Gå til innhold

Dahl2re

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW X6 E71 XDRIVE 4OD

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Dahl2re's Achievements

  1. Er det en gruppe fra før her inne som deler gleder og sorger om BMW X6 ? Jeg er eier av en X6 E71 40D 2014.
  2. Vakkert, takk for innspill
  3. Lekasjen et den samme før og etter bytte av olje/oljefilter på BMW verksted, derfor mistenker jeg pakningen på oljekjøleren.
  4. Lagt ved bilde av det jeg «tror» er oljekjøler, korriger meg hvis jeg tar helt feil. Bilen bruker ca 1 liter olje på 2-3 måneder. Har tatt bilde av der jeg ser olje kommer ut. Kan dette være en quickfix med å bestille nye pakninger, eller er det mere som må til ?
  5. Da ser det ut til at løsningen ble å bytte en injektor. "Missfire on sylinder 1" var en gjenganger i diagnosen. Fikk kjøpt en brukt injektor, satte på ny pakning og nå ser problemet ut til å være løst. Ser ikke ut til at feil på NOX sensor har noe med saken å gjøre. Takk for gode innspill
  6. Så lenge var adam i paradis. Problemet er tilbake igjen. Diagnose: Engine / Motor 12C601: Nitrogen oxide sensor operation: signal is not available at launch 12C008: Nitrogen oxide sensor, electric: Short 12C208: Nitrogen oxide sensor, lambda linear: Short circuit 12C108: Nitrogen oxide sensor, lambda binary: Short 140101: Misfiring, cylinder 1: Injection is turned off 1C0300: Engine oil pressure control valve: clamps 140601: Misfiring, cylinder 6: injection is switched off 140401: Misfiring, cylinder 4: injection is switched off 140001: Combustion misfires, a plurality of cylinders: injection is switched off 213901: Consumer reduction: active Er det bare å bite i gresset å kjøpe en nox sensor til hyggelige ca 6000,- ? er det mye jobb å bytte sensoren ?
  7. Startet opp på kald motor i dag, og motoren malte fortsatt som katten. Sjekket at jeg hadde fått riktig type tennplugger. Så da ser det ut til at jeg slapp billig unna denne gangen. Takker for veldig bra tilbakemeldinger. N53 er en motor å bli glad i, så når den sliter så blir jeg i dårlig humør også :-).
  8. I dag så fortsatte problemet etter at motoren var blitt varm også . Gikk ikke på alle sylinderene, drivetrain melding i display, og motorlamapa lyste oransje. Svingte innom Bavaria og kjøpte solsystemets dyreste tennplugger. Puggnøkkel og forlenger fra biltema ble neste stopp. Så ble det Autotrio for å ta med en coil. Pluggnøkkel med rett forlenger gikk helt fint. Bytta plugger og motoren malte som en katt. Blir spennende i morgen når motoren er blitt kald. kan jo hende jeg har hatt tjuvflaks.
  9. Legger ved egen video av min motor. Klikkelyden er når missfire oppstår på en eller flere av sylindrene mener jeg. D27FC0C8-9444-42CB-ABC9-B27FD477C920.MOV
  10. Takk for «arbeidslisten». Jeg bytter plugger først siden det er en enkel jobb. Problemet er at feilmeldingen blir borte når motoren blir litt varm. Kan jeg se feilkoden i den skjulte menyen mon tro, eller er jeg helt avhengig av et diagnose verktøy ?
  11. Hei, Jeg har fått problem med ujevn gange på min 523i F11 2011 bensin N53 når motoren er kald. Hvis jeg kjører før motoren er varm er det som om at motoren ikke fyrer på alle sylindre. Etter noen minutters kjøring er alt ved det normalt. Jeg tar gjerne i mot tips om hva som kan forårsake dette. Fant en video på nett (528) som oppfører seg helt likt som min. https://www.youtube.com/watch?v=KjdQ9ZsFcJw
×
×
  • Opprett ny...