trond67 Skrevet Januar 7, 2012 Share Skrevet Januar 7, 2012 Hva anbefaler dere? Er jo så mye rart der ute. Fra billige bokser ala chiptuning.no til dyrere men kanskje også bedre og mer tilpasset programering alla BSR (ikke klar til f11 som jeg har sett ivertfall) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 7, 2012 Share Skrevet Januar 7, 2012 BMW anbefaler "Hartge", det skal være noe av det beste du får, men dyrt. For min del så vil jeg ikke chipe min F11, synes den har nok motor som den er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trond67 Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2012 Takker for tipset. Rart det der med power, men mye vil gjerne ha mer;) Har fått lest meg litt opp på div tråder her inne også nå da så jeg regner med at tuning box er vegen å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trond67 Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2012 Hartage her i Norge har sluttet med shiptuning gitt.Noe med at hartage ikke greier og overta 5 års garantien som "Norske" biler har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 11, 2012 Share Skrevet Januar 11, 2012 Oppfatter at BMW i Trondheim fører Hartge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 11, 2012 Share Skrevet Januar 11, 2012 BMW forhandleren her hjemme monterte chip på bilen min da den hadde gått ca 5000km chipen kommer fra dte systems www.chiptuning.com/car-config-select-mo ... F10,%20F11)%20(01.2010-...)&no_cache=1 Jeg er fornøyd med den, ble merkbar effektøkning i bilen... Har hatt chip fra de på 2 andre biler også og aldri noe tull Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trond67 Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2012 BMW forhandleren her hjemme monterte chip på bilen min da den hadde gått ca 5000km chipen kommer fra dte systems http://www.chiptuning.com/car-config-se ... F10,%20F11)%20(01.2010-...)&no_cache=1 Jeg er fornøyd med den, ble merkbar effektøkning i bilen... Har hatt chip fra de på 2 andre biler også og aldri noe tull Takker for tipset. Den så meget lovende ut Merket du at drivstofforbruk gikk ned også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 11, 2012 Share Skrevet Januar 11, 2012 I motsetning til de bilene jeg har hatt før så gikk ikke drivstoff forbruket ned på F10'n etter at chip ble montert.... Men uansett så er det jo morro med litt ekstra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 11, 2012 Share Skrevet Januar 11, 2012 Fant ikke noe chip for 163hk 380nm motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Spørs om du må ringe med dem å høre, det lå heller ikke noe chip til 525d på nettet da jeg skulle ha, men forhandleren snakka med dem og de hadde det.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Takker for tipset. Rart det der med power, men mye vil gjerne ha mer;)Har fått lest meg litt opp på div tråder her inne også nå da så jeg regner med at tuning box er vegen å gå. Hvor i guds navn har du lest at Tuningbox er vegen og gå? Tuning box er noe du skal styre unna, ren idioti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Spørs om du må ringe med dem å høre, det lå heller ikke noe chip til 525d på nettet da jeg skulle ha, men forhandleren snakka med dem og de hadde det.... Det dere snakker om her er ikke noen "chip", men en Tuningbox. Som igjen ikke kan sammenlignes med en skikkelig omprogrammering ala ESS\Hartge. Ville ALDRI montert noe slikt på en så dyr moderne diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 omprogrammering er ikke mulig på denne bilen enda uten å fysisk åpne den originale styreenheten på bilen, når det blir mulig å programmere via diagnose stikk skal jeg gjøre det men inntil det er mulig så går jeg for dette..... klart at omprogrammering hadde hvert det beste! det tok vel 2-3 år før det ble mulig på E60 også, så det blir vel snart mulig på F10/F11 skulle jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Har du hørt med ESS om tidsperspektiv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Har du hørt med ESS om tidsperspektiv? jeg har nok ikke det, det er over ett år siden jeg sjekka dette! mulig det allerede er i orden men det var mye usikkerhet om dette da jeg kjøpte bilen, dersom bilen sto online på service kunne fabrikken i tyskland se at det var tuklet med styreenhet, og ved software oppdatering ble eventuell programmering sletta..... har ikke tenkt noe mer på dette før nå da jeg har hvert fornøyd med den boksen som er montert, jeg tenkte også at ettersom det var bmw forhandleren her som bestilte og monterte boksen så går de vel god for at det er et ok produkt eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå