Gå til innhold

530GT 2011 Connected Drive


Anbefalte innlegg

Har en 2011 530GT som har ConnectedDrive fra Tyskland (import). Denne virker ikke i Norge da det SIM kortet som fulgte med, ikke virker i Norge. Når jeg skal registrere bilen i portalen, sier den at den ikke virker da der ikke er montert telefon i bilen, men det er det da nød knappen virker uten annen telefon. 

Noen som vet hvordan man får dette opp og stå i Norge? Iflg BMW Norge kom ikke dette her til lands før 2013, men det skulle vel strengt tatt ikke være noe problem. Kan man registrere seg via Tyskland feks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har endelig funnet løsningen!! 

BMW ConnectedDrive kom ikke til Norge før ca 2014. I Tyskland kom det i 2011. Har du en importert bil, vil den etter en tid ikke virke i Norge hvis den et eldre enn fra 2014.

Følger du BMW Norge sin oppfordring, som du IKKE må finne på å gjøre, så sluses bilens serienummer ut av det tyske systemet og du kommer ikke inn på det norske. Har møtt to andre som gjorde dette, og det er da No way back! 

Det du heller skal gjøre er å ringe den norske toll stasjonen som hadde bilen, få kopi av det tyske vognkortet, send dette til ConnectedDrive i Tyskland og oppgi en tysk adresse, gjerne en bilforhandler. 

Etter et par eposter på tysk fra meg, var den på nett igjen. Nå kan jeg fjernstyre lås, lykter, varme osv fra appen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har en F11 535xd 2012 modell, jeg har fått konto i Tyskland og fått registrert bilen min, men jeg får beskjed om at jeg ikke har noen tjenester tilgjenglige.  Er det noen som har vært borti det ?  Eller er det slik at 2012 ikke skla kunne ha remote services eller connected drive services ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.1.2017 at 23.05, felix_oslo skrev:

Etter et par eposter på tysk fra meg, var den på nett igjen. Nå kan jeg fjernstyre lås, lykter, varme osv fra appen :wink:

Spennende! Har du noen ytterligere informasjon om hvordan du gikk frem? Sendte du kun en mail til bmw-connecteddrive@bmw.de  med ønske om at de registrerte eller aktiverte kontoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...