Jeg tok også Supercharged, men jeg gjorde noen små endringer elller rettere sagt fjernet noe. Nå husker jeg ikke hva, men tror en av tingene var drive assist pro eller noe.
Ellers så har jeg ikke noe carbon på min.
Jeg regelrett hater at bilen griper inn i kjøringen min. Lane assist er rett og slett pain in the ass og har regelrett nesten fått meg til å kjlre rett inn i en husvegg en gang for 2 måneder siden. Denne slår jeg av hver eneste gang. Jeg liker ikke at bilen skal kjøre for meg. Jeg kjøpte ikke en kjlremaskin for å slippe å kjøre.
Ellers er jeg meget fornøyd med bilen. Den har noen svakheter, men det har alle biler.
Noen av svakhetene jeg har opplevd i løpet av mine første 4 måneder med bilen er:
1. infotainment skjermen lever litt sitt eget liv noen ganger. Når jeg starter og setter bilen i revers så hender det at skjermen flimrer veldig og jeg må starte bilen pp nytt noen ganger før det gir seg å da kan den være helt fin i dagevis.
2. det blir stadig merker på ruten på førersiden når jeg lukker den opp og igjen. Den filten som holder ruten trekker til seg skitt og er ruten våt så drar man den skitten opp på ruten. Lett og vaske bort, men det er irriterende.
3. takluken har ved noen tillfeller lekket litt vann når jeg vasker bilen i børtsteløs vask. Ikke kye, men det kommer en dråpe eller to akkurat når det spyles på ruten. Men den lekker selvsagt ikke ellers.
4. Bilen bruker MYE strøm og er ikke veldig effektiv. Jeg kjlrtenen Tesla Model 3 Long Range AWD her om dagen å den banker BMW så til de grader ned i støvlene på effektivitet. Min bil gruker sjelden under 19-20kwt /100km. Ved jobbpendling ligger jegbover 20kwt. Teslaennjeg kjlrte brukte 14.8kwt.
Så BMW'en er slett ikke feilfri, men alt det andre med bilen er helmaks. Dette er en skikkelig kjøremaskin!
Men jeg skulle ønske den var litt mer effektiv. Mellom 20-25 kwt./100km. Er slett ikke uvanlig ved normal kjøring å dette er tall man nesten ikke klarer å få med en Tesla feks.
Sommerstid så kommer jeg i følge gjettometeret som jeg annser som ganske sannferdig rundt 40-44 mil i teorien. Jeg tror dette tallet stemmer ganske bra. Men så kjlrer man jø sjelden batteriet HELT tomt. Så for å få en god margin kan man si rundt 35 mil rekkevidde før man må begynne å planlegge lading.
På vinteren i 20 minus er det ganske ille jegbhar opplevd ned gjettometeret gi med kun 30 mil rekkevidde det vil si 20-25 mil før man må begynne å finne lader.
For min del er dette bra nok, men det er nok ikke den mest effektive bilen der ute, det er sikkert.
Men ja, jamt over er jeg veldig fornøyd om den er verdt prisen vil jeg absolutt si. Dennhar jo egentlig kun Tesla Model 3 Performance som enestenkonkurrent slik jeg ser det. Tesla slår den på pris og regelrett banker den ned i støvlene på effektivitet, men bortsett fra det mener jeg i4 M50 er en mye bedre totalpakkenhvis man skalnha det gøy.
Skal man tenke fornuft hadde jeg nok kanskje valgt en Tesla LR AWD. Men den er ikke perfekt den heller.
Dette er bra nok for mitt bruk, men p