Gå til innhold

BMW E91 Luftbelger


Stonesland
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått ett par-tre feil på bilen. Har en 07 525 E91 stv.

Etter å ha stått parkert over natten synkel bakenden ned på venstre side. Får i tillegg opp varsel om at det er "ekstra discharge" fra batteriet e.l. og bil må på verksted. Når jeg åpner dørene starter kompressoren og pumper formentlig opp luftbelgen bak på venstre side slik at bakenden retter seg opp igjen. Tolker det slik at luftbelgen bak på venstre side er defekt og må skiftes. Er jeg inne på noe da? 

I tillegg fungerer ikke bagasjelukeåpneren på bagasjeluka. Får åpnet luka med bryteren inne i bilen og med nøkkelen. Bare å skifte bryter på bakluka?

Siste feil er at den det ene ryggelyset ikke fungerer. Også feilmelding om dette. Skiftet pære uten at det hjelper. Aner ikke hva feilen er her. Sikringer ser ok ut.

Har søkt meg fram til at skifte at luftbelg skal være en ganske overkommelig operasjon og kan gjøres uten å demontere hele bagasjerommet. Regner med at skifte av bryter også er relativt greit. Noen som kan bekrefte mine mistanker om feil før jeg kjøper deler og begynner å skru?

Simen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stonesland skrev:

I tillegg fungerer ikke bagasjelukeåpneren på bagasjeluka. Får åpnet luka med bryteren inne i bilen og med nøkkelen. Bare å skifte bryter på bakluka?

Siste feil er at den det ene ryggelyset ikke fungerer. Også feilmelding om dette. Skiftet pære uten at det hjelper. Aner ikke hva feilen er her. Sikringer ser ok ut.

 

her er nok brudd på kabelen. link til DIY her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...