Gå til innhold

Varmetråder i bakrute på e60 virker ikke


///Jacobsen
 Share

Anbefalte innlegg

Som emne sier, så virker ikke varmetrådene i bakruta på en 2007 modell e60.

 

Det er lys i bryter, men er ikke strøm i kontaktene på bakruten.

 

Er det noen kjente feil her?

 

Ledningsbrudd en kjent plass? Eller et rele/sikring som kan være gåent?

Eventuellt hvor sitter releet/sikringen som går til bakruta

 

På forhånd takk for alle svar :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

E60 er sedan og har ikke dette problemet. Det kan være at trådene har røket i glasset, men da skulle det normalt sett vært deler av ruten som ikke fungerte lenger.

E60 har også problemer med ledningsbrudd i hengsel. Har reparert mange.. Men ikke ifob med varmetråder selvfølgelig.. Sikring ok? De virker kun m motor igang btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 sedan har ikke problemer med brudd i hengsler. Har du sett hvordan kabelen går fra bilen og inn i bakluken på en E60 egentlig? Jeg vil nesten påstå at det er "umulig" å få brudd i denne overgangen mht. hvordan denne mekanismen er konstruert. Kabelen går inne i høyre rør og har ingen bråe eller markante vinkler hit og dit, slik E61 touring har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Har nogenlunde samme problem på min E90 320D. De virker litt i rykk å napp. Når det har vært beinkaldt ute å det er mye frost på vinduene vil de ikke. Men etter jeg har varmet opp bilen litt så virker de av og til. Er det noe sikkerhet som gjør at de ikke skal virke pga kulda?  Har lurt på om det kan være at det ikke skal varmes opp så fort pga ruta kan sprekke? Men de avgir vel uansett ikke så møe varme da. Brudd i en kabel er kanskje mer sannsynlig? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...