Gå til innhold

danskiii's e21 langtidsprosjekt, karosseri skrotes, selger deler


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, 23732 skrev:

Tenkte rundt 3000,-. Følger med kasse, spakestell, ledningsnett, eksos, motorfester, bunnpanne osv. fra E30. usikker på km-stand. Vet at den gikk før den ble tatt utav bil, men gikk ujevnt. Mulig pga dyser da de var skikkelig igjengrodde, blitt renset no.

Fikk den fra tidlig e36 for rundt 500 med alt det samme som du nevner så blir ikke aktuelt med det første, men skal ha det i bakhodet skulle den ikke gå. Takk for tips og info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Enes Yakici skrev:

noe fremgang?

Nei dessverre, står litt på hold her nå. Sveiser som hjelper meg nå er blitt permittert og jeg risikerer å miste jobben selv pga nedskjæringer, så alt arbeid er kommet til stopp for øyeblikket. Skal til Oslo til helgen for å hente veltebur og div men utenom det så står ting som sagt. Må få logistikk kabalen til å gå opp her på privaten først :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, danskiii skrev:

Noe jeg tenkte på først nå, må jeg søke om breddinga?

Glad for å høre at du valgte å gå videre med prosjektet :) Du blir neppe å angre når du står der med ferdig restaurert E21. Hvor kjøpte du 318is motoren fra? Har en kompis som også skal selge en M42B18 motor og gir her i Troms, med mindre det var han du kjøpte av.

Angående skjermbreddere så har jeg sett vognkort med godkjente breddere som har blitt ettermontert. I tillegg så har jeg lest en plass at når lengde eller bredde på kjøretøy endres, så må dette godkjennes. Men ta det med en klype salt ;) Ville ringt vegvesenet å hørt med de personlig

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noe dødt her for tiden da jeg har fått å vite jeg som mangen andre er blitt offer for nedskjæringer. Egentlig litt og forvente da jeg var enda på innleidkontrakt, men lite gøy alikevell. Så fra 30 november er denne karen også arbeidsledig.

Pga dette så trenger jeg ny plass til å lagre mitt prosjekt, evt også plass til å drive på videre! Er det noen som har plass eller kjenner til noen som har plass til en hyggelig kan i enten Bergen eller Sandnes/Stavanger distriktet?

Skal sveise som en jæv** frem til siste arb. dag slik den kan bli sandblåst før flytting forhåpentligvis, eller har minimalt igjen til det i hvert fall!

Så har jeg endelig fått orden på eierskifte på bilen, slik den endelig står i mitt navn, bare ikke omregistrert :)

Til slutt så skal jeg levere inn søknad ang halvbur og bredding av skjermer, er det noen smarte sjeler som har vært borti dette før som evt kunne sett over min søknad før jeg sendte den?

 

On ‎07‎.‎10‎.‎2016 at 1.44, Nyheim skrev:

Glad for å høre at du valgte å gå videre med prosjektet :) Du blir neppe å angre når du står der med ferdig restaurert E21. Hvor kjøpte du 318is motoren fra? Har en kompis som også skal selge en M42B18 motor og gir her i Troms, med mindre det var han du kjøpte av.

Angående skjermbreddere så har jeg sett vognkort med godkjente breddere som har blitt ettermontert. I tillegg så har jeg lest en plass at når lengde eller bredde på kjøretøy endres, så må dette godkjennes. Men ta det med en klype salt ;) Ville ringt vegvesenet å hørt med de personlig

Beklager seint svar men her kommer ett i hvert fall :P

Ja prosjektet må få leve videre! Begynner å falle på plass de fleste "store" deler, nå etter hvert mangler bare pakninger og skruer og dill som må til. Dessverre er pakninger vanskelig å fine i god stand, men det kommer nok etter hvert :)

Is motoren kjøpte jeg fra en på Østlandet, så nå ligger den på nesodden under en presenning og venter på jeg skal ha tid til å gjøre noe med den. Skal strippers ned og bygges opp igjen. (kaaanskje med turbo :) )

 

Du vet ikke noe ang endring av sporbredde da? Regnet ut ferdig breddet så blir det vel ET-57, litt i drøyeste laget, :P  så bredere bakstilling må til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3.11.2016 at 7.47, danskiii skrev:

Beklager seint svar men her kommer ett i hvert fall :P

Ja prosjektet må få leve videre! Begynner å falle på plass de fleste "store" deler, nå etter hvert mangler bare pakninger og skruer og dill som må til. Dessverre er pakninger vanskelig å fine i god stand, men det kommer nok etter hvert :)

Is motoren kjøpte jeg fra en på Østlandet, så nå ligger den på nesodden under en presenning og venter på jeg skal ha tid til å gjøre noe med den. Skal strippers ned og bygges opp igjen. (kaaanskje med turbo :) )

 

Du vet ikke noe ang endring av sporbredde da? Regnet ut ferdig breddet så blir det vel ET-57, litt i drøyeste laget, :P  så bredere bakstilling må til!

Høres tøft ut :) M42/M44 med turbo er rått.

Angående sporbredde så kan jeg ikke uttale meg annet enn at jeg har hørt/lest at så lenge det monteres utstyr på bilen som endrer bredden eller lengden må det godkjennes av big papa selv (vegvesenet). Noen sier man kan bredde bilen så mye man vil ut til bredden av speilene men det anser jeg som tull, og det tror jeg vegvesenet har sagt selv er bare tull. Hvordan reglene er for endring sporbredde, vet jeg ikke. Ville ringt din lokale vegvesen stasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nyheim skrev:

Høres tøft ut :) M42/M44 med turbo er rått.

Angående sporbredde så kan jeg ikke uttale meg annet enn at jeg har hørt/lest at så lenge det monteres utstyr på bilen som endrer bredden eller lengden må det godkjennes av big papa selv (vegvesenet). Noen sier man kan bredde bilen så mye man vil ut til bredden av speilene men det anser jeg som tull, og det tror jeg vegvesenet har sagt selv er bare tull. Hvordan reglene er for endring sporbredde, vet jeg ikke. Ville ringt din lokale vegvesen stasjon :)

Sendte søknad på selve bredden og halvbur i går så er bare å vente på svar der :) sporbredde og motro og understell ++++ kommer etter hvert som det blir handlet inn, føler ikke det er vits å søke om for mye om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, danskiii skrev:

Sendte søknad på selve bredden og halvbur i går så er bare å vente på svar der :) sporbredde og motro og understell ++++ kommer etter hvert som det blir handlet inn, føler ikke det er vits å søke om for mye om gangen.

Høres bra ut :)

Jeg tror ikke du får problemer med godkjenning av bredding, det som kan bli vanskelig er vel endring av sporbredde. Da går det løst på egenskapene til bilen, og vegvesenet skal nok ha noe å si i den saken :P Blir spennende å se på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Nyheim skrev:

Høres bra ut :)

Jeg tror ikke du får problemer med godkjenning av bredding, det som kan bli vanskelig er vel endring av sporbredde. Da går det løst på egenskapene til bilen, og vegvesenet skal nok ha noe å si i den saken :P Blir spennende å se på svar.

Innpress på denne er jo 0 i vognkort så søknad må jeg få inn skal jeg beholde org understell for -ET57 går jo ikke rett igjennom :P

Men vurderer sterkt ombygg til 5x120 og da blir jo alt en del bredere også, samt jeg vil havne ca ET-22.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har alltid høyrt at ein kun kan endra sporbredden med 15mm (7,5mm på kvar side). Men då snakka me om felga som har anna innpress enn originalt. Det trenge ein ikkje å godkjenna, so eg e spent på ke dei seie no når du har sendt søknad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RF91 skrev:

Eg har alltid høyrt at ein kun kan endra sporbredden med 15mm (7,5mm på kvar side). Men då snakka me om felga som har anna innpress enn originalt. Det trenge ein ikkje å godkjenna, so eg e spent på ke dei seie no når du har sendt søknad :)

Ja en trenger ikke søke om en endrer totalt 15mm eller mindre.

 

Faktisk så har jeg regnet feil når jeg tenker meg om. Regnestykket mitt på ferdig ET etter bredding var utifra ET20, men med ET0 som jeg så det var nå så vil jeg ende opp med ca ET-74 bak og ET-49 foran. Herreminhatt dette blir drøyt :P Tror faktisk også jeg har breddet 3,5 bak og 2,5 foran og ikke 3,0/2,0.. må dobbelsjekke dette nå :P

5-bolt understellet er ca 5cm bredere totalt enn originalt så da er det bare å trekke fra 25mm på hver, men er alikevell litt da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke et er oppgitt på de gamle e21 som er reg ny i norge.Min er import og der står det et 12 framme og et 12 bak.Det er altså innpres på 15 toms alpina hjul.Bilen er godkjent med disse felgene som orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...