kristoffer dyb Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 heisann. jeg har en BMW 523i e39. går først litt tilbake i tid. har hatt problemer med dårlig moment på lavt turtall lenge, har skiftet kamaksel sensor uten hell. feilkoden kommer opp igjen ved feilsøking gang på gang. så har bare droppet det probleme å kjørt med bilen sann som den er. fungerer helt greit. helt til for ca en uke siden. jeg startet opp bilen og begynte å kjøre, var der bokstavelig talt null moment. såvidt bilen gikk fremover. jeg kjørte bare videre i noen minutter så fungerte det plutselig igjen. bilen har blitt kjørt hver dag helt til i dag. nå har jeg mistet al motorkraften igjen. første jeg gjorde var å få en bekjent til å feilsøke, uten hell såklart. ingen feil å finne. problemet er ikke tett katalysator, den er allerede fjernet håper noen kunne hjulpet meg her, er litt avhengig av bilen min. kunne VIRKELIG trengt noe hjelp her ! mvh Kristoffer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Om du får feil på kamaksel sensor på diagnose så kan det faktisk like gjerne være veivsensor etter som jeg har erfart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zH- Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Hadde samme problem som deg, og byttet kamsensor først. Det viste seg at den jeg byttet til (uorginal) var også defekt fra fabrikk. Fikk kjøpt ny original og det fungerte ypperlig i 2 uker til veivsensoren gikk... Byttet denne med uoriginal som jeg kjøpte samtidig, og den var selvsagt også defekt. Så hvis du har kjøpt billig sensor, så kan det være at den er defekt fra fabrikken.. Om det kan være veivsensoren er jeg usikker på. har hørt at bilen ikke vil starte når den er defekt (også min erfaring) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Hadde en M52 motor som i teorien ikke skulle startet. Men det gjorde den. For en dau motor. Tok diagnose og byttet veiv føler. På magisk vis så var motoren "proppet" med krutt. For å understreke det ZH- sier, motoren skal ikke starte med defekt veiv føler. Men man kan vist få en "mellomting" på defekt og i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffer dyb Skrevet April 19, 2011 Forfatter Share Skrevet April 19, 2011 ja det kan stemme dette. men det at det har skjedd en gang før i noen minutter, så bare blitt bra igjenn. det synest jeg er litt rart. en veivsensor blir ikke defekt noen minutter, så funker den igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Nor Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Hiv mæ på den her:) Æ har akkurat samme probleme som dæ. Æ har bytta kam sensorn på motoren men akkurat sammma symtom. men når æ feilsøke får æ opp at d e kamsensor Insug. åsså har æ vært å sedd på Gsbildeler, der d finnes en Impulsgiver insug, som ligger på siden av motoren i ca samme høyde som kam sensoren. Kan dette åsså være en Kammsensor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 M52TU og M54 (begge dobbelvanos) har to kamsensorer. En for innsug og en for eksos. I tillegg har den veivsensoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffer dyb Skrevet April 19, 2011 Forfatter Share Skrevet April 19, 2011 fant det ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 enlighten us? Bare for opplysning: M52TU og M54 motorne skal starte med defekt veivsensor. Eneste som er da er at den blir treig og starte, men den går. Om en noe dårlig. Kamsensorene overtar turtalls måling og stempelposisjon for veivsensor. M52 derimot vil nok ikke starte uten veivsensor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffer dyb Skrevet April 20, 2011 Forfatter Share Skrevet April 20, 2011 et spjeld på innsug som hadde hengt seg opp pga dårlig vaier. bagatell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Interessant konklusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå