Gå til innhold

AUX- USB- iDings- og bluetooth-tråden (e6x, e7x, e8x, e9x)


 Share

Anbefalte innlegg

Denne synes jeg ikke var optimal da man "tar" en USB kontakt, eller AUX kontakt for AUX versjonen. Den fra kufatec etter bedre, men som igjen krever mer arbeid. Men smaken er som baken ;)

 

den usb kontakten i hanskerommet er jo kun til å spille av musikk via mp3 uansett da så man tar jo ikke vekk den fra noe annet da man ikke får brukt den til noe annet :P hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USB-kontakten i hanskerommet støtter ikke musikkavspilling, kun importering (samt import av kartdata og slikt).

 

For å spille musikk fra USB (og dermed også mulighet til å benytte Dension-saken), må man ha 6FL.

 

Ellers virker Dension-saken ganske grei ut, men jeg er enig med Jordfræsar at den fra Kufatec virker bedre ut. Jeg er fortsatt veldig nyskjerrig på hvordan denne integreres mot CIC-systemet (og delvis CCC), men det får man nok klarhet i etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USB-kontakten i hanskerommet støtter ikke musikkavspilling, kun importering (samt import av kartdata og slikt).

 

For å spille musikk fra USB (og dermed også mulighet til å benytte Dension-saken), må man ha 6FL.

 

Ellers virker Dension-saken ganske grei ut, men jeg er enig med Jordfræsar at den fra Kufatec virker bedre ut. Jeg er fortsatt veldig nyskjerrig på hvordan denne integreres mot CIC-systemet (og delvis CCC), men det får man nok klarhet i etterhvert.

 

sier du det ja. det var synd. ikke tenkt over det jeg siden jeg bare har importert dem til HD.

hmm, kanskje jeg skal prøve ut kufatec da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ah, daså.

 

Bak på spilleren e det flere kontakter i en stor. Blant disse er det en med 12 pinner, og på denne går pinne 2 (venstre kanal), 7 (høyre kanal) og 8 (felles/jord) til aux.

 

Kontakten heter forøvrig X13813 og vises her:

 

BMWcccE60Jack1(1).jpg

 

X13814 finnes mest sannsynlig ikke i din bil, sånn i tilfelle du skulle savne den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk Samsung Galaxy S5 i posten idag, men får ikke til å spille av spotify via usb i bilen.

Jeg har en 2010 E87 utstyrt med 6FL usb-/audio interface og professional spiller.

Brukte før idag en iphone 5, der fikk jeg bare error ved tilkobling via usb. Fikk bare ladet den. Og etter litt lesing kom jeg frem til at den ikke var kompatibel.

Når jeg plugger samsungen i derimot, da spiller den musikk, men bare den ene sangen som ligger i standard musikkspilleren fra før, også en facebooklyd av noe slag..

Noen idèer?

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone 5 er kompitabel, forutsatt at du bruker riktig kabel.

 

Samsung trodde jeg ikke fungerte via USB i det hele tatt, men uansett så er det i utgangspunktet ikke støtte for noe annet enn Apple-produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.. Rart at jeg får kontakt så greit som jeg gjorde da, fikk liksom bla i forskjellige mapper som ligger på telefonen med knappene på spilleren osv..

Men den iphone y-kabelen, gjør den så jeg får navn på sanger osv på displayet og jeg kan bytte sanger o.l på knappene i bilen?

Iphonen fungerer forsåvidt, så jeg kunne jo evt kjøpt en y-kabel og brukt iphone som "bil-telefon"..

Ønsket mitt er egentlig bare å slippe å sitte å låse opp skjerm, klikke rundt på touchen osv mens jeg kjører. Vil kunne styre spotify via knappene på ratt/spiller.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Y-kabel gjør at du kan kontrollere alt fra bilen ja, samt få informasjon opp i displayet.

Når det er sagt så er det ikke alltid dette fungerer like bra med Spotify, uten at jeg vet hva som gjør at det evnt. ikke fungerer. Jeg bruker ikke Spotify, men har testet det såvidt uten problemer hos meg.

Ca. pris for bluetooth avhenger egentlig av hva du kan/ønsker å gjøre selv, men delene koster vel to-tre hundrelapper, og så kommer kodingen i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...