Gå til innhold

Min Faceliftet 98' BMW E46


Anbefalte innlegg

Kjapp sak å ta av trekket da? :) Da jeg monterte de nye dørtrekkene mine glemte jeg å feste ledningene inni trekket slik at det skranglet hver gang jeg spilte høy musikk, så jeg måtte av med ALLE fire igjen kun for å tape noen ledninger [emoji14] Var vel gjort på 20 min ved rolig og ufokusert jobbing ;)

Ja, har gjort det noen ganger. Men er jo så irriterende å miste den med. Men sant det du sei. Ka er 5 min? Når eg har brukt timesvis på bilen fra før [emoji23]

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har du gjort egentlig? og hvordan produkter bruker du?

kom og ta hjulbuene osv på min bil? ;)

Ta vinkelsliperen med lamell. Slipp vekk løs rust ta til det er blankt metall. Så kjører meg på med 2 lag brunox ruststopper, og lar det herde og bli svart(reagerer med metallet.).

 

Så tar eg å bruker 1 komponents stålplast på boks som finsparkel å rette ut brunoxen, pusse det flatt og fint.

 

Så tar eg 2 lag med 2 komponents stålplastprimer som blir grunning.(pensler det på med liten pensel, så pusse flatt når det er trørt) Det er 100%luft og vanntett. Da kommer ikkje vatn til, for vanlig lakk og grunning er ikkje tett.

 

 

Så er det No å matte ned heile bilen(untatt fronten) og sende til lakkering.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og for alldel husk. det kan vær rust under lakken, uten at det synest på toppen. det var en bitte liten boble under dørhåntaket. men eg måtte så langt ut på kvar side for der var rust 2-3 cm rundt heile håndtaket under lakken. så eg ikkje kunne se uten å slipe vekk lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, bedre å fjerne på et litt for stort område en for lite altså? ^^

Sent from my iPhone using Tapatalk

ta gjerne 5-10 cm lengre opp enn der rusten er. da er du sikker. men be warned. rust arbeid var i overkant drit arbeid. det er først og frems kartlegging av rust. sliping, og så får du ett par overraskelser som gjør arbeidet litt ekklere enn det du først tenkte.

 

og så er det greit nok å smøre inn det er jo kjekt, ser lisom framgangen. og så vente 24 timer, er det pussing, pussing og pussing.  så det er ett veldig tidkrevendes stykke arbeid, vist du skal gjøre det onterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ar en kompis som er bil oppretter, trur han skal få ta seg av det! [emoji14] men får se ^^

men den 2 komp epoxy´n du bruker er det som syregrunning?

Ikkje heilt. Syregrunninga borrer seg i metallet, og da må det vær 100000% rustfritt (ingen svarte prikker eller nokke.

Så det er vansklig.

Men 2 lag brunox (6 timer mellom lagene, 12-24 timer etter andre laget.) og sparkel(vente 1 time,pusses flatt) og 2 lag epoxi (med liten mjuk pense)

(berre noen sekunder så er den overmalbar.) vente 6-12 timer og så pusse flatt. Da skal det vær heilt steike tett egentlig. Men det er sjeldent produktene sine feil. Men arbeidet. Det er ingen snarveger [emoji30]

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du tar rust! Har selv tatt ene hjulbuen bak. Viktig å holde rusta i sjakk. ;) Skal du hel lakkere bilen etterpå?

Lakkerer opp heile bilen. Untatt fronten så er nylakkert

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6c3112620230e55489794cdd0a0073c5.jpg

40fb8a6b92a6fbe70ef243424c992fa9.jpg

461828e6bfab1b4d51111c1d44cf7231.jpg

84df2a6a44be78b956a5128538c95a51.jpg

Lag 1 med brunox påført.

Også må vi takke skrellmeister 2000 her for godt skrelle arbeid:

5eca9c44ad5ca4e2bf1b9d7087db46c3.jpg

Såer det berre resten av bilen da, ca 50% på vegen No.

caa0caf9a47bb7caddc8d9126f3cc32c.jpg

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...