Gå til innhold

Roger Holdorf

Medlem
  • Innholdsteller

    77
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Roger Holdorf

  • Bursdag 09/13/1957

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.youtube.com/@RogerHoldorf-nu3ex

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Porsgrunn
  • Kjøretøy
    BMW Z4, Fiat 500 La Prima

Nylige profilbesøk

780 profilvisninger

Roger Holdorf's Achievements

  1. Hei Kjøpte en STWEI Multimedia Android 14 beregnet for min 2006 Z4 E85. Etter å ha koplet alt etter oppskrift; nesten ikke mulig å gjøre det feil. MEN får ikke kontakt med bilen. Ikke engang rygge kamera får jeg til å virke. Er det noen som har forslag til hvor feilen ligger. jeg antar det er noe med instilliger som er feil, men finner ikke feilen. Er ikke så bevanderet i android sofware heller.
  2. Om du viter lagrer bilen er det lurest å kople fra batteriet eller bør man la det være koblet og stå med lading??
  3. Bil i opplag Om du vinter lagrer bilen skal batteriet vær tilkoblet og lades iperioden, eller kan man koble bort all strøm??
  4. 4 stk Eibach senkefjærer komplett foran og bak kr 500. TUV papirere følger med.
  5. Komplett insug disa og throtle body kr 1250. Har stått på en Z4 N52B25. Tror det er mulig å bygge om dette insuget til stg iii. Bilder finnes på:https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=275686813
  6. Hei På mitt innsug er det ekstra kontakt for dis nr 2 det er tre hull for skruene til å feste disa nr 2 det er stanset ut hull som ser ut som om det er blokkert. Kan man skjære ut for å montere disa nr 2. Om man monterer disa nr 2 på denne manifolden vil det være som stg 3 manifold. Er det samme manifold bare at disa ikke er montert?
  7. Hei På min N52BU25 er det ekstra ledning m kontakt for nr 2 Disa. Det er også et blokkert hull med skruefester til nr 2 Disa. Kan jeg kjøpe den ekstra Disa, montere den i det blokkerte hullet og så har jeg plutselig en stg 3 manifold, eller er det to helt forskjellige manifolder
  8. Hei Kan man montere et insug uten Disa flapper på en N52 b25 motor. Hvilket insug skulle man i såfall bruke. Poenget med å bytte insug er jo å få mer effekt. Vurderer å kjøpe stg 3 insug, men om det finnes insug uten Disa som gir samme effekt uten å skade motoren ville det vært suverent.
  9. Han påstår å ha en utrolig tune for N52 motorer. Spennende å høre om noen har prøvd dette
  10. Dette høres ut til å være en lekkasje på kompressorside. En kopling, en slange.Det kan hende at du ikke ser evnt sprekken før du får opp lade trykk. Lite trolig at det er noen feil ved turboen. Det er i såfall et eller annet med wastgaten. For sjekk av turboen kan du ta tommelen på mutteren på kompressorhjulet, presse rotoren til siden mens du dreier turboen. Om den kniper eller låser seg mens du gjør dette, da er det feil ved turboen.
  11. Så vidt jeg kan forstå stemmer ikke det doktoren sier. Under har jeg avbildet ECU fra begge motorer. De er begge VT70 og av nummerene ser det da ut til at de erstatter hverandre? Det er heller ingen synlige forskjeller på motorene bortsett fra at den ene har svart plastik ventildeksel. Forvirret? ja
  12. Jeg har en 2006 N52B25 med metall toppdeksel og skal bytte til en motor som er produsert to mnd seinere enn min, en N52B25 med sort plast toppdeksel. Er det noe forskjell på de to. Jeg har sjekket chassie nr og det er 2 mnd forskjell på produksjonsdato. Begge kommer fra BMW Z4 mod 2006 med manuell 6 trinn gearkasse
  13. Mange takk for nyttig informasjon.
  14. Hakke peiling. Må snakke med noen som har peiling. De som har vært inne på ECU`n påstår at det ikke kan være feil der så lenge den engang har virket.
×
×
  • Opprett ny...