Simplify Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Var en tur på Elkjøp istad, alt fungerte fint, når jeg skulle starte bilen så lyste abs og antispinn lyset, knappen for antispinn fungerte heller ikke. Skrudde motoren av og på et par ganger men det hjalp ikke, når jeg begynte å kjøre la jeg merke til at speedometeret heller ikke fungerte, samt at "nåla" for drivstofforbruk heller ikke beveget på seg, alle andre instrument fungerer dog. Håpet at det bare var en dårlig abs sensor, men det er vel ikke det siden speedometeret ikke fungerer heller. Noen tips på hva det kan være? Skal ta diagnose, men vil bare ha litt input nå. Takk for svar. Det er forresten en 99 modell 523i sedan.
BmwDieselPower Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Speedometeret tar signal fra abs sensorene, så er nok en abs sensor som har tatt kvelden:)
Simplify Skrevet August 26, 2013 Forfatter Skrevet August 26, 2013 Speedometeret tar signal fra abs sensorene, så er nok en abs sensor som har tatt kvelden:) Virkelig? Fjooh, nå pusta jeg letta ut, var redd dette skulle bli en dyr affære Takker!
D.Toft Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 forhåpentligvis er det venstre abs sensor bak. er du max uheldig er det abs hjernen
Simplify Skrevet August 26, 2013 Forfatter Skrevet August 26, 2013 Usj, ja. Håper virkelig det er en sensor, men men, får se på diagnosen hva som er gærnt
Kolstad Jr. Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Akkurat dette skjedde med meg tidlig i vår, da var det ledningsbrudd på ledninga til ABS sensor venstre bak. Skøyta på ledninga igjen, og alt fungerte som før EDIT: Kan legge til at dette skjedde pga. bytte til sommerfelger, som var dobbelt så brede som vinterfelgene, noe som førte til at innersia av felgen lå å skrubba mot ledninga.
Simplify Skrevet August 26, 2013 Forfatter Skrevet August 26, 2013 Tviler på at det er noe sånt her, da jeg bare parkerte helt vanlig og når jeg kom ut igjen så kom feilen. Gjorde ingenting annet enn vanlig, men takk for eksempel
Otis Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Det kan uansett være ABS sensor venstre bak eller hjerne. Det er slik elektronikk går i stykker, helt plutselig.
Simplify Skrevet August 26, 2013 Forfatter Skrevet August 26, 2013 Vil ikke en abs sensor som ikke er på venstre bak kunne gi disse feilmeldingene?
LK Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Jo,hvis ikke en av de andre virker vil du fortsatt få feil på abs\asc. Men siden speedometer kuttet samtidig er det stor sannsynlighet for at det er venstre bak siden hastighetssignal hentes fra denne...
Simplify Skrevet August 26, 2013 Forfatter Skrevet August 26, 2013 Ok, tusen takk for hjelp, forhåpentligvis får jeg tatt diagnose i morgen.
Simplify Skrevet August 27, 2013 Forfatter Skrevet August 27, 2013 Liten update, når jeg i dag skulle kjøre en tur så var alt av feilmeldinger borte, speedometeret fungerte og alt var tydeligvis i orden igjen
Otis Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 Slik kan det være. Ta det med ro, feilen kommer nok snart igjen
Simplify Skrevet August 27, 2013 Forfatter Skrevet August 27, 2013 Slik kan det være. Ta det med ro, feilen kommer nok snart igjen Takk for det da Haha, vi får vente og se!
Otis Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 Det var slik på min bil, det virket fint, så ble det feil, virket fint så ble det feil. Kom og gikk i 2 uker før det ble en permanent feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå