t_pedersen81 Skrevet April 1, 2012 Share Skrevet April 1, 2012 Hei Trenger hjelp med å finne ut hva IBS'en egentlig gjør?! Jeg veit at den styrer div funksjoner til batteri, men hva? Styrer den idrive? Fint med et godt og utfyllende svar her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 1, 2012 Share Skrevet April 1, 2012 IBS står for Intelligent Battery Sensor, Denne skal kutte strømmen til bilen ved for lav spenning (hvis f.eks det er noe som stjeler strøm over natten av utstyr på bilen) for å forhindre feil med bilens elektroniske styresystemer. Feil ved denne gjør at batteriet tappes for strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t_pedersen81 Skrevet April 1, 2012 Forfatter Share Skrevet April 1, 2012 Takk igjen SweetBMW.... Til stadighet er du reddningen til en del av mine spørm. vedr e60/-61 her på forumet Har du noen kjennskap til om den kan tulle med Idriven? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Definer tulle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t_pedersen81 Skrevet April 2, 2012 Forfatter Share Skrevet April 2, 2012 Tenker på at den resetter seg med BMW logo i skjermen.. Bmw logo`n kommer og går... Begynner å bli lei nå! skal inn på verksted igjen i morgen tidlig! Alt dette var i orden FØR batteribytte hos bmw fredrikstad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Har de husket å kode inn nytt batteri da om det er forskjellig fra det gamle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Det er vel egentlig MPM som styrer idrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t_pedersen81 Skrevet April 2, 2012 Forfatter Share Skrevet April 2, 2012 Er det ikke CCC som styrer idrive? Batteriet ble byttet til et likledes batteri ! Amg 90. AH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Kan godt hende det også, jeg bare fikk innstrykk av det når MP modulen røk på min, da klikket det helt for idriven og ved frakobling så var kun skjermen død. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 når jeg hadde feil på ibs'n så resettern alt i idriven. det skjer når bilen har stått i ro en stund,og står den for lenge er batteriet tom. trekk ut den lille ledninga til den også lat som ingen ting, så er biln frisk som en fisk eller betal en formue for en latterlig dyr minus kabel med en tullete sensor som bmw skal ha enda en formue for å koble opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lefty293 Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Drar igang denne tråden igjen. Har en E60 2006/10 hvor "High rate of battery discharge" kommmer opp når bilen har stått 7 timer eller mer. Selv om biler står med lader på( C-tek) så popper denne mld opp. Disse problemstillingene hadde vært fint om noen har kunnet hjelpe meg med; # Kan denne meldingen komme pga at jeg har en hurtigkobling på batteripolene til batteriladeren? # kan mld komme hvis IBS( inteligent battery sensor) er gåen? # Krypstrøm? Hvis jeg skal koble multimeteret på og måle mA under sleep mode, tar jeg av minuspolen etter at bilen har gått i sleep mode? Bakluka må vel være åpen fra starten av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 for å utelukke ibs'n tar du å drar ut den lille ledningen på batteripolen som går til sensoren, da blir den deaktivert. så lader du opp batteriet, og later som ingenting. er feilen vekk da, så er ibs'n gåen. det var min, dro ut ledninga og latet som ingenting i 1. år funka fint da Drar igang denne tråden igjen. Har en E60 2006/10 hvor "High rate of battery discharge" kommmer opp når bilen har stått 7 timer eller mer. Selv om biler står med lader på( C-tek) så popper denne mld opp. Disse problemstillingene hadde vært fint om noen har kunnet hjelpe meg med;# Kan denne meldingen komme pga at jeg har en hurtigkobling på batteripolene til batteriladeren? # kan mld komme hvis IBS( inteligent battery sensor) er gåen? # Krypstrøm? Hvis jeg skal koble multimeteret på og måle mA under sleep mode, tar jeg av minuspolen etter at bilen har gått i sleep mode? Bakluka må vel være åpen fra starten av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lefty293 Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 for å utelukke ibs'n tar du å drar ut den lille ledningen på batteripolen som går til sensoren, da blir den deaktivert. så lader du opp batteriet, og later som ingenting. er feilen vekk da, så er ibs'n gåen. det var min, dro ut ledninga og latet som ingenting i 1. år funka fint da Tusen takk! Måtte du ha bilen i sleep mode før du dro ut ledningen til IBS'n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 for å utelukke ibs'n tar du å drar ut den lille ledningen på batteripolen som går til sensoren, da blir den deaktivert. så lader du opp batteriet, og later som ingenting. er feilen vekk da, så er ibs'n gåen. det var min, dro ut ledninga og latet som ingenting i 1. år funka fint da Tusen takk! Måtte du ha bilen i sleep mode før du dro ut ledningen til IBS'n? det er jeg usikker på, min var død når jeg gjorde det. den fikk den increased battery greier. også gikk det et par dager så var den død. avhengig av hvor mye jeg brukte den. så fikk jeg tips om å trekke ut den. gjorde det, ladet den opp, så var den helt fin. de sier på bmw at det ikke er bra å kjøre med den ute, for da står den og lader hele tiden. men jeg tenker - det er jo ingen andre biler som har hatt den sensoren før, så hvorfor skal det være et problem nå? den dumme sensoren er fette dyr og. etter jeg trakk den ut har den vert feilfri siden også til info, så ga jeg beskjed om dette til kjøper at dette var gjort når jeg solgte bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lefty293 Skrevet November 29, 2012 Share Skrevet November 29, 2012 Hei Bjanne! Det går tre ledninger ut av IBS'n, koblet du fra alle tre, hvis du husker? De går til to forskjellige koblinger. Strømtrekket ser ut til å være rundt 10mA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå