harroes Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Skulle ta en liten tur på butikken i går og merket at temperaturmåleren pluttselig fløy mot rødt (stopper midt i det røde feltet, ikke lenger). Dette skjedde på flatmark, men så fort jeg kom i en oppoverbakke gikk måleren tilbake til normal posisjon. Vannstanden er normal. Tenkte jeg skulle komme meg hjem fra Hønefoss i dag, siden det er høstferie fra folkehøgskolen jeg går på her.. Hjeeeeelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Skulle ta en liten tur på butikken i går og merket at temperaturmåleren pluttselig fløy mot rødt (stopper midt i det røde feltet, ikke lenger). Dette skjedde på flatmark, men så fort jeg kom i en oppoverbakke gikk måleren tilbake til normal posisjon. Vannstanden er normal. Tenkte jeg skulle komme meg hjem fra Hønefoss i dag, siden det er høstferie fra folkehøgskolen jeg går på her.. Hjeeeeelp Har du prøvd å etterfylle vann? Det kan hende det er lite vann selv om vannstanden står høyt oppe i ekspansjonstanken. Her om dagen fylte jeg på 3,5liter vann på en 520i, som vannstanden stod til midten av ekspansjonstanken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Du har nok luft i systemet,som gjerne kommer hvis det er en liten lekkasje et sted. Vent til motor er helt kald før du åpner lokket på beholderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harroes Skrevet September 29, 2013 Forfatter Share Skrevet September 29, 2013 Du har nok luft i systemet,som gjerne kommer hvis det er en liten lekkasje et sted. Vent til motor er helt kald før du åpner lokket på beholderen. Hvordan 'lufter' jeg systemet enklest mulig da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet September 29, 2013 Share Skrevet September 29, 2013 Når du fyller kjølevæske på E39, må du ha tenningen på når du fyller. Samtidig som de to lufteskruene er åpne. Det er fordi at på denne bilen er det en elektrisk hjelpepumpe i tillegg til den mekaniske vannpumpen. Det er flere tråder her inne som viser hvor disse lufteskruene sitter. Men igjen....det viktige på E39 er å ha tenningen på. Da vil du høre hjelpepumpen et sted i nærheten av ABS sentralen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå