Gå til innhold

Bjerknez

Medlem
  • Innholdsteller

    81
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Bjerknez vant dagen sist Desember 26 2024

Bjerknez hadde mest likt innhold!

Om Bjerknez

  • Bursdag 06/27/1976

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Fredrikstad
  • Kjøretøy
    BMW i4 M50

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bjerknez's Achievements

  1. Min mening er at det å holde bilen jevnlig ren gjennom vinteren er bedre enn å ikke vaske i det hele tatt. Når jeg sier "ren" så blir den jo aldri 100% ren i disse automatene, men du får av det værste og er utgangspunktet bra, så blir resultatet etter automatvask bedre. Har du tilgang til en selvvaskehall hvor du kan ta med egne produkter samt du kan stå og holde på litt, så er det selvsagt bedre, men det er ikke mange av disse plassene. Dessuten er det som regel også mye dyrere.
  2. Vinterstid er det mange som ikke har mulighet til å vaske bilen hjemme. Da kommer man nesten ikke utenom selvvask/automatvask. Jeg tegnet et abonnement hos Glitra. Som ny bruker får du ubegrenset antall vask første måned for 169 kroner. (Børsteløs). Det er bedre og vaske bilen jevnlig i børsteløs vask enn å ikke vaske den i det hele tatt mener jeg. En skitten bil blir ikke ripete i utgangspunktet, men den blir det når folk går intill den etc. hvis den er skitten. Ta en skikkelig vask på den før vinteren og sett den inn med en sterk sealer eller coating så holder den gjennom vinteren med noen automatvask (uten børster). Jeg la Gyeon H2O hurtigforsegler på lakken for 2 uker siden. Jeg har sikkert vasket den 5 ganger i Glitra automat uten børster og vannet pærler seg enda.
  3. Kanskje BMW sine hester er mer reelle? Jeg har hørt at BMW er ganske liberale når dem oppgir slike specs. Feks. 0-100 tiden hvor dem oppgir 3.9 sek. mens de fleste får mye bedre tider enn det. har sett noen som har klart ned mot 3.5 sekunder med gjentatte forsøk. Uansett ikke uhyre viktig, men kan det være at BMW har oppgitt HK. på hjulene og ikke i selve motoren? Jeg er uansett grønn på dette selv...
  4. Jeg er på ingen måte missfornøyd og tallene overrasker meg ikke veldig heller. Men jeg synes nå det bør tas med uansett når den argeste konkurrenten klarer langt under 20kwh til sammenligning. For man bruker jo ikke 544 hester til enhver tid og TMYP har vel strengt tatt omtrent like mange hester? Jada, dem veier mindre og det ser man igjen i kupeen vedrørende opplevd kvalitet som er dårligere etter min mening, så det kan hende BMW veier mer rett og slett fordi dem bruker materialer av høyere kvalitet som igjen går ut over rekkevidde etc. Men altså... jeg er på ingen måte missfornøyd
  5. De adaptive LED lysene er så absolutt gode og lyser veldig bra. Jeg kjører alltid med "Auto" på. Har enda til gode å se at dem "bommer" og får andre bilister til å blinke på meg.
  6. Faktisk HELT enig med deg... nesten... De gamle lysene var vel laserlys som lyste noe bedre? Ellers er jeg helt enig med deg å det virker som om vi har noenlunde likt forbruk også
  7. Jada, for all del. Den absolutt beste bilen jeg har hatt. Men ingen biler er perfekte å jeg synes også det er litt interessant og belyse de litt mindre gode sidene også En kompis har en VW id4 og han kommer lett ned i 16-17kwh i samme temperaturer som jeg klarer 21kwh. Det er faktisk ganske mye og utgjør mange mil på en lading. Joda, id4 har mindre motor etc. men den er nok også trolig mindre aerodynamisk.... Selv ikke i 10 plussgrader falt den særlig under 20kwh. Dog er dette korte strekninger på under 2-3 mil.
  8. Noen nye erfaringer: 1. DSC kan slås av 100% 2. Utrolig artig bil på glatta hvis man vil leke seg litt på et lukket område! 3. Fronfangeren fungerer nærmest som en snøskuffe. Samler seg mye snø inni den fangeren som fryser til is og blir umulig og fjerne på en enkel måte. 4. Forbruket i -5 grader og litt snø på veien ble i dag 25.6kwh ved meget rolig kjøring i Eco Pro med snitthastighet på 52km/t og en kjørelengde på 22km. i temperaturer mellom 0-10 grader og bar asfalt kommer jeg ned i rundt 20-21kwh ved normal kjøring. Om det er bra eller ikke aner jeg ikke.
  9. Jeg har forøvrig testet de forskjellige kjøremodusene og sitter igjen med følgende erfaringer: Jeg synes Sport Boost og ECO Pro med all strømsparing avslått som de to alternativene jeg kommer til å bruke. Sistnevnte grunnet smoothere gassrespons. Funker bedre på vinterveier og typisk bykjøring synes jeg. Så slår jeg på Sport Boost når jeg skal leke meg på landeveien og ha litt ekstra krefter tilgjengelig. "Comfort modus" er verken fugl eller fisk synes jeg og den kan heller ikke individualiseres. Jeg skulle ønske at gassrespons var en av tingene man kunne justere under hver modus.
  10. Vet ikke hvor relevant det er, men jeg har vertfall Drive Recorder som alternativ under tjenester som kan kjøpes. Tror det koster 400 kr. i året eller 60 kr. i måneden. Det samme gjelder en tjeneste som viser trafikkkameraer, eller "fotobokser" som koster noen slanter. Noe mer enn disse to er ikke tilgjengelig for kjøp/leie for min del da jeg har resten fra før.
  11. Ble en liten ladetiåur i lokalområdet i går. En ganske så uhøytidelig tur skal sies
  12. Ja, dem hadde vist en kampanje som varte ut året fikk jeg beskjed om. Hvor sant det er vet jeg dog ikke. Men månedssummen endte bare 600 kr. Høyere enn det Volvo skulle ha for EX30 som kostet 150.000 mindre...
  13. I dag har jeg faktisk håndvasket Bimmern. Ikke hvert pr jeg kan si jeg har vasket bil andre juledag, hehe. 12 grader i sola er helt innafor
  14. Kjørte en tur til Svinesund i dag etter jobb. Fra jobben til jeg parkerte på Svinesund hadde jeg kjørt 39km. og temperaturen var mellom -1 og +3 grader. Forbruket havnet på 21.3kwh/100km og snitthastigheten var 73.4km/t. Jeg kjlrer da på 18" vinterhjul Det betyr i mitt hode at ut fra disse tallene hadde jeg kommet ca. 38 mil på en fullading. Det er ganske nøyaktig det jeg har forutsett hele tiden ut fra tester jeg har lest etc. på sommeren bytter jeg jo til 20" hjul som trekker mer strøm, men har da fordelen med høyere temperaturer. Det går vel kanskje litt opp i opp?
  15. Takk for det Dette er helt klart en bil som ligger klistret til veien. Her skal man jaggu kjøre hardt i svingene før man føler den krenger. Den er stiv, men ikke ubehagelig, og veldig taight og fin.
×
×
  • Opprett ny...