e39fanatic Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Hei! Ny på dette forumet, og tenkte jeg kan prøve å finne noen svar her også Har en e39 520i 99 mod. I det siste har jeg hatt en del problemer med at "EML" lampe og "ASC" lampe kommer på. Så begynner problemene... Etterfulgt av lampene mister bilen mye motorkraft, og begynner å trøbble. Den sliter voldsomt i oppoverbakker, og går ujevnt. I tillegg settes en fartspærre på 100Km/t. Leste på denne "EML" lampen i manualen, og det stod at det kan være bremse-relatert(?) Så i følge håndboka Kuttes motorytelesen pga bremser eller noe slikt. Har sjekket bremsevæske, og det ser bra ut. Noen andre som har hatt lignende problemer, eller info som kan hjelpe meg å finne feilen? Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Hei! Ny på dette forumet, og tenkte jeg kan prøve å finne noen svar her ogsåHar en e39 520i 99 mod. I det siste har jeg hatt en del problemer med at "EML" lampe og "ASC" lampe kommer på. Så begynner problemene... Etterfulgt av lampene mister bilen mye motorkraft, og begynner å trøbble. Den sliter voldsomt i oppoverbakker, og går ujevnt. I tillegg settes en fartspærre på 100Km/t. Leste på denne "EML" lampen i manualen, og det stod at det kan være bremse-relatert(?) Så i følge håndboka Kuttes motorytelesen pga bremser eller noe slikt. Har sjekket bremsevæske, og det ser bra ut. Noen andre som har hatt lignende problemer, eller info som kan hjelpe meg å finne feilen? Takk på forhånd! Jeg har akkurat som deg. Håper på at din gass spjelden ikke tar kvelden. 5000 kr med 20% rabatt. . Gass respond er mye kjappere enn før bytting. Du tar diagnosen først, for å se hva det er. viewtopic.php?f=1&t=235046 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39fanatic Skrevet September 3, 2012 Forfatter Share Skrevet September 3, 2012 Takk for svar mudbug! Tar forhåpentlig vis diagnosen imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Takk for svar mudbug! Tar forhåpentlig vis diagnosen imorgen Når jeg fikk lampene på dshboard, så virket ikke cruiseknapp. The engine throttle valve performs the following functions: • Precision intake air control • ASC control • MSR control • Cruise control • Preset position during engine start up (if temperature is < 0ºC) The new engine throttle valve (MDK) differs from the familiar EML in the following points: • The accelerator pedal potentiometer (PWG) is now integrated in the MDK housing. • A throttle cable is used to actuate the throttle potentiometers and also serves as a backup to open the throttle plate (full control) if the MDK system is in fail-safe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39fanatic Skrevet September 3, 2012 Forfatter Share Skrevet September 3, 2012 Takk for svar mudbug! Tar forhåpentlig vis diagnosen imorgen Når jeg fikk lampene på dshboard, så virket ikke cruiseknapp. The engine throttle valve performs the following functions: • Precision intake air control • ASC control • MSR control • Cruise control • Preset position during engine start up (if temperature is < 0ºC) The new engine throttle valve (MDK) differs from the familiar EML in the following points: • The accelerator pedal potentiometer (PWG) is now integrated in the MDK housing. • A throttle cable is used to actuate the throttle potentiometers and also serves as a backup to open the throttle plate (full control) if the MDK system is in fail-safe Cruise control fungerer ikke til meg heller! Ser ut som om vi hadde samme problem. Forsvant problemet etter du fikk byttet ut gass spjeldet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 4, 2012 Share Skrevet September 4, 2012 Takk for svar mudbug! Tar forhåpentlig vis diagnosen imorgen Når jeg fikk lampene på dshboard, så virket ikke cruiseknapp. The engine throttle valve performs the following functions: • Precision intake air control • ASC control • MSR control • Cruise control • Preset position during engine start up (if temperature is < 0ºC) The new engine throttle valve (MDK) differs from the familiar EML in the following points: • The accelerator pedal potentiometer (PWG) is now integrated in the MDK housing. • A throttle cable is used to actuate the throttle potentiometers and also serves as a backup to open the throttle plate (full control) if the MDK system is in fail-safe Cruise control fungerer ikke til meg heller! Ser ut som om vi hadde samme problem. Forsvant problemet etter du fikk byttet ut gass spjeldet? Ja, men jeg anbefaler deg å ta diagnose. Du ser om det er dårlig kontakt med gass spjelden ellers ledning avbrudd før du skifer gass spjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39fanatic Skrevet September 4, 2012 Forfatter Share Skrevet September 4, 2012 Kan også tenke at det er "TPS" ( Throttle position sensor) som kan være gåen. Noen ganger fungerer det at jeg vrir tenningen til pos 1, og venter i 10 sek, for så å slå den av og vente i 10 sek for så å starte bilen. (Tror det skal kalibrere gasspedalen eller noe) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 4, 2012 Share Skrevet September 4, 2012 Kan også tenke at det er "TPS" ( Throttle position sensor) som kan være gåen.Noen ganger fungerer det at jeg vrir tenningen til pos 1, og venter i 10 sek, for så å slå den av og vente i 10 sek for så å starte bilen. (Tror det skal kalibrere gasspedalen eller noe) Det var samme som meg. Du slår av, venter litt og slå på tenning igjen. Så forsvant ASC og EML, men motorlampe er der fortsatt. Har du prøvd å nullstille DME adaption verdi ved å : 1. Switch off ignition for 30 seconds 2. Turn on ignition and delete DME adaptations and fault code memory 3. Press accelerator pedal to wide open throttle four times. 4. Switch off ignition and wait 30 sec before start the engine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39fanatic Skrevet September 4, 2012 Forfatter Share Skrevet September 4, 2012 Kan også tenke at det er "TPS" ( Throttle position sensor) som kan være gåen.Noen ganger fungerer det at jeg vrir tenningen til pos 1, og venter i 10 sek, for så å slå den av og vente i 10 sek for så å starte bilen. (Tror det skal kalibrere gasspedalen eller noe) Det var samme som meg. Du slår av, venter litt og slå på tenning igjen. Så forsvant ASC og EML, men motorlampe er der fortsatt. Har du prøvd å nullstille DME adaption verdi ved å : 1. Switch off ignition for 30 seconds 2. Turn on ignition and delete DME adaptations and fault code memory 3. Press accelerator pedal to wide open throttle four times. 4. Switch off ignition and wait 30 sec before start the engine. Men jeg har ikke motorlampe som lyser. bare EML og den trekanten med sirkel rundt i midten. Hvordan sletter jeg DME adaptations and fault code memory? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rindegut Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Har du fått til igjen bilen? bytta nettopp motor i min og fikk samme problemet :/ prøvte og sette på gasspjeldet av gamle motoren og men har fortsatt problemet, hvis jeg stopper og starter bilen igjen forsvinner det, fant ut idag at hvis jeg har konstant motstand på motoren og ikke triller i nedoverbakker so kommer det ikke heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39fanatic Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Det var gass-spjeldet som var problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 Jeg har nettopp byttet veivhusventilasjon å slanger osv å Da har jeg hatt av gass spjeldet... Men nå starter ikke bilen, motorlampe, eml og Antispinn lyser... Er det sånn at gass spjeldet kanskje må læres opp på nytt eller noe feks? Nullstilles med pc... Alt var tipp topp før jeg byttet. Å har dobbelt sjekket alt av kontakter 5 ganger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet Mai 17, 2015 Share Skrevet Mai 17, 2015 (endret) Jeg har nettopp byttet veivhusventilasjon å slanger osv å Da har jeg hatt av gass spjeldet... Men nå starter ikke bilen, motorlampe, eml og Antispinn lyser... Er det sånn at gass spjeldet kanskje må læres opp på nytt eller noe feks? Nullstilles med pc... Alt var tipp topp før jeg byttet. Å har dobbelt sjekket alt av kontakter 5 ganger Jeg også har byttet veivhusventilasjon på min og har samme problemet som du beskriver, men min starter og går, men antispinn lyser og bilen går generelt litt dårligere. Fikk du løst dette problemet? Skal også prøve å resette ECU straks. Får opp problemet på INPA: 38 Position Controller (ADS-PART) Error frequency : 255 Vehicle speed 2.75km/h ASC Passive ABS Controll passive Stop light switch off ASC-controll passive Endret Mai 17, 2015 av Zymh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Mai 17, 2015 Share Skrevet Mai 17, 2015 Jeg også har byttet veivhusventilasjon på min og har samme problemet som du beskriver, men min starter og går, men antispinn lyser og bilen går generelt litt dårligere. Fikk du løst dette problemet? Skal også prøve å resette ECU straks. Får opp problemet på INPA: 38 Position Controller (ADS-PART) Error frequency : 255 Vehicle speed 2.75km/h ASC Passive ABS Controll passive Stop light switch off ASC-controll passive Glemte skrive det til deg istad men ja jeg resatte gass spjeldet med den metoden noen skrev over her. Med noe tenningsstrøm, pedal i bånn osv. Da funka det etterpå. Men sikringen min hadde ryki når jeg hadde hatt av spjeldet osv. Sikringen gikk engang senere også. Men etter det var det ikke mere problemer. Jeg rensket og smørte opp spjeldet også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 17, 2015 Share Skrevet Mai 17, 2015 Glemte skrive det til deg istad men ja jeg resatte gass spjeldet med den metoden noen skrev over her. Med noe tenningsstrøm, pedal i bånn osv. Da funka det etterpå. Men sikringen min hadde ryki når jeg hadde hatt av spjeldet osv. Sikringen gikk engang senere også. Men etter det var det ikke mere problemer. Jeg rensket og smørte opp spjeldet også Utførte du reparasjonen uten å koble fra batteriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå