Gå til innhold

Torethu

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Torethu's Achievements

  1. Kam, veiv, og rail sensor er byttet, riktig nok fra brukt motor men den svev før demontering. Dette med EWS ecu som slutter å virke har jeg ikke hørt før. Men i dag dro jeg ut kontakt på Olje nivå sensor, rail trykk sensor å kam aksel sensor uten å få noe nye feilmeldinger på det, synes det var litt merkelig, kan kanskje tyde på det du sier? Men får enda kontakt med hjerne å kan lese av livedata? Noe måte å teste ecu? På gamle ECU mangler 4 pinner.. Skal prøve å få tak i "EWS kit" fra 184hk 530d. Takker for god info å svar.
  2. Har en E39 preface 530d som ikke vil starte, men kjinner. Ikke en dråpe diesel ut av HT pumpe. 0 i rail pressure med live data når jeg kjinner. HT pumpe har blitt byttet til en som ikke skal være gått mer en 90.000km, har byttet trykkreguleringsventil på pumpen. får 3.6 pre-supply 4.2 bar om jeg struper slangen. Byttet hjerne til en uten EWS da det var tegn til irring/korrisjon på pinnene på gammel ecu. DDE rele er byttet. Eneste feilkode er 09F6 "Rail pressure monitoring; rail pressure too low during start" Trodde jeg hadde funnet feilen da bilen startet etter ECU bytte, men 2 dager senere ville den ikke starte igjen, å feilene er som før med ingenting diesel ut HT pumpe. Hadde det vert for stor lekkasje i retur på dysene burde jeg fortsatt fått diesel til railen ? Får ikke tatt returtest da jeg ikke får start med startgass heller... Kan HTP være tett ? Tok av dieselfilteret i motorom å tømte det i en gjennomsiktig boks, det var 5-6 bittesmå biter med groms, rust kanskje? Eller kan trykkregulerings ventilen holde tett selv om den sier 5-35% på livedata under kjinning ? Alt av tips/råd settes stor pris på !
  3. Fant du ut noe på denne ? Har en preface 530d som er helt lik, ingen diesel ut av HT pumpe. 0 i rail pressure med live data når jeg kjinner. HT pumpe har blitt byttet til en som ikke skal være gått mer en 90.000km, har byttet trykkreguleringsventil på pumpen. får 3.6 pre-supply 4.2 bar om jeg struper slangen. Byttet hjerne til en uten EWS da det var tegn til irring/korrisjon på pinnene på ecu. DDE rele er byttet. Eneste feilkode er 09F6 "Rail pressure monitoring; rail pressure too low during start" Trodde jeg hadde funnet feilen da bilen startet etter ECU bytte, men 2 dager senere ville den ikke starte igjen, å feilene er som før med ingenting diesel ut HT pumpe. Hadde det vert for stor lekkasje i retur på dysene burde jeg fortsatt fått diesel til railen ? Får ikke tatt returtest da jeg ikke får start med startgass heller...
×
×
  • Opprett ny...