Gå til innhold

728 "ALPINA" nye 20" alpina felger side 20


Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 413
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flott bil! :)

Originale hvite blinklys er mørkere enn uoriginale. Jeg kjøpte først uoriginale hvite blinklys og de sendte jeg tilbake da det var elendig passform og for hvite. Kjøp originale er mitt tips. :)

Eller det er vel kansje originale du har nå?

de som står på bilen nå kjøpte forrige eier på GS. jeg syns de er alt for hvite i forhold til lyktene på bilen.

9gxi6jw1n1wuhvs8xmmu.jpg

pwl00cynf60k98kes7y5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må skru av tåkelysene dine på bilde...blei jo blenda her... (ironi) ;)

Meget pen bil. Har ikke vurdert Hamann styling da? Det er meget rått på disse.

cenjotb1ibuv58ggkm5g.jpg

men det har vel kanskje forsvunnet fra markedet til disse bilene...?

hamann er faktisk grunnen til at jeg fikk lyst på E38 som 11-14 åring sånn ca.

jeg satt på en cafè sak på kongsberg på høyre side etter brua inn mot sentrum. og så bortover brua. i andre enden av brua så jeg no svart stort og tøft noe kom sakte mot meg. da den kom nermere så jeg at det var en bmw. men denne var veldig spessiel. den hadde ikke vanlig slilt forran. men et svart skilt med teksten hamann og hamann logoen. den skle sakte forbi der jeg satt og da jeg så den bak hadde den samme skiltet der. dette var noe av det tøffeste jeg hadde sett. og ble veldig forelsket i denne bilen som jeg ikke viste hva var. alt jeg viste var bmw.

dette var en lørdag. og jeg skulle ikke hjem før søndag kveld. på mandag fikk jeg kommet meg på internett. og søkte etter bmw. fant masse men ikke bilen jeg lette etter. så tankte jeg at hamann kanskje hadde noe med bilen og gjøre. så søkte hamann. fant mye rart. men ikke den bilen.

helt tilfeldig dukket bilde av lik bil opp i et søk noen uker senere. og da fant jeg ut masse rart om den bilen. at det var 7 serie bmw E38 bygget av hamann.

etter det ønsket jeg meg E38 hamann.

årene gikk og jeg nermet meg 18 og nissan skyline GT-R R33 ble drømmebilen. så gikk det en liten stund og NISMO 400R (R33) ble nye drømmen.

etterhver som årene gikk så fikk jeg øye på en E38. og minnene kom tilbake.. E38 banket veldig hardt i hjertet igjen. gikk vel og lette etter E38 i nesten 1 år. 750IL var hovedsakelig det jeg ville ha siden hamann var langt utenfor rekkevidde i pris og tilgjengelighet.

så jobbet jeg sammens med en på jobben på et renseanlegg i verdal. vi trengte no flere folk der oppe og han tok med sin bror til verdal. det var hans petter på ESS. snakket en del med han om E38. han annbefalte 740 istede da 750 var mye dyrere. hadde masse mere og dyrere motor deler. og 740 gikk mer enn bra nok. og den var det kompressor til :P

så ble 740IL den store drømmen. 730IL kunne vurderes. og 728 var uaktuelt. den hadde for liten motor. hans petter sa da at den også gikk meget bra orginal.

noen uker etter det så testet jeg en 728 i drammen. og på vei hjem etter prøveturen fikk jeg mld av en kammerat (S.Arnesen) at det var en fin svart 728 like ved der jeg bodde som var til salgs. dagen etter testet jeg den. og på kvelden kjøpte jeg den :D

tanken var da og lage en 7er med hamann utseende. men jeg hadde fått sansen for alpina. så jeg bygget det istede. og hamann styling finner jeg ikke så veldig masse av heller.

så fra drømmen om hamann E38 til E38 ble kjøpt gikk det ca 9 år. meget fornøyd med 728. men 740IL er fortsatt drømmen da :P

men utrolig fornøyd med 728 (alpina) bilen min. mangler litt før den er helt klar da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompressor fra ESS på 728 blir det 300 HK.

740 har 286. så er ikke så ulikt. men hadde jeg hatt 740 med kompressor hadde jeg fått 411 HK da. d er nermere en alpina B12 6,0 E38. :P også er det noe med V8 lyden da :D 6er er også drit tøff lyd. men V8. åhhh :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. hans petter kom med masse gode råd de ukene jeg jobbet med han i verdal. snakket mye engelsk i mobilen da. så var nok fullt kjør hjemme på jobben hans de ukene også :P har veldig lyst på kompressor i bilen min. men jeg vil ha bilen lovlig og godkjent om jeg skulle komme i en ulykke. så kompressor blir nok bare en drø frem til norge får litt mer vett og godkjenner biler så de vet hva som går rund på norske veier istede for masse heftig de ikke vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du har en flott bil :) eg har nesten en samme en.

1997 modell 728 oxford green med sort skin.

Eg satt å søkter etter kompressor her på forumet. Eg og VIL ha kompressor, men som du sier og så vil eg og gjerne ha bilen min godkjent. Etter som eg har lest litt så har eg og funne ut at d er vist ganske så vaneklig å få dette godkjent.

Si ifra vist du får nyss om hvordan dette gjøres lovlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drømmer veldig om kompressor jeg. men er vanskelig og bo i norge og ha en lovlig bil. må vel snart på kontroll og få godkjent bensina hver gang man fyller tanken nå.

men finner jeg ut hvordan jeg får godkjent kompressor så skjer det nok ja. og da kommer det info om det her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

noen uker etter det så testet jeg en 728 i drammen. og på vei hjem etter prøveturen fikk jeg mld av en kammerat (S.Arnesen) at det var en fin svart 728 like ved der jeg bodde som var til salgs. dagen etter testet jeg den. og på kvelden kjøpte jeg den :D

Sier det jeg, hva skulle du gjort uten meg 8):headbang:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei gud vet :D tusen takk for infoen. hadde jo sett den dagen før. men det var før jeg testet en 728 og hadde den meninga at jeg skulle ha 4,4 V8 motor. hadde jo selvfølgelig glemt den helt til du sa ifra. hehe. tusen takk for at du sa ifra. liker bilen min jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei gud vet :D tusen takk for infoen. hadde jo sett den dagen før. men det var før jeg testet en 728 og hadde den meninga at jeg skulle ha 4,4 V8 motor. hadde jo selvfølgelig glemt den helt til du sa ifra. hehe. tusen takk for at du sa ifra. liker bilen min jeg :D

\:D/ \:D/ \:D/

Vi må passe oss til sommeren da. Da kommer det en competition og skal kjøre ifra oss :wink: ikke bare det, den skal "styles" slik av våres ligner noen gamle lada'er :roll: (Eller kanskje gamle charader 8) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...