OddaBMW Skrevet September 7, 2011 Share Skrevet September 7, 2011 Hei! Valget er tatt, og det blir en E61 2008/2009 mod. Men hva utstyr er et must.? Har noen her utstyrsliste på norsk? Valget blir og mellom 525XDAT og 530XDAT, så hvilken bil får eg mest igjen for pengene?? Har etter 3år i Volvo V70 sett at BMW er et HAV forran i kjøreglede!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snappy79 Skrevet September 7, 2011 Share Skrevet September 7, 2011 Ett must er: - M-sport pakke (både Innvendig, utvendig og under) - Skinn seter. (komfortt eller sport) - navi proff - Blåtann - rails på taket Ellers er alt resten en bonus. Mye utstyr som ligger i M-pakken også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet September 8, 2011 Share Skrevet September 8, 2011 Active Steering! + el.bakluke er praktisk på E61. Andre kjekke ting er jo: HiFi Proff, Navi Proff og ikke minst Comfortseter. (Sportsetene har en tendens til å bli veldig fort slitt på sidestøttene da du ofte setter deg på disse ved inn- og utstigning) Et annet tips er å kanskje unngå panorama takluke, selv om dette egentlig er praktisk og et bra ekstrautstyr. De har en tendens til ikke å vare særlig lenge. Har byttet luke på begge E61 som jeg har hatt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet September 8, 2011 Share Skrevet September 8, 2011 Ett must er:- M-sport pakke (både Innvendig, utvendig og under) - Skinn seter. (komfortt eller sport) - navi proff - Blåtann - rails på taket Ellers er alt resten en bonus. Mye utstyr som ligger i M-pakken også. Det er ikke ett must med m-sport, noen liker standard stil og noen liker m-sport med mindre komfort. Smaken er som baken vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snappy79 Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Navi pro, skinn er da vel heller ikke must for alle. "Luring varte dei kalla". Mitt svar er selvsagt basert på det jeg mener er et must. E60 ser ikke særlig bra ut uten M sport styling, spesielt bak ser de ikke bra ut. Dette er jo min mening. Men men. Liker beskrivelsen på Broom.no Hold deg borte fra biler uten automat og skinn interiør. Har bilen en stor bensin motor er katastrofen total. Noe i den duren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Liker beskrivelsen på Broom.noHold deg borte fra biler uten automat og skinn interiør. Har bilen en stor bensin motor er katastrofen total. Noe i den duren. Vet du hvor du fant denne? Jeg finner den ikke. :/ Nå har jeg riktignok ikke stor bensinmotor. Jeg har nok også skinninteriør, men må si jeg likte kommentaren likevel Ang. utstyr er det vel stort sett slik at jo mer utstyr bilen har, jo lettere er den å selge ved en senere anledning, men man kan ikke forvente å få tilsvarende mer for bilen som utsyret kostet nytt. Hvorvidt man trenger alt dette utstyret er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spretter Skrevet September 10, 2011 Share Skrevet September 10, 2011 Jeg har hatt valget mellom flere biler nå, og jeg valgte den med mest salgbart utstyr. Skinn er en selvfølge i en slik bil, så mener jeg stor navi er viktig. Begge disse kan ettermonteres, men det koster penger det også... Videre er slikt som nivåregulering kjekt (ikke alle tyske biler har det), og hengerfeste. Jeg er glad i musikk så da var det greit med stort stereoanlegg. Slikt som head up og night vision finner man stort sett på biler med mer utstyr, og da koster de selvsagt også mer. M-pakker kan kjøpes på finn for under 15 000kr. Personlig så synes jeg lyse biler trenger M, mens mørke kun trenger noen tøffe felger og riktig høyde så er den ok. Er vel stort sett lommeboka som setter grenser for hva slags utstyr man får.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet September 11, 2011 Share Skrevet September 11, 2011 Jeg undres: Hvorfor er stor navi et must i en slik bil? Jeg kan se behvovet om man bor i Oslo, men utover det skjønner jeg ikke behovet. Jeg har tilfeldigvis navi i min, men det er ikke noe jeg hadde giddet å betale ekstra for da jeg knapt bruker det etter at jeg flytta fra Oslo. Smaken er som baken, jeg er sjeleglad jeg har delskinn i mine komfortseter så de ikke er klamme om sommeren og iskalde om vinteren Noe jeg har blitt veldig positivt overrasket over er hvor bra adaptive lys er. Spør du her så får du svar om at slike biler ikke kan være uten M-tech etc (som jo er veldig fint), men dette er også som helt standard utstyrte biler gode og velutstyrte biler så jeg ville sett på hele pakka med tilstand, kjørelengde også og ikke bare utstyr. Jeg skjønner f.eks. ikke hvorfor folk kjøper seg nye biler uten webasto her i Norge. Det hadde stått høyt på min må-ha-liste. Om du skal importere kan 525xdat være et bedre kjøp fordi du får de ganske mye rimeligere i Tyskland enn 530xdat sammenlignet med prisen her i Norge. De fleste som importerer går for enten 520 eller 530 så 525 faller litt mellom og kan derfor være gunstigere priset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StO Skrevet September 11, 2011 Share Skrevet September 11, 2011 M-sport, Panorama, skinn, komfort el. sportsseter, stor navi, stor hifi, utvidet klima, lyspakke, hengerfeste, mørke ruter, shadowline listverk og antrasit tak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snappy79 Skrevet September 11, 2011 Share Skrevet September 11, 2011 Du finner kommentarene på Broom sine bruktbil sider. Dette er en fantastisk side hvor man får slør detaljer om de fleste biler og årsmodeller. Man får også tips om vanlige feil, og diverse annet. Kommentaren over er jeg enig i. Svart tak, sportseter, og shadowline lister får du inkludert i M pakke. Navi proff er okay å ha om du vil høre på CD samtidig som du kjører navigasjon. Vanlig navi har bare en DVD spiller i dashbordet, mens navi pro har en DVD, og en CD (mp3) spiller. På navi pro får man også muligheten til å se to ting på en gang, ettersom den har "to skjermer". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet September 11, 2011 Share Skrevet September 11, 2011 Du finner kommentarene på Broom sine bruktbil sider. Dette er en fantastisk side hvor man får slør detaljer om de fleste biler og årsmodeller. Man får også tips om vanlige feil, og diverse annet. Kommentaren over er jeg enig i. Svart tak, sportseter, og shadowline lister får du inkludert i M pakke. Navi proff er okay å ha om du vil høre på CD samtidig som du kjører navigasjon. Vanlig navi har bare en DVD spiller i dashbordet, mens navi pro har en DVD, og en CD (mp3) spiller. På navi pro får man også muligheten til å se to ting på en gang, ettersom den har "to skjermer". Og cd veksler. Det er også lettere å koble opp 3rd parts utstyr som Dension sitt system på navi pro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiva Skrevet September 11, 2011 Share Skrevet September 11, 2011 Varme i rattet blir aldri feil en vinterdag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå