Gå til innhold

Kimmmmm

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E60/i3

Kimmmmm's Achievements

  1. Hei,du må ta diagnose så du har noe å gå ut i fra, alle teorier er så som så mener jeg, har mye erfaring. Glødeplugger er aktive på +grader å de, enklere for motor å starte når ting er varmt, siden plugger ble byttet for ett år siden er sannsynlig årsaker er gløderele eller en årsak til at det ikke virker. En annen er stor returmenge på en el flere dyser ved kald motor, også normalt. Det er de to tingene. Enkelt og tar maks to timer på verksted å finne ut av. Måle dyseretur kald motor/varm motor(sammenligne) og finne ut om glødingen virker. Du trenger ikke kode batteribytte forresten. Vanskelig huske alt men så gjennom posten nå, du fikser meste selv siden du har bestilt dyseretursett? Det skal dryppe såvidt ved tomgang,at det fylles saaakte går godt. Men er det en dyse som renner full mens resten såvidt drypper har du svaret. DDE relé aktiverer motorstyring. Gir strøm til div. Blir lagret feil på gløding, en og en plugg og også noen flere koder kan lagres.vanlig at gamle releer tar kveld etter en stund med nye plugger også. Derfor det er mest vanlig å skifte alt. Slipper vi klaging etter noen mnd.😉
  2. Ok men da tror jeg han finner rimelig fort ut hva som er ståa og noen lapper spart
  3. Ut å sjekk det andre og den jordkabelen så ta det derfra, den kinner nok ikke med knekt jordkabel da, men kan også være en fjerde årsak til ikke starte tidligere ja😊 Det er gjort på 15 min å finne ut om det er irr i motorstyringkontakt så det er bare hive seg rundt å få ro i sjela😆
  4. Neida,tror jeg hvertfall ikke noe jeg har vært borti, jobber med slikt.så lenge du får kinnet så godtar bilen nøkkelen,lytt etter lyder fra frammatningspumpen når du kinner, også første gang du har på tenning etter en stund skal den gå, og når du kinner,litt rart at alt skal ryke plutselig men er nok ikke slik,starter kunne nok være slitt det er forsåvidt vanlig, ofte på de rekkesekserne når det høres ut som den drar rundt tungt er det tre sannsynlige ting, starter,batteri, stor klump med irr under gjennomgangen fra bagasjerom til under bilen,dvs selve hovedbatterikabel. Men om du målte over 12v fremme ved starter er nok det ok og starter var årsak, at den fortsatt ikke starter tror jeg har med fukt å gjøre,sjelden disse ikke starter bare av å ha stått, vært annet om den har stoppet under drift,antar du koplet på alle +kabler på den nye starteren? Verdt å dobbelsjekke da den er ett slags koplingspkt😊
  5. Ta av kontakten på motorstyringen, se om det er irr i par av de stiftene med tykke brune ledninger kommer fra jordpkt rett utom boksen, under kupefilter deksel h.f ofte flere andre ledninger irret også. Fåes som repsats med noen ledninger og stikkere.ofte starter bilen med disse feil bare mange lamper og nødmodus uansett verdt å sjekke da det er forholdsvis vanlig feil,verste fall når det er nok fukt må DDE byttes.
  6. Hei,hvis det er 520 09 mod så har du ikke det innsuget /motoren på filmen der, og man behøver ikke ta av innsuget for bytte av glødeplugger, ikke relé heller. Litt trasig å få av kontakt på pluggene bare. Og skru ut forsiktig, blir det tregt bør du stoppe hvis du ikke er trygg på hva du gjør😉
  7. Hei skal oppdatere kart på x4 til far, det står at minnepenn må ha fat32 og 29,68gb ledig. Da ble minnepennen min på 30 akkurat for liten(28,6) men når jeg skal formatere/klargjøre en annen jeg har på 128,GB men får ikke valgt å formatere i fat32 bare exfat. Går det bra? Noen som har prøvd med exfat ?
×
×
  • Opprett ny...