Gå til innhold

Byttet om til vinterdekk i dag - 2 spørsmål jeg gjerne skulle ha svar på


henrikhoe
 Share

Anbefalte innlegg

Liten oppdatering

 

Mekonomen sjekket i dag hva som hadde skjedd etter dekkskift. Flink han jeg snakket med, og viste meg masse greier. Uansett, Han fant ut at hjulboltene ikke var for lange til sommerdekkene. Bremseskjoldet var ikke borte skiva eller andre steder.

Han tok den på kjøretur sammen med meg. Og forklarte litt forskjellig. Vi begge hørte ulyden, så viste han meg at hvis han tok brekket forsiktig opp, så ble lyden borte. Syntes det var merkelig fordi jeg fant jo ut at lyden kom fra et av dekkene foran.

 

Han sa videre at han ville teste bilen på bremsekontroll. Jeg fikk være med. Foran så var bremsene gode, og de bremset så og si helt likt. Bak derimot. Var det 60% forskjell på bremsekraft.

 

Venstre bak bremset bra, mens høyre bak bremset svært lite.

 

Han sa dog det er vanskelig å si hvorfor. Fordi både skiva og klossene så bra ut.

 

Siden også lyden går bort når brekket blir bare rørt bitte litt på, så vet jeg ikke selv heller hva det kan være.

 

Begynner å lure på om jeg tok i for hardt når jeg skulle av med det dekket. Fordi husker at høyre bak, klarte jeg omtrent ikke å få av hjulboltene. Så måtte omtrent legge hele vekta mi på en skrue når jeg skulle ta av sommerdekka. Og om det kunne skjedd noe der? Dog syntes jeg det er rart, fordi har hatt kompiser som har stått på hjulmutter strammerne når boltene er vanskelig å få av.

 

Han sa at for å vite hva det er så må bremsene demonteres høyre bak, og se hva som må gjøres. Han sa at det kunne bli noe dyrere, men vanskelig å si, men måtte fort belage meg på å bruke 4000 kr.

 

I dag kostet det bare 748 kr, som jeg syntes var billig. Når det tok 1 time + kjøretur og bremsekontroll.

Har ingenting å gjøre med at du måtte bruke makt for å løsne boltene. Bilen er ikke laget av papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...