Gå til innhold

m52 motor uten NOE drag


kristoffer dyb
 Share

Anbefalte innlegg

heisann.

jeg har en BMW 523i e39. går først litt tilbake i tid. har hatt problemer med dårlig moment på lavt turtall lenge, har skiftet kamaksel sensor uten hell. feilkoden kommer opp igjen ved feilsøking gang på gang. så har bare droppet det probleme å kjørt med bilen sann som den er. fungerer helt greit. helt til for ca en uke siden. jeg startet opp bilen og begynte å kjøre, var der bokstavelig talt null moment. såvidt bilen gikk fremover. jeg kjørte bare videre i noen minutter så fungerte det plutselig igjen. bilen har blitt kjørt hver dag helt til i dag. nå har jeg mistet al motorkraften igjen. første jeg gjorde var å få en bekjent til å feilsøke, uten hell såklart. ingen feil å finne. problemet er ikke tett katalysator, den er allerede fjernet

håper noen kunne hjulpet meg her, er litt avhengig av bilen min.

kunne VIRKELIG trengt noe hjelp her :)!

mvh

Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem som deg, og byttet kamsensor først.

Det viste seg at den jeg byttet til (uorginal) var også defekt fra fabrikk.

Fikk kjøpt ny original og det fungerte ypperlig i 2 uker til veivsensoren gikk...

Byttet denne med uoriginal som jeg kjøpte samtidig, og den var selvsagt også defekt.

Så hvis du har kjøpt billig sensor, så kan det være at den er defekt fra fabrikken.. :)

Om det kan være veivsensoren er jeg usikker på. har hørt at bilen ikke vil starte når den er defekt (også min erfaring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en M52 motor som i teorien ikke skulle startet. Men det gjorde den. For en dau motor. Tok diagnose og byttet veiv føler. På magisk vis så var motoren "proppet" med krutt.

For å understreke det ZH- sier, motoren skal ikke starte med defekt veiv føler. Men man kan vist få en "mellomting" på defekt og i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv mæ på den her:)

Æ har akkurat samme probleme som dæ. Æ har bytta kam sensorn på motoren men akkurat sammma symtom. men når æ feilsøke får æ opp at d e kamsensor Insug. åsså har æ vært å sedd på Gsbildeler, der d finnes en Impulsgiver insug, som ligger på siden av motoren i ca samme høyde som kam sensoren. Kan dette åsså være en Kammsensor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enlighten us?

Bare for opplysning: M52TU og M54 motorne skal starte med defekt veivsensor. Eneste som er da er at den blir treig og starte, men den går. Om en noe dårlig. Kamsensorene overtar turtalls måling og stempelposisjon for veivsensor.

M52 derimot vil nok ikke starte uten veivsensor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...