Gå til innhold

RKn

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 325D, BMW i4M50

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei Har tatt ut informasjon fra BMW-Cardata, da jeg ønsket å finne brukbar kapasitet på batteriet. Er det riktig sted jeg ser på, hva har andre brukere i så fall? Skal ikke legge skjul på at det er pga. skuffende rekkevidde jeg gjør dette og lurer på om alt er som det skal. Jeg tok ut rapport ved to ladenivå og legger ved begge da de viser litt forskjellig. 🤔 Det kommer av at jeg tenkte det kunne være teksten "energiinnhold" heller beskriver hva som er i batteriet, men det virket ikke slik når jeg tok ut ved to forskjellige ladenivå.
  2. Ja, det eneste jeg vet er at det ble gjort i Drammen i følge tidligere eier. Litt av grunnen til kjøp av bilen egenlig 😒 Takk for hjelpen uansett med feilsøkingen.
  3. Hei, Da er dette løst. La inn ny original programvare hos GS i Skien, da ble alt normalt..😅
  4. Lånte eksos temp og oksygen sensor fra den andre bilen. Oppførte seg likt med tanke på temp før. Kan det være at denne verdien ikke gjelder min motor (n47)?
  5. Viften går langt ned når ISTA kjører Set punkt test. Mener det er noe som 20, 40, 60 %. På 20% roer den seg mye ned, vil tippe viften går 70-80% et sted uten manipulering fra ISTA.
  6. Ser det er satt inn Defa varmer i denne. Elektrisk og kupe vifte, samt batterilader. Burde ikke denne bruke signal fra Temperatur sensor eller kan den ha sitt eget?
  7. Kan legge til at jeg har ohmet signalet fra temperatur sensor og det stemmer i forhold til skrivet mellom motstand og vanntemp.
  8. Beklager dårlig formulering: "Lasket mellom kontakten stikk i viften" Kan gå litt raskt i svingene. Det jeg mente var at jeg hentet pluss og jord fra den originale kontakten og inn til viften. Målte da 12 volt, men viften startet ikke før den fikk kontakt med DDE igjen. Så det må nok være som du sier, at DDE mener viften skal gå. Det jeg sliter med er å finne alle "triggere" for at viften skal starte, da kan jeg eliminere en og en siden jeg har manglende kunnskap i hvordan jeg kan bruke ISTA. Trodde i starten det måtte være fra Temperatursensoren alt måtte komme fra, men det skjønner jeg nå er for enkelt 🤔
  9. Har nå testet å ta ut signalet fra DDE, da startet ikke viften. Lasket mellom kontakten stikk i viften. Målte 12 volt, men den startet ikke. Skal se om jeg kan finne noe mer i Ista. Er nok dessverre relativt dårlig med dette programmet. Klarte ikke finne verdien som ble satt ut i fra ISTA bortsett fra å kjøre testen av viften. Da virker reguleringen til å være riktig, borsett fra 0% pådrag for da går viften.
  10. Hei. Takk for hjelp. Ja har lest dette dokumentet, men blir ikke helt klok siden verdiene ser logiske ut. (usikker på Air mass vs air mass nominal, ser på et annet bilde at de er mer like) Det jeg ser er at det står -40*c eksos gass temp før partikkelfilter. Kan denne gjøre så viften går?
  11. Ingen enda som har slitt med lignende problemer? Kan det vet ha noe sammenheng med feil motor programmering? Motor har nok en type "steg 1" oppgradering, men den virker utrolig lat i 1.gir for så å bli normal i de neste. Skyter fra hofta her nå, så kanskje en som ser innom tråden kan hjelpe med i riktig retning.
  12. Hei, Har en Bmw 118D 2009 som starter radiatorviften så fort motoren startes. Jeg har byttet Rele K9137, temperatur giver i toppen (B2015a) og selve kjøleviften. Grunnen til at jeg byttet viften var at jeg oppdaget mye irr i modulen til viften ved feilsøking. (den ene ledningen ble dratt ut når jeg kjente på dem). Har testet viften med Ista, den blir regulert når den sjekker forskjellige sett punkt. 20,60% pådrag osv. Den virker til å gå med ca 80% hele tiden, bortsett fra når motoren blir varm (da øker den til 100%), eller når jeg tester den i Ista. Er det noen som har vært borti samme eller lignede problemer, er litt tom for ider om hva jeg kan se etter?
×
×
  • Opprett ny...