Gå til innhold

Månedens bil oktober 2007 - E36 M3 Compact


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for fine kommentarer. Artig at diskusjonen om bøttestoler dukket opp, for det var nemlig bøttestoler i bilen helt først. Stolene var røde (som noen her nevnte kunne passe), med 4-punkts seler. Problemet er at jeg syntes det ble altfor mye rødt med de setene, og med 4-punkts seler sitter man mer enn nok fast til i vaderne. Begynner i det små på et nytt prosjekt senere i vinter som blir enda mer banebil, og da blir det selvfølgelig bøttestoler.

For de som ikke har prøvd vaderne med 4-punkt bør vente med å uttale seg, for seler har nemlig større virkningsgrad enn kraftige støtter i selve stolen.

Pagid klossene er helt enormt bra, både i lave og høye temperaturer. Piper som fra en rallybil, men slik skal dem være.

peosjektet176.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke har prøvd vaderne med 4-punkt bør vente med å uttale seg, for seler har nemlig større virkningsgrad enn kraftige støtter i selve stolen.

Jepp, men 4-punkt på gata er bare upraktisk, og jeg liker å sitte fast da også. :wink:

Jeg forstår hvorfor du byttet ut de stolene der, de var kanskje litt vel... røde. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen og gjennomført bil! Rå å se på og sikkert rå å kjøre :) Gratulerer med månedens tittel!

Men jeg har ett spørsmål til vedkomne som har bygget denne bilen: Hvorfor akkurat Compact? Er det noen fordeler Compact har som ikke en "vanlig" e36coupe har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har ett spørsmål til vedkomne som har bygget denne bilen: Hvorfor akkurat Compact? Er det noen fordeler Compact har som ikke en "vanlig" e36coupe har?

Den mangler Z-akselen bak... om det er en fordel eller ikke har mest med personlige preferanser å gjøre. Compact er teknisk en hybrid mellom E30 og E36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en bil skal brukes til noe annet enn utelukkende til banekjøring så er ikke bøttestoler noe særlig å sitte i!

Det er jeg faktisk uenig i. Jeg har kjørt mye med Sparco Evo stol i min E30, blant annet til Ringen, og det er ingen problemer med det. Ble like sliten av å sitte i E36 M3 vaderstoler på samme strekning.

Grunnen til att Darkzun har bygget på en compact, er att han ikke hadde råd til en hel bil, dvs en coupè..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha..Raymond...du sier sånt bare fordi du er så irritert over at jeg er heteroseksuell!! 8)

Grunnen til at jeg bygde Compact er rett og slett fordi det var et litt mer spennende prosjekt enn å bygge en Coupe. Ombygde Coupe'r finnes det nok av fra før. Bakstillingen jeg har er fra Z3 M Coupe, som bygger på samme prinsippet som en E30 bakstilling. Bærearmene og drivakslene er selvfølgelig grovere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...