Gå til innhold

Benjamin0

Medlem
  • Innholdsteller

    68
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E61 525d x-drive 2010

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Fant du ut til slutt?
  2. Bilen var ikke optimalisert da jeg kjøpte den etter det jeg vet. Jeg har sammenliknet med orginale 525'er på youtube og min går ikke bedre (om ikke værre). Har en bror som har lik bil uten tune, men bakhjulstrekk. Den drar bedre. Jeg har ingen feilkoder, så syntes det er vanskelig å feilsøke. Lite interessert i å bare kaste på penger.
  3. Hei En stund siden jeg har spurt her, men nå tenker jeg det er på tide. Har eid en 525d i et halvt år nå. Fikk ganske tidlig lagt inn steg 1 (250hk), hvor det ikke ble noe effektøkning i det hele tatt. Fant ganske raskt ut at partikkelfilter var tett. Etter fjerning av filter ble det egentlig ikke så stor forskjell. Jeg vet at den burde gå bedre og at jeg ikke får det momentet jeg skal ha. Dieselfilter og luftfilter er byttet, så der skal det ikke været tett. Avlest med diagnose får jeg det railtrykket og laddetrykket som motorstyring etterspør. Er ingen svartrøyk, så mistenker at det har noe med fuel å gjøre uten at jeg har noe god greie på det. Har dratt ut MAF uten forskjell. Har også skrudd av det ene røret som går til innsug og såg der at EGR ikke var tett. Er det noen som kan ha tips til hva jeg burde se etter?
  4. Som medlem av dette forumet ønsket jeg å høre om andres personlige erfaringer og meninger knyttet til momentøkning på denne girkassen. Han som oppjusterer motoren gir vell blanke f* i om girkassen min sprenges i 1000 biter.
  5. Hei Noen som har peiling på girkasse på 525d (e61 lci)? Snakk om 6hp19z som visstnok bare skal holde 400Nm. Med steg 1 blir den rundt 250 hk og 510 Nm. Noen som har gjort dette og kjørt uten problemer over tid?
  6. Nei, innsåg det. Jobber fortsatt med forum skillza
  7. Røsket i ledninger, bøyde og alt mulig hele veien til hjernen. Ingen ting endret seg. Mulig jeg får testa med å varme opp hjerne etterpå, men jeg tviler egentlig på at det hjelper da bilen får misfire selv på en varm sommerdag. Mulig jeg har vært litt uklar på det. Sålenge bilen har stått en stund og den må gå i "open loop", altså da bilen går på MAF- verdier og ikke O2, så får jeg dette problemet. Har hatt ute kretskortet. Det såg helt fint ut bortsett fra noe som likner korrosjon på en liten plass. Vet ikke hva den delen gjør, og sliter litt med å finne diagrammer som viser det. Får bare lete videre.
  8. Jeg har en hjerne fra en automat på hånda. Må det kodes om til manuell da?
  9. Bare å fyre løs alle tanker folk har. Ikke vær redd, for jeg setter pris på alt som blir sagt.
  10. Skal gjøre et forsøk! Takk for tips. Har ikke prøvd å dra i ledningene mens bilen går, men har sett over dem og de ser helt nye ut Skal uansett prøve. Har hørt at ventilløftere på disse bilene kan bli dårlige, men skjønner ikke at det skal kunne være så stor forskjell fra varm og kald bil.
  11. Takk for utfyllende svar:) Får se hva jeg finner ut
  12. Jepp, problemet er kun der når bil er kald. Har aldri brukt oscilloskop. Noe som er vanlig på mulitmeter? Skal gjøre et forsøk med å ta inn hjernen over natta. EWS er "sikkerhets styring" i bilen eller? Kan jeg klare meg med hjerne uten startsperre, eller misforstår jeg?
  13. Okei, dette blir nok et middels langt innlegg, så håper noen orker å lese det! Har hatt en e39 med m54b22 manuell i et år nå og er stort sett storfornøyd med bilen. Nesten helst siden jeg kjøpte den har den slitt med en "coldstart misfire" på sylinder 3. Bilen starter først helt fint, men etter rundt 20 sekunder begynner den å putre å gå på 5 sylindre. Etter en stund kommer også motorlampa opp (misfire cylinder 3). Hvis jeg starter bilen og bare kjører, merker jeg ikke noe til dette. Slik har den vært i nesten et år. Jeg har feilsøkt mye på dette, i tillegg til å ha hatt den på verksted. Jeg har: -Flyttet rundt på plugger, coiler og dyser. Problemet flytter seg ikke. -Sjekket ledninger til coiler. De ser helt fine ut og ohm-verdiene er samme på alle. -Byttet veivhusventilasjon. -Byttet pakning til innsugsmanifoil og ytre innsugsbelg. (Innerste ser fin ut. Har hatt den ute og vrengt den i alle slags retninger:) ) -Prøvd med annen MAF- sensor. -Byttet pakning på DISA. Ventilen ser også fin ut. -Målt kompresjon, 210+- PSI på alle sylindre. Begynner å bli rimelig lei dette og gruer meg til vinter da det ikke går å starte bilen for så å gå ut å koste av den eller skrape is. Derfor hadde jeg den på verksted i forrige uke. De fant ut at det manglet en liten propp på baksiden av manifoil og mente at bilen var i orden etter de tetta hullet. Det var det dessverre IKKE. Har selv mange teorier. *Har tenkt at kanskje en ventil er litt "treig" og kanskje henger seg opp. *At den drar falskluft men dette kan strykes da bilen nå er røyktestet av mekanikere. *Skade på kam, men bilen går for fint når den er varm. *Sprekk i toppakning, men bilen bruker ikke kjøleveske og ikke noe unormalt oljeforbruk. *VANOS, men bilen drar godt i hele registeret (for å være 2.2 ). Problemet ser ut til å bare komme når den går i "open loop". Med en gang bilen går i "closed loop" slutter den å misfire. Går veldig fint på tomgang og generelt godt bunndrag i den. Det får meg til å tro at det muligens er feil med hjernen på bilen, og jeg vurderer derfor å finne en ny. -Noen som har noen tanker rundt dette? Setter pris på alt av forslag og hjelp. Har brukt mye tid på dette uten å komme fram til noe. -Noen som har en hjerne til salgs? Er det bare plug and play? Selv om jeg tar en fra en automat? -Kan startsperre fjernes i INPA? Takk for alt av svar, hilsen forvirret mann
  14. Noen her som har hatt turbo eller kompressor på 2.2? Isåfall hvor mye fikk dere ut av motoren og hvor mye ble ca. pris? Legg gjerne ved fult oppsett
  15. Hei Juriks! Hvis kassa girer fint og det ikke er noe tull med den, holder det med olje og filter- bytte. Hender det blir tull med kassa først når det flushes.
×
×
  • Opprett ny...