Gå til innhold

Bala87

Medlem
  • Innholdsteller

    57
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    F10 525d

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg klarer ikke å finne bilde av meldingen som sto i dashboardet, men det sto "Charge battery". Når jeg skrudde på tenninga etterpå fikk jeg denne: Beklager stort bilde, jeg fant det etter å ha googlet. Når jeg stoppet motoren så ble alt av lys og radio slått av.
  2. Har lastet ned BimmerLink før og prøvde igjen nå, og modellen jeg har ligger ikke inne. Eneste 5-serien man kan velge er M5. Jeg har ikke noe diagnoseverktøy heller. Jeg tok en ringerunde når jeg måtte bytte batteri sist og det var ingen verksteder i nærområdet bortsett fra Bavaria som kunne registrere nytt batteri på bilen. Om det er pga. kunnskap eller utstyr vet jeg ikke. Og selv om det bare tar noen minutter så skulle Bavaria ha betalt for en hel arbeidstime, og det var så vidt over 3300,- den gang. Sikkert enda mer nå. Jeg håper at bilen bare hadde en dårlig dag. Hvis meldingen kommer igjen så håper jeg at det er et "mandags"-batteri og så kontakter jeg de som satte inn batteriet, for jeg vet at bilen lader.
  3. De som byttet batteriet sa at hvis jeg ikke kodet om så ville batteriet vare ~ 90% av levetiden. Enkel sak siden, igjen, jeg får montert nytt batteri for litt over prisen som Bavaria skal ha for å bare kode om. Hvis de har løyet til meg så har jeg vel nesten et halvt år igjen på garantien på batteriet. De (batteribilen.no) anbefalte og ikke gjøre det siden man tjente ingenting på det.
  4. Nei, bare ved start, på tomgang og med rundt 2000 omdreininger. Batteriet gikk ned til nesten 10 når bilen ble startet, men det er normalt ifølge Bavaria.
  5. Nei, det gjorde jeg ikke. Bavaria skulle ha nesten like mye for bare det som kostet for nytt batteri + installasjon et annet sted. Jeg har tenkt tanken at det kan ha noe med det å gjøre. Men batteriet skal vel ikke slite etter så kort tid uansett?
  6. Jeg kjørte fra Drøbak til Lillestrøm i min 2012 F10 525d, og når jeg parkerte fikk jeg varsel om at batteriet måtte lades. Batteriet er ett og et halvt år gammelt, det var tørt og fint vær og noen mil med motorvei før jeg parkerte. Så ingen grunn til at batteriet skulle bli utladet. Jeg målte ladingen og alt var helt tipp topp. 14,4 og innimellom 14,5. Har ikke fått meldingen siden. Det ble litt stopp og start mens jeg målte, men meldingen kom ikke tilbake. Kan bilen ha "hikket" litt og bare gitt en feilmelding? Hvis det hadde vært noe med batteriet så hadde vel bilen fortsatt å gi feilmelding?
  7. Da har jeg hatt bilen på bukk og det var fjæren bak til høyre som knakk. Så da er det bare å få byttet begge fjærene bak.
  8. Yikes, bra det skjedde når bilen din sto stille. Det er vel press på fjærene konstant så det kan vel skje når som helst ja.
  9. Mange takk for svar! Jeg skal ha bilen på bukk neste uke så da får jeg se. Virker bare rart, bilen var på service hos Bavaria for to uker siden, og skulle ikke tro at den lille belastningen i så lav hastighet skulle knekke en fjær. Men det kan vel skje. Jeg knakk en fjær nederst på ene bakhjulet på min forrige bil, en E60, og på den var det ganske tydelig høydeforskjell. Da var det også en "gnikke" lyd når jeg kjørte over dumper. Kantene som gikk inntil hverandre. Samme på en gammel Mercedes jeg hadde.
  10. Jeg har en F10. Kjørte ut på veien og i en venstresving i ca. 20-30 km/t så hørte jeg et høyt smell. Det var så høyt at den jeg snakket med i tlf. hørte det. Det hørtes ut som noe metall som knakk. Jeg merket ikke at jeg kjørte over noe og jeg så ingenting i speilene. Det første jeg tenkte var at en fjær knakk, men det er ingen høydeforskjell. Jeg kan ikke se noe galt, jeg har kjørt over fartsdumper og i høy hastighet, og jeg merker ikke noe når jeg kjører, det er ingen ulyder. Det var en gummiklump på ene bakhjulet, og når jeg kjørte tilbake så lå det flere sånne på bakken rundt der det skjedde, Kan en foring ha "eksplodert"? Jeg har aldri hørt om noe sånt. Jeg har kjørt 7-8 mil etter det skjedde, både på motorvei og over fartsdumper, og jeg merker ingenting på bilen. Hva i all verden kan det være?
  11. Noen som vet hvor mye av bremseklossene som er igjen når varselet kommer? Bavaria "turte" ikke å si noe sikkert. Men det må da være et par millimeter. Skal skifte de i påskeuka, da får jeg lånt en løftebukk. Er vel ikke noe problem å kjøre så lenge?
  12. Jeg skrur litt selv men jo mer avansert bilen blir jo mindre tar jeg sjansen på å gjøre selv.
  13. Hehe så mye har ikke lønna mi økt Men jeg vet jo det, og biler blir større, tyngre og mer kompliserte på alle måter.
  14. Tusen takk for svar. Hvordan kan bremseklosser koste så mye? I gamle dager var det 2-300 for klosser per hjul og sensor var en 50-lapp per stykk. Jaja, ting forandrer seg så jeg får høre med Bavaria på mandag.
  15. Takk, nyttig side. Men åhå så dyrt. Noen fare for å ta det andre steder? Vianor f.eks.? Har hørt at den sensoren som gir feilmeldinga jeg nevnte kan skape problemer hvis den ikke er original fra BMW.
×
×
  • Opprett ny...