Gå til innhold

Hva trengs av papirer for godkjenning av ombygging?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker på å bygge om min 520D til 530D, men skal da få det godkjent. Om jeg får godkjent ombyggingen og monterer alt som skal over, hva kreves av papirer? Må de komme og markere alt av deler fra donorbil o.l. før ombygging? Har hørt man bare trenger kjøpskontrakt fra donorbil med understellsnummer i? Si at jeg skal kjøpe motor løst i Sverige og alt annet som brukte deler her i Norge, hva må følge med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkleste er om du har en komplett delebil, kjører på SVV og får de til å plombere "alt". Da er ikke det så mye dokumentasjon teknisk som trengst. Gjør du ikke det, er det enklest å argumentere via å sammenligne ETK del for del, og det er det du som må gjøre.

Skriv kjøpskontrakt på motor med motornummer i kontrakta, og papir fra at moms er betalt ved import av motor. Er det fra en delebil i norge så papir på at karroseriet motor stammer fra er betalt moms for.

Generelt sett får du svar på alt om du søker litt på forumet når det gjelder ombygging. Ta deg noen timer hver dag å søk og les litt av det som står her, uansett om du får 50 sider med svar i denne tråden ligger det fortsatt 50 ganger så mye mere info rundtom på forumet fra andre tråder. Det er en del triks iforhold til vekt, dokumentasjon, søking, deler etc som er greit å ha som "mal" før du begynner, slik du slipper å bruke mye tid og penger på ting som viser seg å være dårlige løsninger.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...