En noe uviktig, men likevel irriterende sak jeg tar opp her.
Jeg har hatt følgende BMW'er:
E39, 1999
E60, 2004
F10, 2011
G11, 2018.
Den siste har jeg hatt i ca. en måned. På E39'en var blinklyshendelen tradisjonell ved at den ved kontinuerlig blinking fysisk stod i den posisjonen den ble flyttet til. Med E60 ble det slik at den alltid gikk tilbake til midtstilling, man startet bare "statusen" blinking. Denne hadde forresten veldig liten vandring av hendelen. På F10 var det likt bortsett fra at hendelen måtte beveges like langt som på E39'en.
På G11'en har man gått helt tilbake til slik det var med E39: hendelen står fysisk i posisjonen oppe eller nede ved kontinuerlig blinking.
Jeg regner med at endringene henger sammen med modellåret fremfor 5'er-, 7'er-modell?
Når endret BMW dette tilbake til "utgangspunktet"?
Hva synes dere om dette? Jeg liker det IKKE. Synes E60- og F10-systemet var helt OK. Jeg synes hendelen er tung å presse tilbake i midtstilling - de gangene man f.eks. blinker ut av en rundkjøring og ikke vrir rattet så mye tilbake at den går tilbake av seg selv.