Gå til innhold

Pedi's Pedi-Truck anno 1929. Garasjebilder s11


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

hører jeg e28 bakpå denne på e30meet 2014?

kanskje litt optimistisk der menne :P

evnt e21 halvferdig bakpå denne :P

følger med :)

har tenkt litt på noe utradisjonelt prosjekt selv innimellom,

finne en pickup/høy bil med ramme som har ca samme akselavstand som e30, og sette et e30 karrosseri oppå, burde jo være gjennomførbart det, (bør vell gå selv med bt)

e30 SUV :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nå ja...

Jaggu var det god oppslutning på et prosjekt som ennå ikke er påbegynt!! :)

Jeg tror nok at det kommer til å skje ting innimellom på begge prosjektene.

E21 er først ut, og main issue.

Men for all del, det er mye arbeid som gjenstår på rammevangene til trucken. Jeg kommer ikke til å gjøre noe som helst med rammevangene før jeg har snakket med Bakkevig på BT. Jeg vil ha et "GO" på å bokse ramma, og et "GO" på å sveise/reparere osv i den. Jeg må også få vite om hva han syns om en tredje aksel.

Jeg må selv sjekke litt opp i dette med å montere inn en aksel med løft. Ikke aktuelt å montere inn en bakre aksel som ikke kan løftes, jeg vil jo gjerne beholde litt svingradius... Men jeg har jo aldri skrudd lastebil, så jeg må sette meg inn i dette med hvordan dette med løft av en tredje aksel virker. hvis det er for mye styr og vekt - så utgår det jo helt.

Jeg hadde håpt på å få til å gjøre ferdig rammevangene i år parallellt med arbeid på E21en. Jeg må også få inn pris på en Heidts travers foran, slik at jeg kunne satt sammen de to rammevangene før jul også. For da kunne jeg brukt juleferien til å tenke ut hvordan jeg vil styrke rammen osv med forsterkninger/stag. Det er ikke bare til å sveise sammen "no' greier", rammen skal jo vri seg. Vrir den seg for lite, oppleves bilen som en tom varebil - direkte "bumpy". For mye vridning så blir den jo helt gelé, og vil mest sannsynlig sprikke en eller annen plass tilslutt. Husk at jeg skal jo inn med en hjelperamme til påbygget også som skal boltes - ikke sveises. Dette er jo noe jeg må ta hensyn til under bygginga.

Har ikke helt bestemt meg for hva system jeg går for ennå, men denne frister mest - denne virker mest solid. Både for rammen og for opphenget.

lrbr1avde2hc2ii6n8y0.jpg

Løse traverser finnes, men kunne jo godt tenkt meg å bestillt en komplett pakke for å senke prisen litt. Men med powerrack og luftputer blir det ikke helt billig.

e682e9ht3iukt8r7gc2f.jpg

Med en slik travers kunne jeg avstemt rammevangene, og fått låst den i posisjon. Så jeg må gjerne gjøre det i vinter. Er dette i boks, så er det jo til å spare til motor osv... Og det er jo gøy å begynne rett på motor når en får det i hus, og det kunne jeg jo ha gjort hvis rammen var "klar" til oppmåling av motorfester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...