Gå til innhold

BMW 325i E36 Cabrio - Tips fra erfarne?


bimboms
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er en 17 år gammel gutt fra Rygge som ser etter tips fra dere her på forumet.

Info om bilen:

Jeg fikk en BMW 325i cabrio (96 mod) av nær familie for et år siden men jeg har ikke så mye erfaring med bil i det hele tatt. Etter at jeg fikk bilen har den stått inne i en tørr garasje uten at den har blitt rørt. Bilen er i kjørbar stand og ble fraktet hjem til meg med prøveskilter, forrige eier sier at bremsene skriker og kan henge seg opp litt om bilen står stille for lenge. Kilometerstanden har jeg ikke rukket å sjekke enda da jeg ikke er hjemme (kommer).

Det er vel egentlig planlagt at denne bilen skal være min førstegangsbil. Jeg har tenkt mye på dette med kostnader for å få den forsikret, samt drivstoff-forbruk. Jeg tar vel ikke feil ved å si at dette sannsynligvis ikke er en billig bruksbil?

Om det skulle bli for dyrt vil jeg iallefall prøve å få så mye som mulig for bilen. Jeg lurer rett og slett på om noen her kan komme med noen råd til hva som kan gjøres for å øke prisen før salg? Jeg jobber forresten på Mekonomen, der jeg kan få tak i diverse deler. 

 

Hva kan man forresten få for en slik, sånn omtrentlig?

Legger ved noen bilder av den her, støvete og fin. hehe

Takk på forhånd!

 

13931424_936992273113068_1293234495_o.jpg

13950624_936992283113067_248436088_o.jpg

Endret av bimboms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg bra ut den? meir og bedre bilde. Sørg for at bilen er i god teknisk stand og at cabben fungerer og er tett, samt at glassruter går som dem skal, og opp og ned når du later opp og igjen døra (f.eks) . Ellers såg bilen bra ut, sjekk for rust, lekkasjer, osv.. ofte biler står seg ihjel. Min gamle 325 cab brukte ca litern på mila på godt blanda, dem går greit! effektanlegg kanskje? moderat senk og noken fine felga.. Så får du nok igjen ein del for den ! :) Send gjerne PM med spm :D Grattis med bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å sette verdi med to relativt dårlige bilder uten skiltnummer eller liknende. Har du skiltnummeret eller understellsnummeret ordner sikkert en grei sjel utstyrslista fra BMW. Eventuelt du kan ordne det selv med litt googling.

Pris med denne informasjonen er fra 15 til 60 000.

Noen kjappe spørsmål:

- Er den eu godkjent? ( går utifra ikke, men ville fått den eu godkjent før salg skal du få noe igjen )

- Rust. E36 ruster typisk under kanalene der det er meningen man skal jekke bilen opp. Er noen plastpropper der originalt, de faller ut og så samler det seg vann og salt inne i kanalen. Er også underdimensjonert hele patentet så det sprekker og ruster. Ellers bake på hjulbuene bak. Bak høyre frontlykt og nede under forskjermene.

- Originalhjul? De hjula som står på trekker mere ned enn opp for seriøst intr bmw folk.

Ellers ville eg egentlig bare kjørt på EU så du får ei liste å jobbe med.

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...