Gå til innhold

Kjennskap til denne e30 m3?


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Kom over denne nå, som er ch.byttebil.. Dette er i mine øyne en originalbil om jeg har forstått ch.bytte delen riktig. Så denne frister litt. Men får ikke inntrykk av at det er en pen bil på annonsebilder..

Ser bl.a at det henger noe under sideskjørtet på bilde 1? Skal det vere slik?

Ser også at noe er feil på venstre side av bakfanger og bakskjerm? 

Noen formeninger?

 

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=90136542&fks=90136542

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ikke wbs rammenummer, og er reg som 316 så blir det ikke en "original" bil uansett, hadde ikke tenkt så mye på det. Spørsmålet er om du skal ha en m3 eller ett samleobjekt. Prisen er nok satt litt med tanke på det, så ta det som det er.

Er for dårlige bilder til å si noe om bakenden, ser ut som litt dårlig justering her og der, trenger ikke være noe stor sak å ordne.

Minus med e36 forstilling, nye brukte e30 m3 bein blir fort 10-15k. Ellers mye fine deler som s14, acs hjula, evo2 mellomaksling (4 kg lettere) ++

Hadde reist å sett på bilen, men du kan ikke være kresen med en e30 m3 til under 400 000.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har ikke bilen hatt wbs rammenummer en gang i fortiden? Bare at dette er strøket ut og nytt rammenummer er skrevet inn, p.g.a avgifter? Da burde det jo potensielt vere en samlerbil?

Om ikke i Norge så vertfall i utlandet.. Så lenge man kan se originalt rammenummer selvsagt.

 

Viktigste i mine øyne er at det er originale karosserideler på bilen..

Vil du utdype litt mer hvorfor det er negativt med e36 forstilling? 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener også at slike biler som er gjort chassibytte på er orginale biler. Det er jo den samme bilen som forlot fabrikken engang som en M3. Den har bare fått et annet rammenummer stemplet inn.

Disse bilene vil ikke oppnå samme pris som M3 med wbs nummer, fordi den er noe "tuklet" med. Hvordan folk ser på dette i utlandet er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den ikke oppnår samme pris er jo ikke så farlig når man betaler mindre i utgangspunktet. Men er jo kjekt at en garasjebil som kun vil bli brukt en sjelden fineværsdag har potensiell mulighet til og stige i pris :)

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stige i pris vil den uansett. Jeg syns det er en god pris sammenlignet med "orginale" biler, og lav nok til at jeg ville tillatt noen feil her og der. Hjulene er ikke akkurat gratis de heller.

e36m3 bein gir ikke rett geometri, så man vil oppleve noe bumpsteer.

Jeg solgte mitt e30m3 understell med alt utenom diff og klosser/skiver bak for 6mnd siden, og da slet jeg med å få 15k. Da var det stort sett nyere deler på med relativt nye bilstein dempere og h&r fjører. Så gullbeina er ikke verd mer enn 8-10 i seg selv, dersom det ikke står gromme deler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleste biler som har chassibytte på av m3 etc har vert involvert i kollisjon og mange har bare bytta over front fra f.eks 320 inkl rammenummer. ( eg veit ikkje historien bak den bilen her, og overaskende mange veldig pene, strøkne, pokalbiler m biler har fått seg en smekk engang så ikke ta av) M biler blir brukt, og da skjer det ting over 200k km. Det spiller jo inn en del hvor mye dokumentasjon som er med på denne jobben, nå vet jo vi ingenting :)

For min del spiller ikke sånt noe rolle, bil er bil og er alt org stålbredding og jobben er bra er det sikkert god knall. men når du er på treff og folk søker opp skiltnummer blir det alltids en million kommentarer om "ombygd bil" "fin 316" og slikt tull selv om den er like bra eller bedre som en med wbs rammenummer.

Mange som kjører e36 bein uten praktiske problemer, men det er ikke ideelt. Største greia er vell at du aldri får godkjent noe e36 senkesett på en e30 uten videre, så skal du ha 5 bolt godkjent senkesett må du kjøpe bein.

 

 

Hawkon:

det at du ikke oppnådde markedspris betyr ikke at han får tak i bein for 8-10k. Bare følg med på facebook så ser du. Har selv blitt bydd 13k  det for ett beinsett eg skal sende til intrax uten å selge. E30 M3 understell uten diff selger på timen for 20k nå om dagen på facebook. Uansett om man får bein for 10 eller 15k urrelevant når man uansett må ut med 15-20k ++ til for å få ett "ok" justerbart :) Koster å være kar, og er man på jakt etter slike bein, og ikke vil betale 30k nye så kjøper man uansett om det er 8,10 eller 15k.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...