Gå til innhold

BMW 325d e92 - Le-Mans blå, M-Sport


 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Er en aktiv leser av dette forumet, men har ikke vært særlig aktiv på poste-fronten.

Så tenkte jeg skulle lage en tråd om bilen jeg har vei fra Tyskland! (Mottar den rett etter påske! :D )

Bilen er en 2010 325d coupé MANUELL(!) med den deilige 197hk 6-sylinders motoren.

Bilen har en noe høy kilometerstand, 70,000km, men er bare langkjørt, og håper på det ikke viser seg å være negativt.

Den har et greit utstyrsnivå, med bl.a: M-Sport, Navi Proff, Comfort-Pakke, HiFi-pakke, svart skinn, osv.

Forhandleren hadde bare særdeles dårlige bilder av bilen, så legger bare dette ut som en smakebit før egen fotografering.

wxz8btizb6ihjentn8dp.jpg

Har ombestemt meg frem og tilbake, men har nå kommet fram til at jeg skal ha karbon-detaljer.

Planer for bilen:

19" Zito CSL GTS

M3 list i karbon

Nyrer i karbon

LED pærer i Angel-Eyes og tåkelys

Karbon diffuser

LED Skiltlys

Alt her er bestilt, og håper å motta det på rundt samme tid som bilen blir levert. :D

Planer som vurderes:

Frontleppe i karbon

Foilere interiør-listene i 3M karbon

Senking (Liker ikke å miste comfort, men liker også at det ikke er mye luft i hjulbuene)

Lakkere felger i gunmetal

E92 LCI baklykter

Tar gjerne imot tips og innspill! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med flott bil :) 70 000 km er ingen kilometer stand for disse bilene her, så lenge service og vedlikehold er fulgt så har du intet å frykte. 325d er særdeles morsomme og flotte motorer, stillegående og kraftfulle :) Er selv strålende fornøyd med min 325d, kunne ikke hatt en bedre bil føler jeg, går godt og bruker lite 8)

Siden du har manuell så har du heller ikke de skumle swirlflapsa som dessverre kan forårsake motorhavari. Min bil er forøvrig skremt opp til 265 hk og 560 nm og det kan anbefales på det varmeste, går som bare rakkern og ved forbikjøringer så trenger man knapt gire ned 8)

Hvem bruker du til å transportere bilen hjem og hvordan gjorde du handelen? Lurer litt med tid å stunder å dra selv til Tyskland å hente F10, må bare vente til de kommer seg litt ned i pris :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer.

Meget pen bil og fin farge også. ;-)

Ville heller valgt å lakke diffusor i samme farge som bilen om du vil ha clean look. Ellers liker jeg planene dine:-)

Og forresten Tror heller ikke leppa blir så clean look, men det er min mening;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik90:

Takker for det! :) Har faktiskt ikke prøvd 325d motoren, men ifra det jeg har lest så tror jeg at jeg har noe å glede meg til!

Jeg bruker AEC Top Auto.

Kjempehyggelig kar, han kan sakene sine, holder deg oppdatert og svarer fort :D

Han er også veldig billig, er veldig lite å spare på å reise ned å gjøre det selv. ArneR er også en fornøyd kunde av han! Så det er bare å få hjem f10! :)

matsi:

Takk for det! :D

Er enig i at leppa ødelegger clean-look, men det er også veldig fint, så det blir en vurderingsak etterhvert!

Hadde faktiskt ikke tenkt på å lakkere den i samme farge, klarer ikke helt bestemme meg om jeg liker det best i svart eller blå nå! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du trimmet bilen din forresten Fredrik 90?

Hørtes fristendes ut!

Ble visst gjort via Bavaria i sin tid av forrige eier, er en Hartge software! Dette er visst nok ikke mulig å få tak i lengre men både Autopower og ESS har tilsvarende software til en ikke alt for gal pris. ESS kan faktisk ta ut hele 285 hk og 600 nm av denne motoren men dette vil jeg ikke anbefale med tanke på driverkslitasje. Autopower CTC Stage 2 gir vel noe sånt som 270 hk og 550 nm, mens ESS har en litt mildere en som gir 231 hk og 500 nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å vent til du har hatt bilen i noen dager. Det får deg nok til å bestemme deg;-) jeg skal lakke min i bilens farge.:-) du kan jo også ta et bilde av den bakfra, så kan du få photoshopa det. Så ser du jo hva du liker best også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart var utrolig pent med lakkert diffusor i samme farge syns jeg, blått ble litt jalla i mine øyne.

Gjorde uansett en helomvending nå, og lagt inn bestilling på GS, karbon nyrer, diffuser og list! :-)

Tenkte å gå gloss-black for å skille meg ut, men le-mans og karbon er så vakkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du trimmet bilen din forresten Fredrik 90?

Hørtes fristendes ut!

Ble visst gjort via Bavaria i sin tid av forrige eier, er en Hartge software! Dette er visst nok ikke mulig å få tak i lengre men både Autopower og ESS har tilsvarende software til en ikke alt for gal pris. ESS kan faktisk ta ut hele 285 hk og 600 nm av denne motoren men dette vil jeg ikke anbefale med tanke på driverkslitasje. Autopower CTC Stage 2 gir vel noe sånt som 270 hk og 550 nm, mens ESS har en litt mildere en som gir 231 hk og 500 nm.

Blir nok noe slik etterhvert ja!

Tenkte jeg skulle få noe til med TRF-Racing her på forumet. Virker som han har god peiling! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil :) Morsom bil å kjøre. Du kommer til å bli veldig fornøyd. Gleder meg til fler bilder og fortsettelsen :)

Takker for det! :)

Liten update:

Bilen skal vær ferdig og registrert 17 eller 18 April, så gleder meg til dess! :-)

Vurderer også om jeg skal lakkere felgene i gunmetal, så driver og leter etter noen som kan gjør det i Rogalandsområdet! Føler at helt sølv-felger blir kanskje litt for mye kontrast til bilen!

Har også funnet dette, som jeg vurderer sterkt! Problemet er å finne noen som kan kode det i Norge :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...