-
Innholdsteller
13 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
BMW F10 523i 2011
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Greg BMW's Achievements
-
Hei! Jeg har tenkt å gjøre noen endringer på min BMW F10 beskrevet i tidligere innlegg. Jeg tenker også på å skifte olje i girkasse, motoren og differensial. Sammen med en venn ønsker vi å gjøre noe av arbeidet selv. Dessverre beholder jeg bilen i den underjordiske garasjen, og har ikke tilgang til garasje / verksted. Gi meg et hint om hvor jeg kan finne / leie et slikt sted for helgen eller få dager for å håndtere biltjenesten Vi har alt verktøy og diagnostisk utstyr. Mvh Greg
-
Greg BMW endret sitt profilbilde
-
takk for rådet! Jeg vurderer å bytte olje selv, men instruksjon fra ZF angir nøyaktig girkassetemperatur for jobben, og jeg har egentlig ikke et verktøy for å måle det ...
-
Thomas_325i reagerte på et innlegg i et emne: 523i til 530i F10. Insugg installasjon + ecu tunning
-
Hei! Jeg vil bytte olje i min F10 523i ZF gerabox og diff. Jeg lurer på om det er noen i Trondheim som bytter dynamisk olje i automatgir? Sjekket med GS og de gjør bare statisk oljeskift. Kan dere anbefale noen til jobben? Og hvis jeg bestiller deler på nettet, hva er symbolet for ZF -sett for F10 med N53B30 -motor? Og hva er en type olje for differensialen? Takk for hjelpen:) Mvh Greg
-
sendte dem en e -post så får vi se hva som blir svaret
-
Nedlasting av 530i -programvare er veien å gå. Det er bare et problem med anti -tuning -beskyttelse og låsing av programmer etter 10 arbeidstimer på motoren jeg hørte. Jeg vet ikke hvor mye fornuftig det er at hva internett sier;) ES er en spesialist med VAG som er Wright, men verdt å prøve uansett.
-
Var i kontakt med mosselmann. Vi hadde en konstruktiv diskusjon. De selger deler og programvare for e9x. Hardware fungerer fint med f10, men på grunn av forskjellig ecu program må være forskjellig dessuten mosselman lastes ned med OBD som jeg ikke kan gjøre for f10. så hadde ikke flaks der:( Det er en rekke alternativer for e9x, langt mer populær bil med mange eksempler laget ... F10 med N53B30 var en kort produksjonsrunde med få biler, så ikke så mange vellykkede konverteringer.
-
Ampera reagerte på et innlegg i et emne: 523i til 530i F10. Insugg installasjon + ecu tunning
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: 523i til 530i F10. Insugg installasjon + ecu tunning
-
Hei alle! Brukte de siste månedene på å undersøke muligheten for å oppgradere min F10 523i til 530i. Begge har samme motor med utelukkelse av intake manifold. Jeg har nå samlet alle nødvendige deler for konvertering av min F10 BMW med N53B30 motor fra 523i (204 hk) til 530i (272 hk++) :)) Denne konverteringen var mest populær på e90 325i BMW til 330i, og vi har noen vellykkede eksempler på forumet. Det er ferdiglagde sett for konversjonen tilgjengelig for e90. Situasjonen er mer komplisert med F serie som har annen control unit Siemens MSD81. Snakket med ESS tuning som konverterte en av 3 serier fra forumet vårt om mulig konvertering. De ville gjøre jobben, men jeg bor i Trondheim, og de ligger i Aremark, 600 km unna... Er det noen som har erfaring med konverteringen, og kanskje kan anbefale noen i trondheim/trøndelag som er pålitelige å gjøre konverteringen? Jeg tenker nå å sende et spørsmål til tunere i området. Har dere noen forslag til hvem man kan kontakte? TUNE force Trondheim, Es Tuning, Power chip...? Kom med kommentarer og forslag. Alt kan hjelpe! Mvh Greg
-
Høres ut som du har rett. Ingen endringer i fjærer mens jeg eier bilen, men jeg tror tidligere eier byttet dem. Må se gjennom fakturaer, men jeg tror det er problemet. Takk folkens!
-
1. hvor langt har bilen gått? Bilen min er 80000 km så veldig lite for 2011 1000 fra service 2. hva er dekkprofil framme og bak? vinterdekk er de samme 245 / 45R18 foran og bak 3. merker du noe når du kjører? Bilen kjører bra høres ikke noe rart lyd, ikke noe å klage. Nytt service på BMW med fjæringskontroll. Høyden var den samme mens bilen ble serviced. Jeg er bare litt redd for at justeringen min ikke er riktig, og jeg bruker bakdekkene mine ujevnt... bortsett fra at det bare ser rart ut
-
Hei! Jeg er veldig effektiv i dag tredje emne på rad;) Har lagt merke til avskalling av maling på innsiden av bagasjelokket mitt, mellom bagasjelokk og gummipakningen. Har ringt BMW på grunn av 12 års garanti innen rustbeskyttelse. Malingsgarantien er bare 5 år, så jeg vet ikke om skaden min blir akseptert. Jeg er usikker på om svarte prikker på grunnmaling er rust eller ikke, og hvor stor skaden er utenfor synlig skrelt maling. Se på bildene under og gi meg beskjed om hva du synes om det? Takk for hjelpen Greg
-
Hei! Min Bmw har gjort full hjuljustering, og noen deler ble erstattet i fjæring for 2000 km siden (BMW Dealer). Deretter gikk 1000 km siden gjennom service (80000 km) i BMW uten feil. Men når jeg se i høyden av fjæringen, ser det ikke riktig ut. Fronten er langt høyere enn bak. Bilen min er sedan, så ingen NIVO. Jeg har elektronisk spjeldkontroll (EDC) og det er original M sport. Hva kan være grunnen? Sliten spjeld eller fjærer. Kanskje dårlig hjulaligment? Se på bildene under. (BTW det er ingenting lastet i takstativet eller på bilen) Mvh Greg
-
Hei! For en start, må jeg beklage min dårlige norsk. Men slik er det når du er innvandrer Dette er mitt første innlegg, så jeg håper jeg gjør ting riktig. Fant ikke en lignende emne så starter en ny. Min BMW F10 523i fra 2011 har noen slitte knapper til tross for liten millage (80000 km) og veldig god totalform. Startstoppet mitt, setevarmeren og parkeringsbremsen har sett bedre tider. Har dere noen tips hvor du kan finne en god erstatning? OEM BMW-deler er ikke tilgjengelige som separate deler antar jeg ?, og internett er fullt av ikke OEM-erstatningsalternativer. Har noen erfaring med disse? Hvor og hvilke deler skal jeg bestille? Jeg leter etter: Start Stopp-knappen Setevarmer-knapp Elektronisk parkeringsbremseknapp For BMW F10 523i 2011 Se på bildene under Mvh Greg