Gå til innhold

Flataas

Medlem
  • Innholdsteller

    554
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Flataas vant dagen sist August 26 2022

Flataas hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Nordland
  • Kjøretøy
    E39 535d

Nylige profilbesøk

2267 profilvisninger

Flataas's Achievements

  1. Tenker du på kontakten til DME eller måle på pinnene til DME?
  2. Har 12V ved DME ja, hører også at ting skjer når man tar ut og inn relè'et
  3. Dette var faktisk ETTER sletting av koder Den var relativt tom for strøm når han skulle ta den i bruk igjen, forrige eier på bilen har lekt villmann når vedkommende koblet opp ledbar på bilen så her må jeg inn med tool32 og resette counter. ISTA anbefalte å bytte FRM Jord til ECU var i orden men skal sjekke den til motor nøye, ingenting tyder på at CAS har røket her enda. Har god kontakt med den. Fant et innlegg på e90post hvor en var plaget med relativt samme feil og han fikk kontakt med DDE ved å trykke på ledningene samtidig, feilen her var canbus. Mulig det går å legge "ekstra" ledning fra obd kontakt til canbus pin på ecu for å utelukke canbus feil samt sjekke om man da oppnår kontakt? Normalt sett så vil jo canbus feil komme i lista til ISTA, ut fra min erfaring. Skal teste DDE relè for å utelukke dette, samt måle strøm på sikringene Ingenting neddi boksen tyder på fukt, varmgang eller eiring. Bilen virket jo når han parkerte den så dette er en merkelig case.
  4. Hei, Har en venn med en 2006/2007 E91 318d som ikke får start på bilen, tok diagnose for han i dag men kommer ingen vei. Problemstilling: Han brukte bilen som normalt uten problemer og den ble parkert i 1-2 uker, når han skulle ta den i bruk igjen så ville den ikke starte. Verdt å nevne at det ble sprengkulde når bilen var parkert. Får null kontakt med DDE, har sjekket alt av sikringer, tilførsel osv men nada. Har tilogmed åpnet DDE for å se etter eir / kortslutning men fant ingenting. Bilen kinner som bare det men får ikke start. Testet med 3 forskjellige kabler samt flere programmer, ingen får kontakt med DDE.
  5. Jeg fant en mutter som passet på gjengene på dysa og lagde meg en hjemmelaget slaghammer. En stang med mutteren i en ende og en stopper i andre enden samt noe tungt du slår med. Et par slag så kom dysen. Når du først skal ut med alle dysene så er det greit å sjekke tetningene på disse samt bytte kobberingen. Problemet på min X5 som jeg trodde var motorfester var en dyse som ikke åpnet før 600mbar
  6. Hvis felgene har større nav enn 72.6mm så ja, eller hvis du har e6x nav/hjullagre på bilen.
  7. Tuning fra @TRF på motor og Sutphin på girkassen. Har erfaring med begge deler og anbefaler det varmt. TRF leverer også flere produkter, blant annet egr delete. Anbefaler deg å ta kontakt med han.
  8. Titansilber metallic, dørene er kjempebra Bakluke har begynt sånn smått å ruste men den er bra i forhold til de fleste
  9. Som flere her inne kanskje vet så har jeg et 535d prosjekt som ikke ble noe av. Hele bilen selges nå i deler Alt er til salgs Doble ruter osv
  10. Det er ikke noe problem nei. Det er gjort det samme på XC90’en min, den har 9Jx20" rundt hele og orginal dimensjon er 275/45R20 men opplever heldigvis ikke noe problemer som deg. Både X5’en jeg hadde og på XC90’en så kjører jeg maks dekktrykk
  11. Litt kjapp googling viser en tabell over anbefalte dekkstørrelser til felger i ulik dimensjon
  12. Mener disse 2 er ganske like ja, kan ikke svare 100% sikkert. @TRF kan sikkert svare nærmere
  13. Jeg har en M57N2 306D5 286hk
  14. Når dysen var gåen på min så kom det ikke opp noe i bilen. ISTA som er tingen, carly kan du hive for det er søppel
  15. Kan være en dyse Ta av kontakten og ohme dem, skal være 180ohm
×
×
  • Opprett ny...