Gå til innhold

Kjøpehjelp E38


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann. Selv om jeg har hatt E39 min i bare 3 måneder nå, liker jeg å drømme meg fram til neste bil og jeg merker at jeg har veldig lyst på en E38 i fremtiden, når enn min skal selges eller dør. Det jeg lurte på da er litt om disse bilene, da jeg ikke har så mye erfaring med de. Er de generelt gode biler? Hvilke modeller er best å kjøpe? Hva er kjente feil på disse og hva burde jeg se etter om jeg skal kjøpe? Hva burde den du kjøper ha av utstyr/ekstrautstyr? Hva må jeg betale for en god en? Alt sånt rundt E38 hadde vært fint å høre litt om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E38/

Jeg hadde en 98 728 og har nå en 99 740.

740 går bedre og har bedre lyd fra motor. Forbruket er nesten det samme. Gasspedal var bedre på 728. Der var det wire. Påfacelift 740 som jeg har nå er det elektronisk gass. Og den er litt for treg.

Giret var også bedre på. 728. Syns 740 maser litt mer opp og ned i bakker.

Cruice controllen var også bedre på 728. På 740 så klarer den ikke og holde jevn fart. Men maser opp og ned hele tia. For eksempel: setter jeg cc i 70. Så gir den på opp til 71. Så slipper den opp. Detter da til 69. Så dra dem på for og komme i 70. Men drar for langt og opp i 71. Da slipper den opp og detter til 69. Så trår den på for å komme opp i 70. Men drar opp i. 71 igjen. Sånn holder den på til det klikker for meg etter 13 sekunder og skrur av dritten.

Sånn ellers er 740 bedre på alle måter syns jeg.

Jeg liker ikke diesel. SÅ diesel E38 ville jeg ikke hatt.

Ville heller ikke hatt en. 730 da de er gamle og nyere 728 går like bra om ikke bedre.

Ville også kjøpt en som har digital klima og ikke vri brytere på kontrollpanelet til varmeapratet.

Utstyrsmessig så er det vel ikke noe spesielt du bør ha. Det kommer jo ann på hva du selv fåretrekker.

Jeg liker best sportssetene hvertfal. De er veldig gode og sitte i og støtter opp lårene også. Så det blir mindre slitsomt å kjøre langt.

Prisene varierer veldig. Må bare se på finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmm jeg har 97 740, og der er cruisecontrollen helt fin. Jager ikke i det hele tatt.

 

Normalt er vel rust under dørene, bakluke osv. det vanlige. Sjekk også tanken, første jeg måtte gjøre på min 728 var å bytte tanken pga rust i skjøten.

Min 740 bruker litt mer enn 728'en jeg hadde, men det er vel bare snakk om 0.1-0.2 mer på mila. However drar 740'en utrolig mye bedre :)

 

Jeg synes også tiptronic girkassa er bedre enn med steptronic. Mye bedre å bytte mellom sport/vanlig samt gire i manuell for å bruke motoren til å bremse i nedoverbakker med o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det som er nevnt over her, så sjekk El-koplingsboks på høyre side. Der releer sitter. Her er det en tendens til at det blir irr på holder til releer.

Og så er forstilling (bærekuler) en svakhet.

Selv har jeg 728 1996 mod, og nettopp fått en 735 1997.mod.

Til vanlig bruk er dette flotte biler, men på "Autobanen" er 728 litt motorsvak. (Les i høye hastigheter) :police:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg har 97 740, og der er cruisecontrollen helt fin. Jager ikke i det hele tatt.

Mye mulig mitt problem med cc er fordi jeg har M62tüB44 med elektronisk gass og ikke wire. Så det blir litt forsinkelse der.

 

 

Jeg synes også tiptronic girkassa er bedre enn med steptronic. Mye bedre å bytte mellom sport/vanlig samt gire i manuell for å bruke motoren til å bremse i nedoverbakker med o.l.

Tiptronic og Steptronic er det samme. Steptronic er bare BMWs eget navn på den typen gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...