Gå til innhold

Orginal alarm


paalab
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, helt ny her men ikke BMW er ikke nytt for meg.....

Sjekket med Stenshagen vedr. å få montert orginal alarm i min 2002 mod 318i stasjonsvogn. Dette koster rundt 8500 ferdig montert. Noen som har erfaring/vet om noen som kan gjøre dette for en litt mer ok pris. Ønsker ikke DEFA alarm da jeg tidligere har hatt dette og har dårlig erfaring....

Takker på forhånd for gode tips

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er BMWCCN-medlem får du 15% på deler og 10% på verksted hos Autozentrum Gardermoen (15% på deler hos Autozentrum Økern og Stenshagen, ingenting på verksted).

Ellers kan det vel lønne seg å høre med Autopower, Alf Lie, etc. om de tar på seg slikt. De har nok noe lavere timerate enn Stenshagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har vært problemet med DEFA?

Jeg har selv en E46 med DEFA alarm. Den har ikke køddet en eneste gang. Har den forøvrig koplet til den originale fj.kontr.

Har også montert DEFA alarm i et utall E46 og andre BMWer.

Prisen vi tar for montering av DEFA i E46 er 4500,- Så kan du i tillegg kople til kupesensor og jekkesensor. Jeg har selv begge disse og de funker meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med DEFA er også bare bra.

Har hatt nesten alle utgavene som har blitt laget.

De jeg vet om som har hatt trøbbel med DEFA har hatt det pga dårlig montering.

Jeg har for øvrig også koblet inn DeadLock en på dørene, slik at den blir aktivert sammen med alarmen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde trøbbel med DEFA alarmen i bilen til dama, måtte bare koble den ut for den ville rett og slett ikke slå seg av og når bilen da har startsperre og man er langt vekk så er det kjedelig... :roll:

Det begynte med at jeg måtte trykke flere ganger på knappen for å få av alarmen, jeg trodde dette var dårlig batteri med etter å ha byttet batteri bare fortsatte dette blei stadig verre, alarmen var montert når bilen blei kjøpt ny i 95, så det er liksom ikkeno dårlig gjort arbeid heller, håper jeg :lol:

Den er fortsatt utkoblet så hvis noen vet hva dette er så er jeg veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hatt av lignende "problem" har vært at selve fjernkontrollen har blitt utsatt for skit og støv, jeg har bare tatt demontert den og gjort den ren, særlig kontaktflatene for knappene. Bruk viskelær for blekk og sprit.

Jeg har også vært borti feil plassering av antennen, den bør ikke ligge langs metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til dama hadde også problemer med Defa alarmen i arbeids bilen sin. Det viste det seg at det var en liten plastbit som hadde løsnet inne i fjernkontrollen, som gjorde at batteriet ikke lå slik det skulle :? . Både bilen og alarmen var ikke av nyeste årgang :P ....Så det lønner seg kanskje å skifte ut diverse komponenter etter en hvis tid. Men utenom det har jeg bare hørt gode ting om Defa sine alarmer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...