Jump to content

marius-c

Members
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

About marius-c

  • Rank
    Sersjant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    E90 335i / F30 330e

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Skjedd mye siden sist, i veldig lavt tempo…. H&R Monotube Clubsport ble solgt og erstattet med Öhlins Road & Track. Kjøpte også stivere race fjærer, men har ikke de montert akkurat nå. Det ble også montert Millway justerbare tårnlager foran. Apex ARC-8-felgene var noe smale for 265 brede MPSC2-dekk. Fikk tak i BBS RE GT4-felger fra en svenske, men da jeg hentet de på postkontoret viste seg at det bare var to felger. Luring der altså. De er 10x18 ET40, og har vært brukt bak. Kjøpte også noen Apex EC-7 som er det samme designet. I 9.5x18 ET22 går det an å bruke disse foran, så
  2. @TRF, eller noen andre: har du en anbefaling til en splitter som passer en M Sport-fanger? Har prøvd å lete etter noe som kan duge, men jeg finner bare ting som passer M3...
  3. Vurderer å skifte ut H&R Monotube Clubsport med Öhlins Road & Track. Noen som har erfaring med R&T kontra alternativene? Har lagt ut H&R-settet her, til en kurant pris.
  4. H&R Monotube høydejusterbart understell (coilovers / Gewindefahrwerk). Clubsport-variant som er noe stivere og satt opp for Nürburgring Nordschleife med stivere fjærer og dempere. Leveres med TÜV-papirer (kan leses her: https://h-r.com/bin/RSS-16-177-1-1.pdf) Har kjørt ca 2000 km med dette settet på min 335i. Føles ikke for stivt til gatebruk i det hele tatt. Selges da jeg vurderer noe enda mer ufornuftig. Settet står fortsatt på bilen, men hvis vi blir enige om noe, kan det avmonteres raskt. Passer E9x og E8x "non-M", altså E90 E91 E92 E93, E81, E82, E87 3-serie og 1-serie, utenom 1M
  5. Oj, der har jeg skrevet feil, gitt. 9x18 mente jeg. 265/35R18. Pilot Sport Cup 2 er brede dekk, tror jeg målte ca 285 mm brede, så det blir litt ballong på 9" felg.
  6. Ganske god plass i disse felgene, men får ikke klemt 17 over 370 mm skivene foran.
  7. Hei h&k! Stemmer! Det er Apex ARC-8 i dimensjon 9x19 9x18 (skrev feil først), ET42 (og 5 mm spacer, så effektivt ET37). Kunne egentlig tenkt meg 9,5, men jeg kom over disse, så da ble det de. 9,5 ET35 er også mer konkave. Da kreves riktignok litt mer plass. Jeg har "valset" hjulbuene i form av at jeg har dratt i de med hendene. Man får faktisk litt plass av det. I tillegg har jeg fjernet kanten/festepunktet som er bakerst på støtfangeren, der den treffer forskjermen. Den kanten er en typisk plass det subber. Husk at camber også gjør at du får litt mer plass! Hvis målet er å
  8. Årets siste Trackday i dag. Bilen har fungert smertefritt hele dagen, men det er tydelig at bilen egentlig er alt for tung. Siden bilen "begynner" å bli rimelig dyr, er det litt fælt, men jeg tror nok vinteren må brukes til å sørge for kraftig vektredusering... Bare rot med Harrys laptimer, men fikk tatt tid med passasjer på 1.41-ish. Hadde noen raske runder uten passasjer og uten trafikk etterpå, men uten tidtagning. Lov å håpe at det var på 30-tallet.
  9. En termostat som åpner tidligere vil føre til at man kjører med lavere enn optimal temperatur litt lengre. Så fort man belaster bilen hardt, dvs. over tid på bane, vil temperaturen øke til samme nivå uansett. Jeg har montert en ekstra 16-raders oljekjøler i venste hjulbue. Pt. er kjøleren festet litt høyere enn der tåkelykta var, og med utskåret hull i innerskjermen til utlufting. Har en «rist» ala den som er originalt på andre siden som skal monteres (fra 335is), for å hindre masse søl inn dit. Enn så lenge har jeg bare laget en slags «spoiler» av en gammel oppskåret flaske og noen
  10. Skjønner ikke hvilken hensikt det skal ha. Det vil kanskje ta litt lengre tid før temperaturen kommer opp på 130 grader, men tanken er jo å ha en bil som kan kjøres lenge uten at temperaturen stiger mer etter hvert. Men med bedre styring av lufta som kommer inn, tror jeg dette blir bra.
  11. Fikk endelig prøvd bilen på Rudskogen med godt vær og alt i orden. Fikk ikke logget noen gode rundetider, da telefonen detter ut av festet sitt. Kanskje det må bli neste steg på oppgraderingslista... 😎 Fikk én runde på 1,47, men lå stuck bak en drifter gjennom hele langsvingen, samt en eller to forbikjøringer underveis. Michelin Pilot Sport Cup 2 i 265/35R18 gjorde susen, spesielt når de fikk litt temperatur. Begynte på 1,7 bar kaldtrykk, men tipper det er nede på rundt 1,2 kald nå. Da lå de på rundt 2,0 varme, og satt veldig bra. Som sagt ble oppjustert høyde, ca 1 cm mye bedre mot
  12. Ser ut til at det var defekt mastersylinder. Satt på gammel 335i sylinder, og da ble det halvgreit. Venter på ny M3 sylinder, satser på at det blir bra da.
  13. "Rekkevidde" i displayet er ikke det samme som en indikasjon på hvor mye strøm det er på batteriet. Det er sannsynlig rekkevidde basert på kjent kjørestil. Måleren for rekkevidde for bensin/diesel tilpasser seg også tidligere kjøremønster, og sier svært lite om hvor mye drivstoff du har på tanken.
  14. Jeg får ikke hard pedal i det hele tatt. Otis: Jeg brukte programmene inne på DSC-modulen, shift+f3, f4 osv for hvert hjul. Er det den du mener? Har original mastersylinder (ikke M3) liggende, kanskje like greit å prøve å bytte før man gjør mye annet.
  15. Hevet bilen en drøy centimeter, og det gjorde underverker for kjøreegenskapene. Hadde en tur på Rudskogen i regnværet i dag. Bilen satt godt på glatt bane, men der fikk jeg plutselig en utfordring med bremsesvikt. Se her:
×
×
  • Create New...