Gå til innhold

codex tester Michelin X-ICE XI3 på E61 :)


codex
 Share

Anbefalte innlegg

1280px-Michelin.svg.png

http://bimmers.no/forums/topic/810294-bimmersno-i-samarbeid-med-michelin-søker-personer-som-ønsker-å-teste-ut-vinterdekk/

Jeg ble en av de heldige utvalgte til og være med og teste Michelin x-ice 3 piggfrie dekk :) Jeg fikk montert dekk gratis og er blitt tilbudt og kjøpe dekkene etter sesongen er over. Og har også fått beskjed om og skrive akkurat det jeg finner ut av dekkene, på godt og vondt.

Jeg har kjørt mye forskjellige merker opp igjennom åra, men Michelin har jeg ikke vært borti før nå. Så det var med stor nysgjerrighet jeg meldte meg på testprogrammet.

Dim jeg har på mine vinterhjul er som følger:   225/50 R17

Vinteren lar vente på seg her på vestlandet, men har fått testa dekka på store vannmengder i dette høstværet vi har her. De føles trygge og gode, som forventet av premium dekk.
Har hatt ett par dager med litt glatt føre siste uken, og dekka virker og ha veldig bra feste. Veien vi har opp til huset vårt er småbratt og svingete, en grei utfordring for mange dekk. Og jeg har slitt med tidligere biler opp her før. Nå har ikke den værste klinken vist seg enda denne sesongen men jeg har kommet opp uten problemer til nå.

Det jeg liker best med disse Michelin dekka er kjørekomforten og støynivået, meget behaglige dekk. Dekka er heller ikke for myke som enkelte vinterdekk kan være. 

Har hatt dekka på nå noen uker og har vært meget fornøyd til nå. Håper vinteren kommer på besøk her også snart, hvis ikke får jeg kanskje oppsøke vinteren selv og ta turen til fjells :) Ser frem til og få teste på snø og is :) 

Bilde med vinterhjul:
IMAG2644.jpg

Endret av codex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Endelig kom det litt snø til oss her på Haugalandet også :) Og jeg var kjapp ut for og teste dekka på snøføret, fikk levert ungene i barnehagen og så tok jeg en lengre kjøretur rundt i distriktet på veier som ikke enda var blitt besudlet av salting/måking. 

Dekka virker veldig bra på snøføret, de har godt grep og jeg fikk ingen overaskelser. Prøvde og stoppe i bakken opp til huset her og så for og starte igjen, ingen problemer :) antispinn slo ikke inn engang. Tok også flere bremseprøver og synes bilen stoppet veldig bra. 

Iforhold til contintal dekka som jeg hadde på forrige sesong merker jeg stor forbedring, men nå var strengt tatt de dekka klar for utbytting neste sesong om ikke denne. De føltes harde ut. 

Michelin dekka har fungert ypperlig siden jeg fikk de på, har enda ikke funnet noe og utsette på dem. Nå som snøen har kommet innom så er det ikke lange tida før det blir til slaps.. som fryser til.. som det ofte gjør her på vestlandskysten :P Og da får vi enda ett nytt føre og utsette dekka for, gleder meg allerede!

 

2017-01-02_11_40.16-2.jpg2017-01-02_11_40.10-2.jpg

2017-01-02_11_47.09-2.jpg2017-01-02_11_47.19-2.jpg2017-01-02_11_47.43-2.jpg

 

 

Endret av codex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Snøen er forsvunnet igjen og tempen ligger på gjennomsnitlig 5 grader som er normalen om vinteren på vestlandet :) 

Dekka er jeg fortsatt meget fornøyd med, de vinner mest poeng på komfort og lydnivå. Men jeg har jo også fått testet de på glatt is/ våt snø / tørr tettpakket snø / regn og tørt.. Så jeg har vært innom de fleste kategorier som vestlandsvinteren kan by på. Jeg finner ikke noe og utsette på dekket, kan ikke annet enn og varmt anbefale det. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...