Gå til innhold

Tommysmokingblack

Medlem
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E34 tds

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Tommysmokingblack's Achievements

  1. Hei. Jeg har en bmw e61 525d automat 2005

    Jeg synes den virket død ifra starten av. Gir jeg full gass ifra bunn av så begynner den ikke og dra skikkelig før 3000. Bilen er chipset og programmert girkasse. Rett etter det synes jeg den gikk veldig veldig godt. Men så ble den som før jeg chippa den.. ingen feil koder. Skal blende swirflaps snart. Men igjen virker det som en feil når jeg følte den dro skikkelig rett etter tuning. Litt senere føler jeg den var som før igjen ? Har du noen innspill?

    Bilen har gått 230.000

     

    Bilen girer som den skal og kjører jeg den i sport og jeg har 3000 omrd å gir gass da sparker den av gårde med en gang. Men ifra bunn er den lat synes jeg. Kjenner at den drar litt Men, diesel skal jo ha bunndrag.. 

    1. TRF

      TRF

      Ja, bruk pengene hos kompetente folk.

      "skulle ha gått til specsavers TRF Performance"

       

      :beer:

  2. Hei. Prøv og koble ut diesel pumpe styreenhet på høyere side bak deksler. Du mår ta av hele deksel på hele høyere side i bagasjerommet. Og der har du en svart liten boks. Ta ut de to kontaktene og sett inn ny sikring i nr 20, også prøver du og sette på tenning. Ryker ikke sikring da er det kortslutning I styreenhet til diesel pumpe evnt kortslutning I kabler. Min var det kortslutning I diesel pumpe styreenhet. Og derfor røk sikring.
  3. Fant du ut av dette ?
  4. Bytter styreenhet til pumpe! Bil startet med en gang 🤩
  5. Hei, har en bmw e61 525d. Kjøpte bilen, kjører hjem vasket motor, den sto i 3 timer og etter det startet den ikke mer. Kjører jeg 12v inn på mate pumpe I tanken starter den med en gang, fant til slutt en defekt sikring på nr 50hsb i bagasjerom nr 20. Legger ved bilde. Prøvde og bytte den og den røk med en gang. Prøvde 30 amp, da røk det som bare det ut av ekps boksen. Kablene ifra pumpe til ekps boksen, og videre ifra ekps boksen til sikrings plate hsb i bagasjerommet ser fine ut. Mitt spørsmål er da. Da mår det være brudd i ekps boksen som gjør at den ikke starter ? Fordi den spiser sikringer.. eller har dere vært borti at det er brudd/sikrings plata som er overspenning i?. Jeg lagde ett innlegg for det samme for 1 dag siden. Men jeg mår lufte tankene mine for og høre hva flere tenker og. Mår det virkelig kodes inn igjen ?? På en 2005 modell bmw ? Kodes eller programmeres ? Takker for svar!!
  6. Hjertlig takk for gode svar! Jeg prøver og bytte den imorgen uten koding eller så kjenner jeg en som gjør det. Mår den kodes eller programmeres om du vet ? Gir svar her imorgen 😊
  7. Så du tror det ikke heller er kort slutning/brudd i ekps? For kablene går jo bare ifra pumpe, til ekps så til sikrings plata på høyere side? Derfor jeg ikke tror det er ledningbrudd. De tynne canbus ledningene utgjør ikke så mye strøm/røyk det kom ut av ekps boksen Nr 50 20 amp ryker med en gang. Putta jeg inn 30 amp røk det som F ut av ekps. Vet du om denne mår kodes/programmere inn? Likeså etter jeg tok ut kontakta av ekps så får jeg heller ikke kinna motor, er det normalt eller ? For den kinna når ekps boksen var tilkoblet
  8. Den jeg hR ringa rundt svart
  9. Jeg kjørte direkte strøm til lavtryks pumpe. Prøvde og starte. Den startet med en gang. Men sikring nr 20 i bagasjerom som er til styreenhet for diesel pumpe begynte og ryke som faen ta. Mistenker kort slutning i styreenhet hva tenker du?
  10. Da skal det komme ved bare og skru på tenning eller? Men siden jeg har prøvd annet rele, satt strøm direkte pumpe går, sjekket sikringer i hanskerommet og bagasjerommet. Hva annet kan det være da. Brudd eller modul for pumpe som sitter på høyere side bak?
  11. Tok rele ifra luft føringa. Ingen hjelp..
  12. Jeg har testet rele og det klikker, kan likevel være feil. Har satt direkte strøm til pumpa nå og den durer... men ikke når jeg setter på tenning..
  13. Så du mener matepumpe skal gi mere trykk ? Prøvde og starte og måle ista, virka ikke som at det var 12v på noen av de. Har sjekket sikring i hanskerommet og bagasjerommet..
  14. Skal ikke måte pumpe bare ha ca 8bar trykk?
  15. Skal ikke måte pumpe bare ha ca 8bar trykk?
×
×
  • Opprett ny...