side og en ligger mere skjult på høyre side lengre inn . disse settes tilbake i plastdekselet. Bilde 4 viser luken med det elektriske før uttrekk. Det trekkes ut på venstre side men vær forsiktig her. Kontaktene kan brekke hvis man ikke gjør det ordentlig. Husk å merke ledningen når den er trukket ut. Dette gjør det enlkere å finne den igjen når montering kommer. Når ledninger er ute kan man skru av de 2 nederste skruene som holder koffertlokket. De to øverste løsner man så kan lokket trekkes opp og vekk, akkurat som panseret. Neste steg er å fjerne låsemekanisme og ryggelys. Oppdatering kommer snart.
  2. PANSER Bilde 1 og 2 viser kontakter under panseret. Disse kobles fra hverandre og på bilde 2 ser man en gummehylse som må fjernes. Husk også å dra av slangen til spylervæske. Bilde 3 viser der man drar ut ledninger og slange når alt er koblet fra under panseret. Husk å ta vare på gummihylsen. Venstre side Bilde 4 viser klips som holder ledninger. Dette brakk men jeg antar nye klips er lurt nårr man skal ha ting fra hverandre. Disse klipsene er av plast og blir fort sprø, spesielt der det er varmt. Bilde 5 viser høyre side. Dette antar jeg er en jordingsledning. Mener dette satt med 12mm skrue. Etter dette er gjort og ledninger +slange er løsnet kan man skru av de 4 skruene som holder panseret. Ta de nederste først, løsne de på toppen så kan panseret dras opp og løftes av.
  3. Her er en tråd jeg lager for at folk lettere skal kunne finne frem når de skal fikse evt ombygge sin bil. Dette prosjektet skal bli en 330Ci med ESS kompressorkit når den er ferdig. Jeg beregner å bruke 2 år på hele alt, men håper bilen skal være ferdig godkjent som 330 til 1 mai 2017. INTERIØR Bilde 2 viser underside av førersetet. Bilen har elektriske stoler uten memory. Denne kontakten må tas av før setet kan løftes ut. På siden av kontakten ligger ett svart deksel. Dette er en slags "skuff" som må dras ut før kontakten kan løsne. Den røde ledningen vet jeg ikke enda hva er men oppdatering kommer når jeg finner ut av det. Bilde 3 og 4 viser festene til setet. 2 foran og 2 bak. Her bruker du en 16mm pipe eller leddnøkkel. De sitter ganske godt så litt krefter må til her. Bilde 5 viser festet til seteryggene. Husk å løsne dem fra kofferten først. 2 håndtak under hattehylle. Festet løsnes med IP30 Torqx bits. Sitter ganske godt denne å. Når skruen er ute vipper man opp den "armen" som skruen holder og drar sete-delene opp og til siden. Da kan man løfte ut ryggene.. Bunn av setet kan nå løftes rett ut.
×
×
  • Opprett ny...