Jump to content

M5entusiast

Members
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

M5entusiast's Achievements

  1. Ja, jeg tenker vell alt under 100k km kan være aktuelt, så lenge historikk og utstyr er på plass. Jeg ser på keramiske som uaktuelt. Vanlige M-bremser vil holde plenti for mitt bruk. Har du noen tanker rundt eksos og lyd? Hva kler disse bilene best. En bil som er tunet ser jeg også på som uaktuelt. Jeg ønsker en original.
  2. Fantastisk. Jeg har også vært innom tanken på alle M-bilene, men har besluttet M5 på grunn av plass og 4-dørs. Jeg har også god erfaring med komforten til 5-serie. Men alle absolutt tøffe.
  3. Først og fremst, takk for alle svar. Jeg har aldri vært medlem i et forum, så det er litt morro å se all denne responsen, og det etter bare 1 time på en helt normal hverdag! Jeg så nettopp på bildene du har lagt ut @Ampera. For en flott bil! Jeg prioriterer selvfølgelig en bil med ryddig historikk. Jeg ønsker derfor å finne en med privatsalg, slik at man ser hvem som har eid bilen. Jeg velger å holde meg vekke fra bruktbilforhandlere, i dette tilfellet. Jeg kan fint vente litt, med å finne den riktige bilen. Litt ekstra til uforutsette utgifter, regner jeg med. Men jeg syntes det var greit å høre at normale servicer ikke har 2-3 gangen i påslag, kun pågrunn av M-merket. Jeg vil også finne en bil som går innenfor årstall og km, når det gjelder motor- og drivverkforsikring. Jeg tenker også å holde meg unna bilene med keramiske bremser. Har du noen erfaring med ombygd eksos, akrapovic? Hei! Takk for et kjempe svar. Jeg ble ikke mindre gira på en slik bil nå. Servicekostnadene var altså ingen grunn å frykte. Hadde du ingen nevnverdige opplevelser, iløpet av disse 3 årene? Denne fant jeg ikke. Takk for det. Mvh
  4. Takk for tips. Jeg har da sendt han en melding.
  5. Ok, takk for svar. Kjenner du til om dette oljeforbruket ses på som "normalt" og ikke burde føre til bekymringer? Om det er vanlig å fylle på litt innimellom så er dette greit, men om motoren kan by på store problemer evt. store skjulte kostnader, så er jo dette litt kjipt.
  6. Hei. Jeg har nettopp solgt min X6, og har nå lyst til å prøve en skikkelig bensinmotor. Jeg lurer nemlig litt på å kjøpe meg en M5 F10, med et budsjett på 600-800k, og med under 100k på telleren. Jeg har ingen erfaring fra M-biler tidligere, men en gang må vell bli den første tenker jeg. Har noen noe erfaring fra disse bilene, dem gjerne vil dele? Jeg lurer på litt forskjellig. 1. Finnes det noen kjente barnesykdommer, feil/mangler som jeg burde se etter? Jeg har hørt noen av bilene kan bruke litt olje? 2. Er det noe ustyr/ombygninger som er et "must" ? 3. Det sier seg selv at service og dele-kostnader er en del høyere. Jeg finner lite norsk informasjon om dette på nett. Er det noen som kan fortelle meg hva servicekostnader vil være, i forhold til en vanlig 5-serie. For eksempel et vanlig oljeskift-service på Bavaria. 4. Serviceintervaller i forhold til en vanlig 5-serie. Snakker vi her også 30.000km / 2 år? Regner med det vil være oftere på en slik bil. 5. Ellers erfaring om bilen? Alle tips eller informasjon mottas med stor takk. Jeg tenker at det ville være best å kjøpe fra en privatperson, slik at alle F10 på finn.no nå er uaktuelle. Litt eierhistorikk ser jeg på som svært positivt.
×
×
  • Create New...