Gå til innhold

Trønderlag E39Tds

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Trønderlag E39Tds's Achievements

  1. Ok takk for info, mener biturbo ligger opp mot 3 bar ladetrykk så blir nok best med e60 wagner kjøler ja. Var mer på tanken om man den får plass. Grunnen til at jeg kjører den jeg har nå er da den blåste hull i plasten på orginal kjøleren, sikkert mye grunnet gammel plastik. Samt har ikke orginal luft styring på m5 fangeren. Har enda ikke bestemt mellom zf8hp70 eller 6 trinns manuell. Takk for oppklaring mtp intercooler. Er rettet mye mot Comfort m67en samt girkassa i e38 er brutalt underdimensjonert for denne motoren men funker helt fint til cruising og daglig bruk.
  2. Hei, har testkjørt både singelturbo med Trf eksprimentel tuning og oppgradert turbo. Samt en 335d med Trf stage 2 funker som bare det. Har også en e38 740d er meget fint å javnt drag i både biturbo og m67 men synes det mangler litt av den råskapen med av og på ladetrykk. Men ender mest trolig på 272hk oppsett på alublokk da jeg allerede har forhåndsgodkjent dette. Blokka er fra 197hk så passer ikke piezo injectorer dessverre. Men henter vell nok effekt på 219 dyser. Vet dere om oppgradert intercooler på e6x passer under 530d radiator på e39? Regner med el vifta må gå. Har allerede oppgradert intercooler som på bildet men blir nok i minste laget på biturbo for optimal innsugs temp. Den er 550x140x65
  3. Hei glemte å skrive at det bare er bakre stabstag i m5 ja. Har alublokk for akselvekta sin del. Tanken bak biturbo er mtp og få godskrevet den med trim i vk får da er det mye lettere om man blir stoppet, dette pga veteran. Har egentlig lyst å beholde singeturbo som er trimmet da jeg likker en litt mer av og på feeling på ladetrykk. Vet infinitas selger tune til singelturbo med tüv. Er det noen som har erfaring med porting av m57? Tenkte og sette autotrim på jobben isåfall. Men i utgangspunktet en grei løsning og tune i etterkant også. Men vært artig og få dette in i vk.
  4. Hei igjen. Bilen er helbygget med e39 m5 bremser, m5 stabstag, kw v3 coilovers helpoly understell osv. Er brukt ca 200k i påkost på bilen. Tenker det kan være artigst å bygge på tds da det ikke er mange av disse. Men er litt dumpet å bruke mye penger på det om man bare ender med inspeksjonshull i blokka. Budsjettet for motorbygging er på ca 150k. På tds er opp mot 300hk ønskelig vis dette lar seg gjøre. Får m57 ønsker jeg eventuelt og bruke 272hk biturbo oppsettet med ac schnitzer chip da denne har tüv. Eventuelt om annen tuning er murlig og få godkjent uten å måtte lage/utvikle tüv papirer på dette
  5. Hei, ønsker noen vidre tips eventuelt råd. Har nå en e39 525tds 96 model med Trf mapping på samt oppgradert ic. Denne har begynt å brenne olje 1L/1000km og turbo er i orden uten noe olje i innsug eller ic. Samt den starter så si momentant så mistenker ventilstametetninger. Er det noe hensiktsmessig og bygge videre på tds motoren får vidre effekt uthenting typ porting, kam, Støre turbo og pumpe? Eller ender det i bunn og grunn med service hull i blokka? Eller er det bedre og bygge opp på den m57 603d3 blokka og toppen jeg har stående? Ønsker og ha dette godkjent med trim/ tuning er dette noe som lar seg gjøre mtp svv? Bilen blir jo veteran ila vinteren.
  6. Hei, har du utviklet dette systemet? Er egt meget intressert. Ser dieselmekken lager pumpe samt vurderte holset hx30/35. Har du noen vidre tips til clutch som tåler effekten eller andre tips til ca 300hk?
  7. Hei er jeg som eier bilen i tråden per dags dato, man kan vell ta ut dysen med toppen montert? Bilen er så langt den eneste e39en i hellrot i norge som jeg vet.
  8. Hei jeg eier bilen per dags dato og problemet med dårlig turbotrykk og reaksjon er mye pga girkassa er fucka på bilen. Girkassen blir bygd om til manuell snart så håper på løsning. Dysene er å klare får å byttes tetninger på. Bilen har funket megetbra med untak av noen dårlig rep fra tidligere dieselpumpe som jeg har fikset i ettertid. Har kjørt den 10 000km de 3 månedene jeg har hatt den. Turbotrykket er nok dårlig pga en jalla kcr chip som noen instalerte en gang i tiden, bilen vil få en årdentlig tune fra optituning etter eu nå. Ellers bra bil og så vidt jeg vet den eneste e39en i norge i fargen hellrot.
  9. Hei, det er jeg som eier bilen nå og har kommet på noen problemer med girkasse. Bilen er klar får å få manuellswap samt overhalle dysene. Bilen lever veldig godt.
×
×
  • Opprett ny...