
andares
Medlem-
Innholdsteller
33 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Kjøretøy
2002 E46 330ci
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
andares's Achievements
Newbie (1/14)
2
Nettsamfunnsomdømme
-
Thor_A reagerte på et innlegg i et emne: Racing diffs progressive lsd conversion set
-
trenger en stk, ny eller brukt
-
Hei Noen som vet om noen bedrifter i trondheimsområdet som kan trekke av lager og lignende? Trenger hjelp til å trekke av kulelager og kronhjul på en differensial. Hørte med vanlig bilverksted, men de gjør visst ikke sånt arbeid. setter pris på innspill!
- 1 svar
-
- differensial
- lsd
-
(og 3 andre)
Merket med:
-
takk for tips, da blir det en tur til tools i trondheim!
- 8 svar
-
- e46
- differensial
- (og 6 andre)
-
andares reagerte på et innlegg i et emne: Få ut differensial shims på e46
-
andares reagerte på et innlegg i et emne: Få ut differensial shims på e46
-
andares reagerte på et innlegg i et emne: Få ut differensial shims på e46
-
andares reagerte på et innlegg i et emne: Få ut differensial shims på e46
-
Kjøpte faktisk akkurat den ene av de låseringtengene på jula, men spissene ser så puslete ut at jeg nesten antar at de vil brekke, så tenkte egentlig å bytte den ubrukt. Kanskje jeg bør gi det et forsøk eller prøve å finne en større låseringtang. Vet noen isåfall hvor man får kjøpt Kraftigere låseringtenger?
- 8 svar
-
- e46
- differensial
- (og 6 andre)
-
Heisann! Jobber med å demontere diffen på e46 (188k differensial) for å installere lsd. Sliter en del med å få ut snap ring shimsene. Kjøpte en tang som jeg trodde skulle funke greit (se bilde), men ringene har en tendens til å hoppe av når jeg prøver å presse dem sammen. Er det noen som kan anbefale noen mer egnede verktøy? Leste at det finnes et BMW spesialverktøy for dette formålet, men klarer ikke å finne noe info om hvor man får tak i det. Setter stor pris på eventuell hjelp!
- 8 svar
-
- e46
- differensial
- (og 6 andre)
-
Jeg skulle ta ut differensialen på e46, og da jeg kom til e12 boltene som fester akslene til diffen satt de så hardt at jeg rev av et boltehode på hver side. Nå har jeg slipt av restene av hodet på passasjersiden med dremel, men aner ikke hvordan jeg skal løsne flensen fra diffen. I de videoene jeg har sett detter de rett av når man fjerner boltene, men siden jeg fortsatt har restene av en bolt igjen blir jeg jo nødt til å trekke flensen ut. Er det plass til dette? Og flensen rikker seg ikke i det hele tatt noe som uroer meg litt. Man ser restene av bolten jeg har slipt av på bildet. Tips mottas med glede
-
Gjort endel mer research nå (ennå ikke betalt for wavetrac enheten) og virker som om man nesten er garantert å få en klunkelyd når man slipper clutchen på grunn av slark inni enheten. Virker egentlig som alle torsen type lsd'er har denne utfordringen, men usikker på om det er forskjell på feks quaife og wavetrac med tanke på hvor ille det er. Det som også er rart er at det virker som om noen har dette problemet mye verre enn andre. Hva kan grunnen til dette være? Er det individuelle forskjeller i mengden slark på lsd enhetene som feks wavetrac produserer, eller kommer det av at enkelte bare har justert backlash mellom kronhjul og pinjong for dårlig?
- 11 svar
-
- lsd
- limited slip differential
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
Evopower reagerte på et innlegg i et emne: Racing diffs progressive lsd conversion set
-
Virker jo veldig likt en quaife, bortsett fra kanskje litt bedre under "zero load" situasjoner spør du meg Spørsmålet er vel hvor god kvaliteten er, men nå har jeg bestilt en, så det finner vel kanskje jeg ut av...
- 11 svar
-
- lsd
- limited slip differential
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
Fant en billig brukt wavetrac, ender nok med den
- 11 svar
-
- lsd
- limited slip differential
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
andares reagerte på et innlegg i et emne: Racing diffs progressive lsd conversion set
-
Enig, vil tro den funker, men er nok holdbarheten som er problemet. Liker ideen med å hente fra en tidligere bmw. Nå er uansett mitt formål å forbedre daglig kjøreglede og fremkommelighet på vinteren, og da vil vel også kanskje clutchbasert lsd være mer optimalt enn en tannhjulsbasert lsd som quaife, i og med at sistnevnte trenger noe grep for å fungere. Her er lsd fra en e36 m3 installert i riktig diff, med en 3.07 final drive istedenfor 2.93 på originaldiffen (noe jeg uansett har vurdert litt, men som jeg er usikker på om er en god ide mtp motorveikjøring siden bilen kun har 5 gir...) https://www.ebay.com/itm/BMW-E46-330i-ci-LSD-differential-3-07-ratio-231hp-170kw-limited-slip-diff-track/123463391588?hash=item1cbefdd964:g:3xUAAOSwMO9b2uR2:rk:15:pf:0&vxp=mtr Prisen er på 9200kr uten frakt og toll og alt det der, men det er vel fortsatt billigere enn feks quaife (fikk tilbud på 13850kr fra norsk forhandler.) Vil vel tro det er mulig å få tilpasset en lsd fra en annen bil mye billigere, men er redd det er utenfor mitt kompetanseområde.
- 11 svar
-
- lsd
- limited slip differential
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
Noen som har hørt om denne lsd typen? https://www.racingdiffs.com/bmw/ Mye billigere enn feks quaife eller alt annet så vidt jeg vet. Er ment å innstalleres inni den åpne differensialen. Spørsmålet er vel hvor bra det funker, ligger lite info på nettet. Installasjonsprosessen innebærer også å dreie med noen av komponentene i 188mm diffen i min 330ci for at den saken skal få plass.
- 11 svar
-
- lsd
- limited slip differential
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
Takk for gode tips, beste og eneste guiden jeg har funnet hittil. Skjønte det sånn at sveiset kronhjul var noe de begynte med først i 2007, så da er hvertfall ikke det noe problem. Så er det vel bare et prisspørsmål om jeg skal sette det bort eller prøve selv
-
andares reagerte på et innlegg i et emne: Quaife lsd til e46
-
andares reagerte på et innlegg i et emne: Quaife lsd til e46
-
Heisann Vurderer sterkt å anskaffe en quaife lsdtil min 330ci, hovedsaklig for å gjøre bilen morsommere på vinteren. Har skjønt det sånn at torsen lsd'er fungerer dårlig hvis det er veldig glatt, men vil tro at den uansett vil forbedre kjøreopplevelsen masse på normalt vinterføre. Det jeg hovedsaklig lurer på, og som jeg ikke har funnet noe info om er om det å installere en quaife er noe man kan gjøre selv. Går det an å bare bestille lsd enheten, demontere diffhuset og enkelt sette inn quaifeenheten, eller er det en jobb som kun forhandleren kan gjøre, slik at man må sende differensialen til dem? I tilfelle det første stemmer, er den noen som har en guide på hvordan selve installasjonen gjøres? Tar også gjerne i mot tips hvis noen vet om bedre, billigere eller enklere å gjennomføre lsd typer.
-
andares reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
andares reagerte på et innlegg i et emne: BMW dieselmotorer