Gå til innhold

SB68

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    330e

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

SB68's Achievements

  1. Gleder meg til test av I4, spesielt M50 Enig i at rattet ikke ser særlig bra ut på IX'en og det hjelper ikke at det er funksjonelt så lenge det ser rotete ut i kupeen, samt at bilen utvendig ser veldig firkantet ut med dårlig design. Jeg liker heller ikke dette utstikket fra taket over bakvinduet. Det ser ikke akkurat sporty ut til å være BMW. Det blir for gubbeaktig for min del. Nei, her har BMW klønet det skikkelig til...
  2. Jepp. Samme erfaring på min 330e 2016 modell. Uansett hvor forsiktig man akselererer vil den opp på 3-4000 omdr på kald motor når det er kaldt som nå, samt at den ruser turtall før den tar løs, i kaldvær som nå, her -15. Normalt vil den ned på 1500 når den når ca 2300. Når den først har funnet ut at den skal skifte gir på kald motor i kulda skifter den raskt til det giret jeg er vant til at den velger. Km. stand 74000 og bilen gir ikke beskjed om at den vil ha service.
  3. Jeg vet ikke hvordan alt dette fungerer, men svar fra min Bavaria forhandler sier, sitat: "BMW verken tilbyr eller tillater tuning", så min agenda er igjen å sjekke grundig på forhånd om diverse typer tuning er godkjent av BMW for din BMW. I motsatt fall blir det veldig dyrt når man står der med en havarert motor uten garanti. Jeg tipper også at diverse forsikringer ikke vil dekke uvettig tuning som leveres i postkassa som et "kit"
  4. Hei, er det noen av forumets brukere som har erfaring, også prismessig, hva det koster for en tuningpakke montert fra merkeverksted med alle garantier bevart? Jeg leser diverse tråder om tuning og det overrasker meg at mange jevnt over kjøper et tuningkit eller setter bilen bort til et tredjeparts firma som bedriver denne type modifikasjon i forhold til evnt motorskade avhengig av hvor langt bilen har gått før man plutselig modifiserer kreftene. Jeg forstår videre at det er ren flaks at folk generelt sett tør å bedrive denne type modifikasjon uten å få bilen godkjent på en av Statens vegvesen sine trafikkstasjoner i tilfelle hvor man kommer ut for en ulykke og ovenfor forsikringsselskap blir ansvarlig for å kjøre rundt med trimmet motor uten å ha meldt fra til myndighet/ forsikringsselskap. Jeg vet ikke om jeg er helt på jordet, men å montere et tuningsett uten å få bilen godkjent som "ombygget" på en trafikkstasjon forteller meg at noen har et seriøst problem den dagen bilen kommer ut for en ulykke med seriøs personskade eller død som resultat. Altså, verden er mer avansert enn å montere en eller annen boks i motoren og kjøre videre uten å ha meldt fra om at bilen har ny ytelse. Tenk dere om, dette blir fryktelig dyrt om statens vegvesen eller forsikringsselskap plutselig finner ut at bilens motor har mer ytelse enn det står i sentrale registre den dagen det smeller med personskade eller død som resultat. Regress er etter min mening et viktig stikkord som flere burde forstå rekkevidden av når man klår på bilens ytelse. For min del, jeg har forespurt merkeverksted om hva som lar seg gjøre eller er anbefalt av tuning basert på bilens kilometerstand for å unngå motorproblemer. Synes denne problemstillingen er for lite belyst rent generelt.
  5. Enig, det ser veldig rart ut. Har fjernet i den forstand at jeg i flere runder har gått på med høytrykksvask men enkelte flekker sitter dønn fast. Får prøve å skure det bort ved anledning og se om det kommer tilbake. Skulle nesten tro denne bilen har vært utsatt for en spesiell episode hvor dette brant seg skikkelig fast. Motoren oppleves riktignok helt fantastisk! Må si BMW motormessig er en fantastisk overgang fra andre biler gjennom livet så langt! Motor og denne Steptronic girkassa er et mesterverk av ingeniørkunst. Dekkstøy kan riktignok diskuteres, dvs det trekker kraftig ned på totalinntrykket. Leser sistnevnte er kraftig forbedret på 2020 modellen.
  6. Noen som har erfaring med hvorfor rørene bak misfarges på denne måten, dvs fulle av sot på utsiden, på en 330e av forrige modell?
  7. Hei, er det flere som ser at utformingen bak forhjulene på 3 serie generelt eller spesielt for 330e er sånn at forhjulene ligger og spruter opp partikler som ødelegger lakken langs spesielt nedre del av fordørene? Bilen min er forbimot ødelagt i lakken pga fullt av små lakkhull pga dette og oppdaget det idag da jeg skulle ut og polere i finværet på Østlandet. Kjøpte bilen brukt av merkeforhandler i desember og kjente fort at lakken kjentes veldig ut som sandpapir og idag skjønte jeg hvorfor. Neppe reklamasjon? Bare dårlig utformet karosseri, tenker jeg. Kjører på 225 dekk, som bilen sikkert ble levert med, men tror neppe det hadde blitt noe mindre lakkskade med standard 205 iflg vognkortet.
×
×
  • Opprett ny...