
patorger
Medlem-
Innholdsteller
13 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
patorger's Achievements
Newbie (1/14)
1
Nettsamfunnsomdømme
-
@Otis Nei, viften fungerer heller ikke da! (men når den virker, så virker den....) Eneste "felles" jeg har funnet når viften har startet og gått- er at bilen har stått i garasjen som har hatt 12-15 grader. (Er nok kanskje tilfeldig......) Men viften har ikke startet de gangnene jeg bilen har stått ute -1 til +4 grader.....(over natt ute) Skrur på den i garasjen..... Kan dette indikere noe....eller er det lotto at den startet i garasjen (som test rett etter innmontering....)
- 11 svar
-
- aircondition
- ac
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Ok - så du hadde en mekanisk feil med andre ord som hindret den å gå rundt ? Det virker som en sporadisk elektrisk feil som stopper vifta/ikke starter den hos meg. Det er jo bare det å finne ut av det......
-
Hei! Jeg har akkurat byttet vifta og regulatoren som sitter på vifta inne i viftehuset. Virket en dag, så var det stopp. Hva var feilen du fant når du refererer til regulatoren? (bilder/illustrasjon) Kan nevne at jeg satt inn den gamle igjen for å teste den, og samme der- virket en dag og så var det stopp. Kan det være andre ting som sier at vifta ikke kan starte ref. feilkodene under som jeg har nå: 009C54 AUC sensor ( denne er utbedret (?) 009C57 Blower power stage (antar at denne forteller meg noe....?) ) 009C6C Washer-nozzle heating 009C64 Ventilation temprature sensor 009C6B Auxiliary Water Pump
-
Hei! Blir ikke klok på dette. Da er vifte+styring byttet, og den virket umiddelbart etter innmontering. I dag derimot da jeg skulle kjøre til jobb, villle ikke viften starte. Det kan se ut til at det er en sporadisk feil. Er det ikke noe av dette andre (se lista under) som gir beskjed om at vifta ikke skal starte? Finnes det noen "skjulte" sikringer, ledninger etc som kan ha fått dårlig kontakt? En eller annen sensor jeg bør sjekke? (For ordens skyld har jeg også et ekstra kontrollpanel/knottene og kupesensorføler, som jeg har testet.) Jeg får lest av knottenes stilling i ISTA D, så de gir jo signaler! Mystifisktisk...... anyone? IHKA: 009C54 AUC sensor (( utbedret 009C57 Blower power stage (antar at denne forteller meg noe....?) )) 009C6C Washer-nozzle heating 009C64 Ventilation temprature sensor 009C6B Auxiliary Water Pump
- 11 svar
-
- aircondition
- ac
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Maser litt på denne tråden igjen... Noen løsning her? Fant du ut av det? Fikk du vifta igang?
-
Litt tilbake igjen til denne tråden her...- Har E60 520d 2009, gått gode 315000 Jeg har også nå en død vifte. Har byttet vifte + regulatoren på vifta. (har en nabo som har skrota tilsvarende bil så jeg fikk hans) Har jeg da altså fått to som er defekte? Kan jeg måle noe steder? Det er 12v + og - til viften. Jeg antar at den tredje der er "styrestrøm" fra kontrollenheten. Hva skal styrestrømmen vise? (googlet meg til mellom 0 og 5v) Skal det måles mellom 12v- og styrestrømmen eller 12v + ? Måten viften døde på var at den plutselig startet og gikk på full spiker sånn når det måtte passe den. Dette varte et par dager, inntill den nå ikke startet. (lukter jo et eller annet regulering her?) En annen liten flau sak er at da jeg skulle sette alt sammen....fikk jeg plutselig en liten ledning ekstra- inneholder 2 ledere og kommer ut slik at det ville være naturlig at den skal på et eller annet bak på tempraturregulatoren/kontrollpanalet for tempratur/ac etc. Kan det være at disse to bare brukes når du har den manuelle løsningen? Av feilkoder i tilknyting til ventilasjon/luft etc så har jeg følgende: IHKA: 009C54 AUC sensor 009C57 Blower power stage (antar at denne forteller meg noe....?) 009C6C Washer-nozzle heating 009C64 Ventilation temprature sensor Noen tips?
- 11 svar
-
- aircondition
- ac
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Heisann! Har en F25 2015 2.0d hører litt rare lyder fra fronten/forstilling styring.... Når jeg kjører i humpler, av og til nesten ingenting, høres det ut som om noen har glemt igjen noe verktøy som ligger et eller annet sted og "klikker" rister. Litt vrient å forklare den lyden. Etter litt testing rundt om kring stoppet jeg på en parkeringsplass og vrei på rattet fort frem og tilbake- hørte da en slags "kneppelyd" - har det sammenheng med "klikke/knepringen" når jeg kjører? Det er forresten hverken bedre eller verre med lyden når jeg svinger hverken til høyere eller til venstre- men straks det er litt ugjevnheter så "klikker/knepper" det. Til info har vi byttet hjulager venstre side, så romlelyden blei borte...men ikke kneppinga. (så som romlinga blei borte, ble derfor kneppinga ENDA mer IRRITERENDE å høre....) Hva kan det være tro??? Forslag?
-
Werther reagerte på et innlegg i et emne: X3 F25 - dashbord lyser som juletre...
-
Jeg tror det sjøtes?
-
Ja...da var feilen funnet. Det er vist et problem på enkelt av disse F25 at vannet fra frontruten dreneres slik at vanne treffer en kabelkveil. Over tid får denne kveilen skader som følge av spylervæske med sprit etc - så blir det kortslutinger i kablene. Kostnad 25k!! ....da blir det nok ikke noe bil til ferien. Bilselger har vrient med å få tatt avgjørelser.... Fikk nemlig bekreftet at verkstedet som tok kontrollen klarte å få bilen ferdig til ferien 11 juli! Har bedt om en plan- og forslag hvordan vi skal få ordnet dette med selger- men har fått til svar at "skal se på det i løpet av uken" - da går jo toget for sommerferien og hele dritten.... Uansett hvordan du vrir og vender på dette så er det bilforhandlerens problem og få det fikset - og så blei det også nå da mitt problem med at bilturen i sommer kan gå "åt skogen" - grusomt å ikke kunne bare betale for reparasjon og kreve pengene tilbake etterpå....
-
Googlet og lest litt og mistenker DSC modul..... ..Her var jeg litt for optimist... ...siste nytt - Tok strømmen av enheten som styrer bremsene som sitter i mottorroommet. Alle feil forsvant. Kjørte så på testtur (som en idiot..bånn gass, uvørnt som bare det) Ingen feil. Satt på autohold - slo seg av etter en tid - og vipps så kom alle disse feilene frem og tilbake. Tok strømmen av denne "greiea" i mottorrommet - (mens denne var frakoblet så kom airgabfeil opp- også første gangen) satt tilbake kontakten. Prøvekjørte igjen som tulling....og alle feilene var borte igjen. Dette henger altså sammen med noe authold gjør......autohold "tufser det helt til" Da er jeg litt rolig.....kan ha sommerferie uten autohold....så får de se på dette eventuelt etter ferien. Noen som har opplevd dette før?
-
Nei, ikke jobbet noe med dette. Bilen er under bruktbilgaranti ennå, så det der får forhandleren da rette opp i. Vi bemreket at disse lysene kom og gikk da vi prøvekjørte også. Forhandleren sa bilen skulle overhales før overlevering. (Noe jeg nå tviler litt på da den lå inne med 46 feil.....) Vi hentet bilen på Hønefoss og kjørte helt fint hjemm uten noe problemer. Det var da jeg satt på "autohold" at dette sannsynligvis slo inn igjen. Først datt "autohold" ut - og like etter julelys i dashbord som kommer og går.. I dag ville ikke bilen starte pga I dag fikk jeg også "Drivechain" feil...løsnet på håndbrekket og fikk en feil også på dette - men da startet bilen. Nå blir jeg veldig skeptisk. Men denne feilen kan vel kanskje være følgefeil av en styreenhet? Eller hva kenneth34? ...skulle ut å teste litt nå - nå gikk den ennå mer bananas! kjørte ny diagnose og ente opp med 79 feil....nå viser vel denne noe mer feil siden den snakker med "alt" også det som ikke er der....? Blir jo helt despereat....kjøper ny bil for ferien (som er om 3 uker) og ender opp med noe sånt? Verkstedet har jo på en måte fikset noe - i og med det virket 1 dag? ...nei mandag får de ordne opp. ..frustrert... Diagnostics Report X3 (F25) (2012)_23. jun. '18 12_11_16.pdf
-
Sikkert et dumt spørsmål dette - men har batterispenningen noe å si når bilen er i drift? Vil ikke laderen sørge for at spenningen "er på topp" ? (har vært borti at strøm lager mye rart... bl.a på vår 520 der dynamoen gikk føyken og kjørte bare på "batteri" - ble mye rart som lyste etterhvert....)
-
Heisann! Dette begynte med at "authold" skrudde seg av - så fikk vi litt sporadiske feil meldinger av ymse slag. Nå kommer disse lysene opp med gjevne mellomrom - se bilde under. Lyser kanskje 3-5 sekunder og blir borte. Kommer og går altså. Fant jo noe snadder på diagnose....men det sier meg ikke så mye. Har funnet at det kan være en "stellmotor" (dette http://bimmers.no/forums/topic/782332-abs-lampe-lyser/) hint? legger også ved diagonserapport...noe jeg bør være redd for? Vedlegg 3 Diagnostics Report X3 (F25) (2012)_22. jun. '18 13_54_28.pdf