Gå til innhold

Loiner

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stavanger
  • Kjøretøy
    BMW E36

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Loiner's Achievements

  1. Høres ut som du trenger et multimeter for å sjekke etter kabelbrudd, men ser for meg at det kan bli litt tricky å finne og bytte rett kabel på en så moderne bil "ute i felten". Skulle tro en slik MacGyver-løsning du foreslår ville fungere, da det jo i utgangspunktet er dette tilhengerkontakten gjør uansett. Men jeg ville ikke ha prøvd på det sånn uten videre med mindre du i vet hva du driver med når det gjelder mekking på bil og/eller elektriske anlegg; blir fort veldig dyrt dersom noe kortslutter...
  2. Hei, hvilken motor gjelder dette? Og under hvilke forhold? Dersom det er bensin og gjelder under gasspådrag kan det være en coil som er dårlig. Ser for meg at spenningen inn på coilen blir lavere når du slår på AC, da det trekken en del strøm, og gjør at en sliten coil ikke klarer å levere den strømmen og spenningen den skal til pluggen. Men det blir i grunn vanskelig å diagnostisere over internett, kan like gjerne være feil på MAF, vann i ECU (problem på enkelte e36) eller lignende. For meg virker det i alle fall som det ganske sikkert er en elektrisk feil, og ikke mekanisk. En kompetent mekaniker burde kunne finne utav det ganske kjapt med en prøvetur i bilen, om ikke så kan du jo få tatt en diagnose, er mange her inne som kan hjelpe med det (se den store diagnose-tråden) så slipper du å punge ut i dyre dommer for verkstedtime.
  3. Hei Lurer på hvilke innstillinger folk kjører med tanke på camber og toe på E36? Standard oppsettet fra BMW er vel kjent for å være lent mot ganske konservative trekk med en del understyring. Har funnet et verksted som jobber mye med løpsbiler som gjerne setter opp bilen slik jeg vil ha den, men vil jo gjerne ha noen råd først. Takk for all hjelp
  4. Hei Lurer på hvilke innstillinger folk kjører med tanke på camber og toe på E36? Standard oppsettet fra BMW er vel kjent for å være lent mot ganske konservative trekk med en del understyring. Har funnet et verksted som jobber mye med løpsbiler som gjerne setter opp bilen slik jeg vil ha den, men vil jo gjerne ha noen råd først. Takk for all hjelp
  5. Har hørt at det fort dukker opp litt rust rundt lyktene på disse, ellers har jeg ikke hørt så mye negativt om e46 til sammenligning med f.eks. e36 der du skal lete lenge for å finne en uten hullrust i kanalene. Jeg trodde subframe disaster ikke var et særlig utbredt problem på e46? Mente de løste det ila produksjonsløpet av e36 ved å forsterke monteringspunktene på de sterkeste modellene? Men det kan være jeg tar feil.
  6. +1 Dette skal gå helt fint, men på grunn av at understellet mottar en del slike støt ved normal bruk er det jo anbefalt å kontrollere spissingen med jevne mellomrom.
  7. Hvor i landet er du? I Stavangerområdet kjøper jeg alle lakk og sparkelprodukter hos Sandtec AS i Sandnes.
  8. For det budsjettet du snakker om her er det nok bedre med senkefjærer enn coilovers med mindre du kun er ute etter å få den så lav som mulig så billig som mulig. Med 40/15 drop som du snakker om vil bilen vil være mer behagelig å kjøre og sitte bedre på veien med kvalitets senkefjører enn med billige coilovers.
  9. Hei! motorbytte fra 4 til 6-cyl innebærer ganske mye arbeid da bremser og en del i understell må byttes dersom du vil prøve å få det godkjent, hvis du vil spare deg for mye hodebry vil jeg anbefale deg å kjøpe en bil som er 6-cyl i utgangspunktet. Når det er sagt så er det fullt mulig å gjennomføre et motorbytte på en god måte dersom du setter deg inn i ting og er villig til å investere en god del tid i bilen. Jeg ville ikke puttet en 2-liter i, det er like mye arbeid som en 2.5/2.8, men 320 var bare marginalt sprekere enn 316, den eneste effekten du får av 2-liter er finere lyd... Personlig ville jeg ha gått for enten en M52B25 fra en 323 eller en M52B28 fra en 328. Det er litt mer muligheter for å hente ut mer av dem enn M50-motorene. f.eks. kan du sette M50 innsug på M52 og å store effektøkninger. S52B30 ville jeg ha styrt unna da det fort blir veldig dyrt å finne donorbil, og de ektra hestene man får over en M52B28 med M50 innsug er marginale i forhold til hva de koster. Girkasser har jeg ikke så mye peiling på i grunn, men generelt sett virker BMW flinke til å bruke girkasser som holder tåler godt over det bilen yter.
  10. Har bl.a. brukt BMW olje på min, den er bra den, er gyllen brun når den er ny, og like svart som all annen olje etter 15.000km... Det har blitt ganske hypet hvor fancy olje man trenger, så lenge den er rett spesifikasjon så er ikke merket så viktig. Det som er viktig er hvor ofte man bytter, bytter selv etter 10.000km da rekker den ikke å bli helt svart før byttet.
  11. Det går an å ta en liten kjappisløsning med å bare pusse og så bruke noe rust-killer og deretter bare lakke oppå. Hadde det som en midlertidig løsning på min i en liten periode, men det vil mest sannsynlig komme tilbake etter et år eller to med denne måten, alt etter hvor nøye du er å pusse bort all rust. For at det skal vare vil jeg anbefale å pusse med "kråkereir" http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Ovrig/Grovrengjorer-2000020899/, og deretter sandblåse for å fjerne all rust. Personlig liker jeg å legge 2K epoxy-grunning, da kan du banne på at det aldri ruster der igjen, men ellers så er valig 2K primer greit å bruke. I tillegg er det greit å ha i bakhodet at 1K lakk aldri blir like tett som 2K når du velger topplakken du legger på. NB: Dette er bare mine meninger, jeg er ikke biloppretter eller lakkerer, bare ivrig hobbymekaniker.
  12. Hei! Holder på med restaurering av en 944, og tenkte å pusse opp de gamle felgene. Er det noen som vet om firma i Stavangerområdet som pusser opp/maskinerer felger med polert kant? Vet at Porsche 944 er litt utenfor målgruppen, men felger er felger, så tenkte det kunne være relevant
×
×
  • Opprett ny...