Gå til innhold

jokkemann

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

jokkemann's Achievements

  1. Takk for mye bra info. Er blank på automa, så det neste jeg lurer på : står i diy at det skal kjøres igjennom hvert gir, start med park og avslutt i park, vil det si at jeg skal kjøre den på vei eller er det en annen metode? Ikke manuel valg på denne kassen.
  2. Jeg hentet bilen forrige helg , så kan høre med forrige eier. Men om jeg tar utgangspunkt i at det er lenge siden, er dette vansklig å gjøre selv? Flushing veit jeg krever litt over middels kunnskap , men bytte av olje/filter? Veit du evt om en diy som er ålreit :)?
  3. Problemet på dette var : * skiftet alle plugger, coiler og ledninger * skiftet i tillegg kam og veivsensor Etter disse byttene startet bilen og gikk som en drøm igjen
  4. Hei! Jeg har en e39 523i 96mod, som kommer seg treigt i D og R ved avgang og etter stopp generelt etter nedbremsing. * når jeg starter opp bilen hjemme og setter den i D for å kjøre så slurer den opp til rundt 2000 før den tar tak i ett lite rykk, det samme skjer i revers og når jeg skal kjøre videre etter stopp i lyskryss, overgangsfelt osv. Om jeg er i fart så girer den helt normalt og man merker ingen problemer. *Har tatt diagnose og eneste feilkoder som kommer opp er oksygensensor sylinder 1-3 og sylinder 4-6, disse er nå bestilt men det skal vel ikke ha noen innvirkning på avgang, avgang etter stopp og revers??
  5. Da virker det som om jeg begynner å nærme meg noe. Har endelig fått start på den og den holder seg gående. MEN når jeg starter nå så jager den opp til 1500-2000 før den detter den å putrer jævli surt på 500. Sjekka tennplugger igjen og de ser noe magre ut + at på sylinder 5 var det blitt beige brun farge på stiften, de andre var tørr svart sota. Regner med at det viser at den får for lite bensin? Noen forslag til hva jeg kan prøve? Får diagnose apparatet ila neste uke😊
  6. Håper på det selv! Er lei av at den ikke går nå:) Haha, ingen som har masa her , å er alltid greit å få vite problemet til en annen bil I tilfelle det skjer med sib egen bil.
  7. Nei, men har bestilt meg diagnoseutstyr nå, men det kommer ikke posten før over påske. Imens så skal jeg få skiftet kam/veiv og tps som jeg har liggende og se om den blir frisk av det. Vil oppdatere, når jeg har funnet ut av det.
  8. Jeg er enig med deg! Men tenkte å legge ut her å se om det ratt var en som viste no her eller har Vært borti samme problem. Men ja diagnose er nok tingen..
  9. Takk for svar!:) Jeg kan holde den igang ved å pushe den på pedalen å opp I turtall, men slipper jeg gassen da, så detter den rett ned på 0 å dør, samme om jeg holer gassen på 2000, 2500 osv omdreininger så dør den etter 5 - 10 sek. Samme som når jeg staeter den å ikke Gjør noe - dør etter noen sekunder.
  10. Hei! Har du funnet ut av problemet ditt med bilen? Jeg har LIGNENDE problemer med min, bare at jeg har en 520i 97mod. Den starter lett , men går så ujevnt på tomgang å stopper etter 5-10 sekunder , kjørte den rundt med frakoblet lmm før, men etter at jeg byttet lmm så vil den ikke engang starte med lmm frakoblet. Regner med at dette er normalt og viser at lmm nå er I orden. Jeg har byttet lmm, belg mellom lmm å spjeld, bensinfilter og renset tomgangsregulatoren. Noen her som evt har Vært bortI dette evt om sst079 har funnet problemet med sin bil slik at jeg kunne prøvd noe av det samme?:-) Til opplysning har tennpluggene bensin på seg, ikke mye, men de er våte og lukter bensin.
  11. Tror egt ikke den skal ha noe å si, skal jo bare være der for å vise utvendig temp. Hadde det Vært termostaten kunne jeg skjønt det, men den er å forsåvidt ny. Når jeg gir gass så flyr den opp I turtall å kutter som normalt. Men jeg kan ikke holde den fast på f.eks på 2000, for da dør den sakte men sikkert ut..😥
  12. Hei! Nei, her er det -0,5 grader. Men vil utetemp. Gjøre at motorn får for mye bensin og pluggene får bensin på seg, slik at motoren ikke klarer å holde seg igang?
  13. Hei! Nå har jeg ett ptoblem med min Bmw 520i 1997mod. Det har seg sånn at bilen nekter å stå på tomgang. Jeg starter den, da står den 5-10 sekunder på tomgang før den kveles/drukner. Jeg har byttet lmm, luftbelgen mellom lmm og gasspjeld, renset tomgangsregulatoren og skiftet bensinfilter uten hell på problemet. Jeg gikk så videre å sjekket tennpluggene, de luktet rein bensin og var våte (ikke så våte at det drøpper av de) det vil jo da si at motoren får for mye bensin (?) Nå er jeg lei og håper at det er noen geniale sjeler der ute som er en mer erfaren mekaniker/hobbymekaniker enn meg som vil ta seg tid å hjelpe meg her inne om hva dette problemet er eller har Vært borti dette. Jeg legger ved en video, om hva som skjer når jeg starter. På forhånd tusen takk til alle hjelpsomme sjeler. received_1678700208918304.mp4
×
×
  • Opprett ny...