Gå til innhold

BMW_X3_F25

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

BMW_X3_F25's Achievements

  1. Hei, tok meg jaggu lang tid å svare, men her kommer det. Forsøkte først å rengjøre EGR-ventilen. Det fungerte ca 2 dager så var det tilbake til samme feilen. For en gangs skyld var original EGR rimeligere enn hva andre leverandører hadde. Skiftet EGR og nullstilte kjørecomputeren. Alt er dermed i orden. Takk for tips.
  2. Hei, jeg har en BMW X3 fra 2013 med motorkode F25. Bilen har nylig passert 154000 km. Det siste året har jeg opplevd at alle varsellamper kommer på under kjøring, har av og til forsvunnet for så å komme tilbake, og/ de fleste gangene har jeg måttet stoppe bilen for deretter å slå av tenning, vente litt og så starte på nytt. Det siste nå er at ryggesensoren har sluttet å virke. Her i høst fikk jeg vite av en bekjent at det kunne være LCM, light control module på bilen som var problemet, eller rettere sagt, ledningsnettet. Årsaken er vinduspyleveske som spyles på frontruta renner ned og inn i motorrom og "tærer" på ledningene som kommer gjennom torpedoveggen slik at feilen oppstår. På Broom/TV2 fant jeg et spørsmål fra en som hadde kjøpt seg en samme type bile, spørsmål og svar kan dere lese her: https://broom.tv2.no/sporbroom/question/71534/design-feil-bmw-tar-ikke-ansvar/. 1. Må man regne med at BMW Sulland vil avvise krav om utbedring av bilen selv om bilen er gått under 20000km (garantitid)? 2. Er det noen andre som har opplevd liknende? 3. Er det at ryggesensoren et resultat av kortslutningene?
  3. Hei BMW folk, jeg har en BMW X3, 2013 modell med F25 2 liter dieselmotor. I forrige uke begynte motorlampen å lyse (oransje). Jeg antok at det hadde noe med at bilen skulle inn til olje- og filterskift. Så den ble stående til i går da den ble kjørt til verksted. Olje- og alle filterskift ble gjennomført, men det var feilkoder som jeg fikk verkstedet til å ta ut. For å gjøre en lang historie kort: Kona bruker bilen mest. Jeg trengte å bytte en bremsesensor foran som var røket. Dette gjorde jeg samtidig som jeg skiftet skiver og klosser. Nullstilte varsel og så at bilen viste service. Tidligere i vinter registrerte jeg at bilen signaliserte service, men tenkte dette hadde med bremsesensoren å gjøre (som det da ikke var).Den var nå gått 3000 km over serviceintervall 🙄 Feilkodene: 2ADB00 - Motorbeskyttelse, sikkerhetskonsept: Momentreduksjon pga. oljeinntak - Permanent 257E00 - Eksogassens returventil posisjonssensor, signal avbräck eller kortslutning til jord - Periodisk 255B00 - Eksosen tilbakeslagsventil, posisjonskontsroll: For mye ventil lukket/ positive endringsregler - Permanent 272E00 - Eksosen tilbakeslagsventil, sannsynlighet: Mekanisk svikt nær stengt posisjon -Periodisk 24CF00 - Luftmassemåler: Forholdet mellom beregnet og mål luftmasse for liten - Permanent Hva betyr disse? Er det bare EGR-ventil? Verkstedet antydet at det kunne ha noe med EGR-ventilen å gjøre, og at den måtte byttes. Jeg har skrudd en del motor (veteranbil), og kan gjøre mekaniske reparasjoner, men har lav grad av erfaring med "nye" biler. Med tanke på feilkodene er det vel fånyttes å forsøke å kjøre med høyere turtall i en periode på 30 minutter og forvente at det løser seg selv? Kan jeg rengjøre EGR-ventilen? Er det noen her som har utført dette selv, og kan gi en detaljert beskrivelse av hvordan man går frem? Takker for alle konkrete svar på feilkoder og what to do 👍
×
×
  • Opprett ny...